آیا می توان کارت گرافیک را در لپ تاپ تغییر داد؟ [2023]

بله، می توانید کارت گرافیک را در لپ تاپ های MSI ارتقا دهید. MSI تنها یک آپدیت برای GT80 و GT80 در اختیار شما قرار می دهد. اما به یاد داشته باشید که این ارتقاء هزینه بالایی نیز برای شما خواهد داشت.

لپ تاپ LENOVO

اما نترس، باشه؟

اگر لپ تاپ شما دارای پورت Thunderbolt 3 است، به شما تبریک می گویم که می توانید یک کارت گرافیک خارجی به لپ تاپ خود اضافه کنید. و همچنین می توانید یک پورت USB Type-C را به ایستگاه داک گرافیک متصل کنید تا یک کارت گرافیک خارجی را در رایانه خود قرار دهید.

لپ تاپ های ایسوس

تفاوت بین کارت گرافیک یکپارچه و گسسته

کار بر روی کارت گرافیک

برای قرار دادن کارت گرافیک خارجی در لپ تاپ سه مرحله لازم است. این مراحل به شرح زیر است:

  1. پورت USB Type-C در لپ تاپ شما
  2. داک GPU دارای کارت گرافیک از پیش نصب شده است
  3. لپ تاپ را با کابل برق USB به ایستگاه داک وصل کنید.

بله، با قرار دادن کارت گرافیک در لپ تاپ می توانید کارت گرافیک را ارتقا دهید. بله، می توانید کارت گرافیک را روی لپ تاپ خود قرار دهید. این گزینه زمانی کار می کند که لپ تاپ یا کامپیوتر شما نتواند کارت گرافیک لپ تاپ شما را تغییر دهد تا بتوانید کارت گرافیک را وارد کنید.

اما با این حال، اگر می خواهید کارت گرافیک لپ تاپ خود را تغییر دهید، ناامید نشوید زیرا من راه های آن را به شما می گویم.

استفاده مرکزی از کارت گرافیک

در لپ‌تاپ‌های ایسوس، می‌توانید کارت‌های گرافیک را ارتقا دهید، اما صادقانه بگویم، این کار را به شما توصیه نمی‌کنم. زیرا برای این منظور نیاز به تعویض کل سینک پردازنده گرافیکی خواهد بود. بنابراین، ضرر بیشتری خواهید داشت. بهتر است به جای ایجاد مزاحمت در کارت گرافیک، یک لپ تاپ نو بخرید.

لپ تاپ های MSI

اگر لپ‌تاپ خود را برای این منظور باز کنید، پیشنهاد گارانتی از بین می‌رود، همچنین GPU در محدوده هسته i7 کار می‌کند، بنابراین این امکان وجود دارد که ارتقا آن‌طور که می‌خواهید کار نکند. بنابراین، من به شما پیشنهاد می کنم یک لپ تاپ جدید بخرید و به آن مارک های لپ تاپ نیز اشاره می کنم.

در بحث بالا به طور خلاصه اشاره کردم که چگونه می توانید کارت گرافیک لپ تاپ خود را تغییر یا ارتقا دهید اما در ارتقای کارت گرافیک معضلات بیشتری وجود دارد. هر لپ تاپ یا کامپیوتری از این پشتیبانی نمی کند. و انجام این کار می تواند واحدهای عملکردی دستگاه شما را مخدوش کند. بنابراین، من به شما پیشنهاد می‌کنم یک لپ‌تاپ جدید با عملکرد و بازی بالاتر بخرید.


منبع: https://www.laptops100.com/can-you-change-the-graphics-card-in-a-laptop/

میشه کارت گرافیک لپ تاپ رو عوض کرد

تخفیف های جعبه طلایی آمازون امروز را در تخفیف لپ تاپ تا 50٪ بررسی کنید

کارت گرافیک گسسته یک کارت گرافیک مستقل است که به شکاف مادربرد یا یک تراشه GPU جداگانه متصل می شود. این در تضاد با گرافیک یکپارچه است.

تفاوت بین کارت گرافیک یکپارچه و گسسته

پاسخ آن می تواند شما را آزار دهد، اما صادق بودن به معنای گفتن این حقیقت تلخ است که در بیشتر موارد پاسخ یک نه بزرگ است. این به این دلیل است که شما می توانید کارت گرافیک را در لپ تاپ فقط با ارتقاء GPU (واحد پردازش گرافیکی) به محدوده بالاتر ارتقا دهید. و مشکل اینجاست که GPU به مادربرد متصل است و نمی توان آن را حذف کرد.

کارت گرافیک وظیفه پردازش تصاویر را بر عهده دارد. کارت گرافیک به این صورت کار می کند که داده ها را از CPU گرفته و فیلتر می کند و پس از پردازش، تصویری از آن داده ها را روی صفحه نمایش می دهد. تصاویری که روی صفحه نمایش می‌گیرید از نقاط کوچکی تشکیل شده‌اند که پیکسل نامیده می‌شوند.

آیا می توان کارت گرافیک را در لپ تاپ تغییر داد؟

اینها مراحلی هستند که باید برای افزودن یک کارت گرافیک خارجی دنبال کنید، اما به یاد داشته باشید که این برای اهداف بازی نیست. این فقط به شما یک خروجی گرافیکی اضافی می دهد که می تواند به شما در رانندگی یک مانیتور خارجی بر روی صفحه نمایش داخلی لپ تاپ کمک کند.

لپ تاپ های توانمند برای ارتقاء کارت گرافیک

این روزها اکثر لپ تاپ ها پردازنده گرافیکی خود را در داخل CPU دارند، بنابراین می توانید کارت گرافیک لپ تاپ خود را ارتقا دهید. اما صادقانه بگویم، این ارتقا سزاوار تلاش شما نیست زیرا دارای معایب برجسته ای است.

متاسفم که می گویم لپ تاپ های لنوو از تعویض کارت گرافیک پشتیبانی نمی کنند. علاوه بر این، برای پشتیبانی از پروتکل PCI-E برای اتصال کارت گرافیک موبایل به یک پورت USB Type-C نیاز دارید.

نتیجه

همچنین باید حافظه آزاد در GPU شما برای پردازش داده ها وجود داشته باشد. و لپ تاپ شما برای این منظور به درگاه USB Type-C نیز نیاز دارد. این پورت امکان انتقال سریع اطلاعات یعنی 40 گیگابیت در ثانیه را فراهم می کند.

مراحل اتصال یک کارت گرافیک خارجی

کارت گرافیک وظیفه کاهش فشار روی CPU را نیز بر عهده دارد. همانطور که CPU محاسبات را به سرعت انجام می دهد و GPU گرافیک خود را پردازش می کند. کارت گرافیک از پردازنده و عملکرد RAM برای پردازش کارت گرافیک استفاده می کند.

کارت گرافیک گسسته در یک لپ تاپ

کارت های یکپارچه که به آنها کارت آنبرد نیز گفته می شود در مادربرد تعبیه شده و کارت مجزا به مادربرد وصل می شود. کارت های گسسته قدرتمندتر از کارت های یکپارچه هستند.

کارت گرافیک پردازنده ای است که برای مدیریت گرافیک های سه بعدی فیلم ها طراحی شده است. این همچنین وظیفه پردازش تصاویر، رنگ ها، جلوه های حرکتی و غیره را در لپ تاپ یا رایانه شما بر عهده دارد.

در میان گیمرهای لپ تاپ، متداول ترین سوال این است:میشه کارت گرافیک لپ تاپ رو عوض کرد؟