اولین لپ‌تاپ سامسونگ با پردازنده قدرتمند اسنپدراگون X Elite‌ در راه است

باید به این موضوع اشاره کرد که چیپ اسنپدراگون و تراشه‌های اپل در محیط‌های مختلفی مورد بررسی قرار گرفته‌اند و شاید در دنیای واقعی شاهد تفاوت عملکرد چندانی میان آن‌ها نباشیم. درحقیقت اپل تراشه‌های سری M‌ را برای سیستم‌عامل مک اواس بهینه‌سازی کرده است، اما هنوز مشخص نیست که اسنپدراگون X Elite‌ و ویندوز 11 تا چه اندازه برای یکدیگر بهینه شده‌اند.

سامسونگ روی لپ‌تاپ گلکسی بوک 4 Edge‌ کار می‌کند که اولین لپ‌تاپ مجهز به ویندوز 11‌ کره‌ای‌ها با پرد ازنده مبتنی بر معماری ARM محسوب می‌شود. این لپ‌تاپ در بنچمارک گیک‌بنچ رؤیت شده است.

عملکرد تک‌هسته‌ای و چند‌هسته‌ای تراشه‌های مختلف سری M اپل را در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

طبق بنچمارک گیک‌بنچ، لپ‌تاپ جدید سامسونگ در بخش تک‌هسته‌ای و چند‌هسته‌ای بنچمارک گیک‌بنچ 6.2.2 به‌ترتیب امتیازهای 2706 و 12,646 را به‌دست آورده است. این امتیازها بالاتر از اپل M1 و M2 محسوب می‌شوند، بااین‌حال با عملکردی پایین‌تر از M3 روبه‌رو هستیم.

طبق شایعات، تراشه اسنپدراگون X Elite‌ قدرت سرفیس لپ‌تاپ 6‌ و سرفیس پرو 10 را تأمین خواهد کرد. بنابراین لپ‌تاپ جدید سامسونگ با محصولات سرفیس ردموندی‌ها رقابت می‌کند. البته درحال‌حاضر مشخص نیست که گلکسی بوک 4 اج با چه سبک طراحی از راه می‌رسد.


منبع: https://digiato.com/laptop/galaxy-book-4-edge-arm-chip-confirmed

لپ‌تاپ آینده سامسونگ به پردازنده جدید و قدرتمند اسنپدراگون X Elite‌ مجهز می‌شود و 16 گیگابایت رم خواهد داشت. این بنچمارک نشان می‌دهد که سامسونگ هنوز آماده استفاده از تراشه‌های اگزینوس برای لپ‌تاپ‌های ویندوزی نیست.

عملکرد بالای اسنپدراگون X Elite‌ در لپ‌تاپ سامسونگ