سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین

یک لینک با کیفیت لینکی است که می تواند برای شما ترافیک نیز به ارمغان بیاورد. طبیعتا اگر بک لینک نزدیک به ابتدای صفحه باشد، احتمال کلیک بر روی آن افزایش می یابد. به عبارتی بهتر است 10 بک لینک از 10 وب سایت مختلف داشته باشید تا 50 بک لینک از یک سایت.

سئو چیست؟ راهنمای کامل مفاهیم سئو + دانلود چک لیست SEO نوین اما حقیقت این است که اکثریت قریب به اتفاق کاربران مبتدی با اتکا به چند گزارش اولیه به خوبی عمل خواهند کرد. این موضوع کاملا طبیعی است، چرا که گزارشات این ابزار، بسیار زیاد است، معیارهای بسیار زیادی وجود دارد، نمودارهای مختلفی نمایش داده می شد و انتقال در بین بخش های مختلف آن پیچیده است. به عبارات پر جستجویی که نرخ کلیک (CTR) پایینی دارند نگاهی بیندازید.

تاریخچه سئو به دهه 90 برمیگردد، یعنی زمانی که موتورهای جستجو پا به عرصه اینترنت گذاشتند. امروزه سئو یکی از مهمترین استراتژی های بازاریابی و صنعتی رو به رشد محسوب می شود. برای مثال می‌توان به هدرها ، فوترها و سایت‌بار اشاره کرد که تاثیر خاصی در سئوی یک وب سایت نخواهند داشت. در‌مقابل، Unnatural Link یا لینک غیر‌طبیعی به لینک‌هایی گفته می‌شود که خریداری می‌شوند. متن لینک دقیقا مطابق کلمه کلیدی باشد که صفحه‌ای که به آن لینک داده شده است را منعکس کند. وقتی یک کاربر از‌طریق یک بروزر از وبسایتی بازدید می‌کند، یک کوکی (Cookie) روی کامپیوتر او ذخیره می‌شود که شامل داده‌هایی است که برای شناسایی مرورگر مربوطه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

  • مثلا اگر شما از سایتتان برای فروش محصولات استفاده می‌کنید، عمل مورد نظر شما خرید کردن خواهد بود.
  • سئو فنی یا تکنیکال به بهترین شکل وضعیت کدهای سایت شما را بررسی میکند.
  • الگوریتم‌ها تمایل ندارند که سایت‌ها، خارج از چارچوب تعریف شده فعالیت کنند و به همین دلیل درصورت مشاهده هرگونه تخلف سریعا به بررسی آن می‌پردازند و در صورت لزوم جرایم سبک و سنگینی برای آن صفحه لحاظ می‌کنند.
  • لینک سازی از سمت سایت‌های خارجی نیز تاثیرات مثبتی بر نتایج SERP خواهد داشت، به شرطی که این لینک‌سازی‌ها از سمت سایت‌های معتبر صورت پذیرد.

سپس مخاطبان هدف خود را بشناسید و با جمع‌بندی و استراتژی درست اقدام به تولید محتوا کنید. آنالیز رقبا می‌بایست به طور مرتب و ماهیانه انجام گیرد و کوچکترین اقدام آنها می‌بایست با عکس‌العمل سایت شما همراه باشد. آکادمی دی ام روم در محتوایی جامع به محتوای باکیفیت از نظر گوگل پرداخته است که حتما پیشنهاد می‌کنیم مطالعه این مقاله ارزشمند را از دست ندهید. همانطور که در مقدمه مقاله بیان شد، SERP مخفف Search Engine Results Page می‌باشد که به صفحه‌ای نتایج جستجو اشاره می‌کند. در صورتی که رقابت برای رتبه در یک کلمه کلیدی زیاد باشد، هر سایتی که هزینه بالاتری را پرداخت کند در جایگاه بالاتری ظاهر خواهد شد. معمولا زمانی‌که به دنبال یادگیری نکته یا موضوع خاصی هستید با یک مقاله آموزشی در حوزه سئو مواجه می‌شوید که اطلاعات دقیق ولی محدودی را در همان زمینه به شما عرضه می‌کند.

این ربات های خزنده طبق استانداردهای سئو محتوای متنی و تصویری و حتی ساختار وبسایت ها را بررسی می کنند و هرچه سایت شما این بخش ها را بهتر و با کیفیت تر انجام داده باشد امتیاز و اعتبار بیشتری کسب می کند. هرچه امتیاز و اعتبار شما بیشتر باشد در نتایج جستجوها در رتبه های بالاتر و بهتر خواهید بود. SEO از طریق قرار دادن وبسایت شما در رتبه‌های برتر موتور جستجو، بازدیدکنندگان وبسایت شما را افزایش می‌دهد. هرچه افراد بیشتری از سایت شما بازدید کنند، احتمال فروش شما افزایش می‌یابد.

تاثیر رفتار کاربران بر روی سئوی سایت

تمامی فعالیت هایی که برای بهبود رتبه، خارج از وبسایت انجام می شود، سئو خارجی یا Off Page است. چه سوشال مدیا مارکتینگ، چه تبلیغات برای شناسایی و سرچ بیشتر برند و چه فرایند لینک بیلدینگ و رپورتاژ آگهی. نوعی کد HTML است که برای شرح متنی تصاویر استفاده می شود و برای سئو محتوا می تواند مفید باشد.

با مراجعه به مقاله تمامی فاکتورهای رتبه‌بندی گوگل می‌توانید با تمامی این فاکتورها آشنا شوید. در نتیجه کاربران سریعا این صفحه را بسته و وارد سایت دیگری می‌شوند. در صورت مکرر بودن این کار توسط کاربران، به اصطلاح نرخ پرش سایت افزایش یافته و کم‌کم رتبه صفحه افت خواهد کرد.

با استفاده از این کد‌ها، مشخص می‌شود که همه چیز خوب است، مشکوک است و یا مشکلی وجود دارد. دانستن این کد‌های وضعیت و نحوه استفاده از آن‌ها، به شما در تشخیص ارور‌های (خطا‌های) سایت کمک کرده تا زمان خرابی سایتتان را به حداقل برسانید. حتی می‌توانید با استفاده از برخی از این کد‌ها (مثل 301)، به موتور‌های جستجو و کاربران کمک کنید تا به سایتتان دسترسی پیدا کنند.

متخصص سئو مدرن یک هکر رشد باهوش و تحلیلگری کارآمد است که کار با ابزارهای بازاریابی دیجیتال را به خوبی می داند. اطلاعاتی که از آنالیز فعالیت های خود به دست می آوریم به ما کمک میکند که این فرآیند را از ابتدا بازبینی کرده و هدف گذاری های خود را اصلاح کنیم. در نهایت میتوان گفت سئو یک چرخه بی پایان از این 5 مرحله است و ما همیشه در حال بهبود فرآیندهای هدف گذاری و اجرایی خود هستیم. اگر در انتها تصمیم به استخدام متخصص سئو گرفتید، دقت داشته باشید که ارائه دهندگان خدمات سئو، دارای کیفیت کاری متفاوتی هستند.

SEM چیست و چه تفاوتی با SEO دارد؟

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار