گلکسی بوک ۴ اج سامسونگ معرفی شد؛ مشخصات + قیمت

نسخه ۱۴ اینچی Galaxy Book 4 Edge به دو پورت USB 4.0، یک پورت HDMI 2.1‌ و جک ۳.۵ میلی‌متری هدفون مجهز شده است. مدل ۱۶ اینچی لپ‌تاپ سامسونگ علاوه‌بر این پورت‌ها، از یک پورت USB Type-A به‌همراه درگاه کارت حافظه هم بهره می‌برد.

سامسونگ Galaxy Book 4 Edge

لپ‌تاپ سامسونگ Galaxy Book 4 Edge در دو نسخه با نمایشگرهای ۱۴ و ۱۶ اینچی روانه بازار می‌شود. هر دو نسخه به تراشه اسنپدراگون ایکس الیت با ۱۲ هسته پردازشی، پردازشگی گرافیکی آدرنو و واحد پردازش عصبی (NPU) اختصاصی با قدرت 45 TOPS مجهز شده‌اند. این لپ‌تاپ‌ها نسخه مخصوص ARM ویندوز ۱۱ را اجرا می‌کنند و طبق وعده سامسونگ، شارژدهی بالایی دارند.

مایکروسافت دیشب با برگزاری مراسمی از نام تجاری Copilot+ PC و سرفیس پرو و سرفیس لپ‌تاپ با این نام تجاری و تراشه اسنپدراگون X Elite رونمایی کرد. حالا سامسونگ تصمیم گرفته است اولین لپ‌تاپ خود با این نشان و چیپ را معرفی کند.

مشخصات و قیمت سامسونگ گلکسی بوک ۴ اج

مشخصات و قیمت سامسونگ گلکسی بوک ۴ اج

سامسونگ بالاخره از اولین لپ‌تاپ خود با تراشه اسنپدراگون X Elite رونمایی کرد. این محصول که گلکسی بوک ۴ اج نام دارد، از نام تجاری Copilot+ PC مایکروسافت بهره می‌برد که به‌معنای عملکرد بالای آن در انجام وظایف مبتنی بر هوش مصنوعی است.

لپ‌تاپ‌های جدید سامسونگ به ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده‌اند. مدل ۱۴ اینچی از باتری ۵۵.۹ وات‌ساعتی و نسخه ۱۶ اینچی از باتری ۶۱.۸ وات‌ساعتی بهره می‌برد. از سایر ویژگی‌های این محصولات می‌توان به وای‌فای ۷، بلوتوث ۵.۴، اسپیکر استریو و سنسور اثر انگشت اشاره کرد.

نمایشگر لمسی مورد استفاده در گلکسی بوک ۴ اج از نوع Dynamic AMOLED 2x با رزولوشن 3K و رفرش ریت ۱۲۰ هرتز است که از پوشش ضدبازتاب نور بهره می‌برد. این پنل از HDR هم پشتیبانی می‌کند.

مدل ۱۴ اینچی گلکسی بوک ۴ اج با ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی، ۱۳۴۹.۹۹ دلار قیمت دارد. نسخه ۱۶ اینچی با همین پیکربندی، با قیمت ۱۴۴۹.۹۹ دلار به‌فروش می‌رسد. اگر به‌دنبال ۱ ترابایت فضای ذخیره‌سازی برای مدل ۱۶ اینچی باشید، باید ۱۷۴۹.۹۹ دلار هزینه پرداخت کنید. درصورت پیش‌خرید این لپ‌تاپ، سامسونگ به کاربران یک تلویزیون ۵۰ اینچی هدیه می‌دهد.


منبع: https://digiato.com/laptop/galaxy-book-4-edge-launched