آرا نیرو- مشاور و مجری سیستم های برق خورشیدی و نیروگاه خورشیدی | nnqenergy

آرا نیرو- مشاور و مجری سیستم های برق خورشیدی و نیروگاه خورشیدی | nnqenergy

مانند قرارداد تضمینی خرید گندم، بدین ترتیب در این گونه قراردادها با خیال راحت میتوانید ورود کنید چراکه احتمال خیلی کمی وجود دارد تا کنسل شوند. چراکه خیلی از مشتریان عزیز نگران عدم خرید برق در سالهای دوم به بعد بودند. با توجه به این قرارداد یکبار برای 20 سال قرارداد مینویسید و دیگر نیازی به تمدید سالیانه و شرکت ساخت نیروگاه خورشیدی نگرانی نیست.

تایید نهایی و اتصال به شبکه برق

توسعه ۴۰۰۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی بزرگ مقیاس، متناظر با معنی کاهش مصرف گاز طبیعی سالیانه ۲۰۸۰ میلیون مترمکعب و اشتغال حدود ۱۹۶۰۰۰ نفر-سال می‌باشد. سنندج- معاون عمرانی استاندار کردستان از راه اندازی چهار هزار واحد نیروگاه برق خورشیدی در روستاهای استان طی بازه زمانی پنج ساله خبر داد. خرم‌آباد- مدیر اشتغال و اقتصاد مقاومتی بسیج سازندگی لرستان از احداث نیروگاه‌های خورشیدی در این استان خبر داد. طبق اعلام سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری انرژی برق، تاکنون فرآیند اجرای 5 نیروگاه به ظرفیت 26 مگاوات در استان سمنان به انتها رسیده و مابقی پروژه‌ها نیز با سرعت به پیش می‌رود. همچنین شرکت هورآیش به تعداد محدود وام 20 میلیون تومانی بابت نیروگاه خورشیدی 5 کیلوواتی اعطا میکند.

وبینار رمزارزها و راهکارهای تامین برق آن در ایران- روی تصویر کلیک کنید

اگر چه قرارداد خرید تضمنی انرژی تولیدی نیروگاه‌های خورشیدی مقیاس کوچک بین سرمایه‌گذار و ساتبا منعقد می‌گردد، اما به دلیل کثرت این قبیل نیروگاه‌ها، ثبت درخواست، عقد قرارداد و پرداخت صورتحساب نیروگاه‌های خورشیدی خانگی از طرف شرکت‌های توزیع برق استانی انجام می‌شود. بنابراین برای شروع هر گونه اقدامی لازم است درخواست خود را به همراه مدارک مورد نیاز از طریق شرکت توزیع برق استان محل اقامت خود پیگیری نمایید. البته در اکثر شرکتهای توزیع برق ثبت اولیه درخواست احداث نیروگاه خورشیدی به صورت اینترنتی و از طریق سامانه مهرسان انجام می‌پذیرد. از سال ۱۳۹۵ تا به امروز، مجوزهای زیادی از طرف ساتبا برای احداث نیروگاه های خورشیدی صادر گردیده است. بزرگترین طرح های نیروگاه خورشیدی که در این دوره زمانی مطرح شد، سرمایه گذاری شرکت کرکوس بریتانیایی جهت احداث نیروگاه ۶۰۰ مگاواتی در منطقه سمنان و سرمایه گذاری ۶۰۰ میلیون یورویی شرکت کی سی تی کره جنوبی جهت احداث نیروگاه خورشیدی در شهرستان فسا استان فارس بود.

آرانیرو جهت آموزش نمایندگان در شهرهای مختلف، دوره های جامع یک روزه برگزار می‌کند. برای دریافت آموزش های رایگان مرتبط با حوزه علاقه‌مندی خود فقط کافیه فرم رو تکمیل کنید. برای یادگیری صفر تا صد این حوزه به آموزش جامع دیگسایلنت نماتک مراجعه کنید.

  • ضمنا مشاوره لازم جهت سرمایه گذاری در این بخش را هم می توانید از طریق ارتباط با کارشناسان شرکت، دریافت کنید.
  • این طرح نه تنها از لحاظ درآمدزایی بهترین گزینه است بلکه با توجه به زیبایی‌ای که دارد خانه شما را تزیین میکند و در واقع به بهای خانه می افزاید.
  • بر اساس آمپراژ انشعاب خود می‌توانید بر اساس جدول زیر حداکثر نیروگاه قابل احداث را مشخص نمایید.
  • بازدهی اینورترها حدود 93-95% می باشد زیرا آنها مقداری از جریان ورودی را مصرف می کنند.

در صورت دارا بودن تمامی شرایط فنی، درخواست سرمایه گذار به واحدهای ذی ربط ارجاع خواهد شد. با توجه به سودآوری قابل توجه سرمایه‌گذاری احداث نیروگاه‌های خورشیدی، در سالهای اخیر متقاضیان بسیاری در این مسیر قدم نهاده و نیروگاه خورشیدی با مقیاس کوچک احداث کرده و از درآمد مناسبی بهره برده‌اند. همواره متقاضیان زیادی در نحوه ثبت درخواست و اخذ مجوز احداث این نیروگاه های سوالاتی مطرح کرده اند که برآن شدیم در این مقاله تمامی مراحل اخذ مجوز احداث نیروگاه از زمان ثبت درخواست تا انعقاد قرارداد و اتصال به شبکه را ارائه کنیم. دولت ایران برای جلب مشارکت سرمایه گذاری‌های خرد در تولید برق، اقدام به خرید برق تولیدی از نیروگاه‌های خورشیدی با شرایط خیلی خوبی می‌کند. در اینجا شرایط کلی نحوه احداث، هزینه‌های سرمایه گذاری و درآمدزایی انواع نیروگاه خورشیدی را می‌بینید.

با مقایسه آن با قیمت فعلی، یعنی ۰٫۲ دلار به ازای هر وات، می توان فهمید که با چه رقم بالایی سرو کار داشتیم. نیروگاه خورشیدی تبریز، یکی از نیروگاه‌های ایران با ظرفیت تولید اسمی ۵۰.۴ کیلووات است که در استان آذربایجان شرقی شهر تبریز قرار دارد. نیروگاه خورشیدی شامل ۲۵۲ پنل فتوولتائیک ۲۰۰ واتی به قدرت اسمی ۵۰.۴ کیلووات است که در محوطه ساختمان ستادی شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان شرقی نصب شده‌است. این نیروگاه دارای سه دستگاه اینورتر متصل به شبکه به همراه سیستم‌های داده برداری، مانیتورینگ، ثبت و نمایش اطلاعات است که قادر است سالانه حدود ۸۰۰۰۰ کیلووات ساعت انرژی برق تولید و به شبکه توزیع تزریق کند. هزینه راه اندازی نیروگاه خورشیدی میتوان در فازهای مختلفی بررسی کرد؛ کمترین سرمایه موردنیاز برای راه اندازی نیروگاه خورشیدی خانگی است که براساس انشعاب برق متقاضی، مجوز احداث صادر می شود و توانی در حدود ۵ کیلووات دارد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار