انتخاب بودجه مناسب برای تبلیغات در گوگل! عامل موفقیت کسب و کار ها

چرا که میتوانند آنچه برای ارائه دارند را به صورت هدفمند و موثر تبلیغ کنند و در سریعترین زمان ممکن (معمولاً 1 روز) به هدف خود یعنی افزایش فروش برسند. با توجه به آنچه گفته شد، گوگل در بیشترین حالت حاضر است 40% محتوای تبلیغاتی به کاربران خود نمایش دهد و نه بیشتر. به این نتایج اصطلاحاً «نتایج پولی» (Paid Search) گفته میشود. اگر در صفحه آمار وبسایت در الکسا کمی پایینتر بروید، به بخشی برخورد خواهید کرد که با نام Search Analytics شناخته میشود. لینک های گوگل ادز به عنوان بک لینک برای وب سایت شناخته نخواهند شد و رباتهای گوگل به هیچ عنوان لینک های تبلیغاتی (چه در گوگل و چه در وبسایت های تبلیغاتی دیگر) را به عنوان بک لینک برای یک وب سایت به حساب نخواهند آورد.

پاسخ: پس بهتر است که به سراغ گوگل ادوردز بروید و تبلیغات خود را برای این کلمۀ کلیدی شروع کنید. اجازه دهید بدون هیچ حرف دیگری شروع کنیم. حالا قصد داریم 10 معیار را به شما معرفی کنیم که بر اساس آنها میتوان تشخیص داد که منتشر کردن رپورتاژ در یک وبسایت، چقدر در رسیدن به هر یک از این دو هدف به شما کمک خواهد کرد. اگر هدف شما از رپورتاژ آگهی فقط سئو نیست و دوست دارید دیده شوید، پس مهم است که مخاطبانِ رسانۀ مد نظرتان را نیز بشناسید. بخش Search Traffic را ببینید؛ این بخش به شما میگوید که به صورت حدودی، چند درصد از کاربران وبسایت مد نظرتان از طریق گوگل به آن وارد میشوند. سایر سایتهایی هم که بین این تبلیغات قرار دارند، با استفاده از تولید محتوا و سئو جایگاه خود را ارتقاء داده و در واقع نتایج طبیعی (Organic Search) هستند.

اگر Google ads به درستی انجام پذیرد با هزینه های بهتر نسبت به سایر تبلیغات ترافیک بالایی را به سایت روانه می کند و بر عکس اگر در مدیریت گوگل ادوردز مشکل دارید این هزینه ها می توانند افزایش پیدا کرده در حالیکه ترافیک پایینی را دریافت نموده اید. بنابراین نمیتوانید کدهای سایر حسابها را برای یک حساب دیگر استفاده کنید. پاسخ: پس احتمالاً گوگل ادوردز برای شما مناسب است، چرا که میتوانید به سرعت و بدون تاخیر برای وبسایت خود بازدیدکننده بفرستید و هر زمان هم که خواستید تبلیغ خود را متوقف و دوباره فعال کنید. هر چند شبکۀ نمایشی بیشتر برای این اهداف مناسب است، اما با تبلیغات در جستجوی گوگل (و مدیریت درست آن) هم میتوان با هزینۀ واقعاً پایین، به طرز قابل توجهی ورودی را بیشتر کرد و میزان آگاهی مردم از یک برند را افزایش داد. کاملاً هم درست فکر میکنید. تقریباً بین 30 تا 20 درصد از کاربران در هنگام جستجو بروی نتایج تبلیغاتی کلیک میکنند و اکثریت آنها فقط به نتایج واقعی اعتماد بیشتری دارند (این شامل من هم میشود که در فضای اینترنت کارکشته هستم). این سرویس شامل افزودههای گوگل داکس، گوگل شیت و گوگل اسلاید به همراه سری برنامههای اداری است که به کاربر توانایی ویرایش انواع فایلهای سرور (های ابری) گوگل را، از جمله اسناد کتبی، صفحهگستردهها، اسلایدها، نقاشیها و غیره میدهد.

امروزه سايت هاي تبليغاتي رایگان ایرانی و خارجی بسیاری برای جذب مخاطب و افراد زیادی از جمله مشتریان در حال فعالیت هستند. یک آدرس جیمیل حداکثر می تواند با ۲۰ حساب گوگلادز (از جمله حسابهای مدیریتی) مرتبط باشد. اگرچه گوگل این امکان رو به شما میده تا تعیین کنید که بودجه تبلیغاتی تون در چه باز زمانی استفاده بشه یعنی مثلا روزی ۲۰ دلار خرج بشه ؛ اما این روش تبلیغات یه ایراد بزرگ داره . این سرویس به شما کمک میکند تا تبلیغ خود را به مخاطبان هدفتان، در هر جایی از گوگل و وبسایتهای همکار آن، نشان دهید.

ولی به طور کلی می توان گفت میزان رقابتی که در کلمه کلیدی مورد نظر شما وجود دارد و همچنین مقدار هزینه ایی که رقبایتان برای کلمات کلیدی پرداخت میکند عامل اصلی در تعیین هزینه است، در صورت اطلاع از قیمت گوگل ادز با کارشناسان ما تماس بگیرید تا با توجه به بیزنس شما و میزان رقابت موجود در کلمات کلیدی انتخابی تون راهنمایی تان کنند. نکته دومی که میتوانید از درصد بالای این آمار بفهمید، این است که اکثر مخاطبان یک سایت از گوگل هستند و خواننده ثابت کمتری دارد. اولین چیزی که در این آمار اهمیّت دارد، رتبۀ یک وبسایت در ایران است. در نهایت میخواهم آمار جالبی در زمینه نتایج تبلیغاتی و طبیعی جستجو را با شما در میان بگذارم. بهینه سازی برای تبدیل: این گزینه به گوگل ادز اجازه میدهد تبلیغاتی را نشان دهد که نرخ تبدیل بالایی دارند. پلتفرم AdRoll برای تبلیغات با استراتژی «هدفگذاری مجدد یا ریتارگتینگ» (Retargeting) است. یک راه بهینهسازی وبسایت برای موتورهای جستجو یا همان سئو است. رقبای ما چه قیمتی را برای هر کلیک کاربران پرداخت میکنند؟

چرا که کاربران به نتایج طبیعی جستجو بیشتر از نتایج تبلیغاتی اعتماد میکنند و اینکه در نتایج طبیعی حضور داشته باشید، به اعتبار سایت شما میافزاید. اخیرا شاهد این هستیم که برخی شرکتها که فعالیت خود را به تازگی شروع کردهاند و تخصص چندانی در رابطه با تبلیغات در گوگل ندارند، خود را پارتنر رسمی گوگل معرفی میکنند! در این کتاب هرآنچه که قبل از شروع عالی تبلیغات گوگل، باید بدانید را به شما آموزش میدهیم. درصد CTR معیار پراهمیتی است که هرچقدر بالاتر باشد نشان میدهد بنر جذابتر و تاثیرگذارتر بوده است. به عنوان مثال، اگر شما ۵ کلیک و ۱۰۰ نمایش داشته باشید، CTR شما ۵٪ خواهد بود. به عنوان مثال، عباراتی مانند «تبلیغ در گوگل » ، «پشتیبانی ۲۴ ساعته» یا «سرعت در ارائه خدمات». به عنوان مثال، ممکن است چندین تبلیغ با هدف فروش “کفش دومیدانی” و کفش تمرین” داشته باشید. چرا که تاثیر مثبتی بر سایت شما ندارد و حتی ممکن است برایتان ضرر هم سفارش تبلیغ در گوگل داشته باشد. شاید شما هم بارها با اصطلاح تبلیغ در گوگل مواجه شده باشید و برایتان این سوال به وجود آمده باشد گوگل ادز در ایران به چه صورت انجام میشود؟

فقط این سوال باقی مانده که کدام وبسایت بهترین بازدهی را به شما میدهد؟ این سوال معمولا ذهن بسیاری از مدیران کسب و کار ها که فعالیت خود را در اینترنت راه اندازی می کنند مشغول کرده است که چه وقت باید تبلیغ گوگل یا adwords بخریم؟ از این نظر، برنامه تبلیغاتی Google Ads به افراد کمک می کند تا به طور آنلاین از طریق اینترنت به کاربران دسترسی پیدا کنند. روی این بخش کلیک کنید تا به ااطلاعات بیشتری دست پیدا کنید. با کلیک کاربران روی لیست موضوعات و تبلیغ، می توان به کسب درآمد دلاری از این نوع تبلیغات رسید. این سایت امکاناتی را در اختیار کاربران خود قرار می دهد تا از هر حرفه و مهارتی که می شناسید، بتوانند کسب درآمد کنند. پس، اگر تا امروز تصور میکردید که با نمایش تبلیغات در گوگل میتوانید رتبه سایت خود را در نتایج جستجو بهبود بخشید، باید به شما بگویم که تصورتان کاملاً اشتباه بوده است. هر چند کاربران میدانند که رپورتاژ شما یک تبلیغ است، اما باز هم برایشان مهم است که این تبلیغ توسط یک سایت قابل اعتمادشان منتشر شده یا نه.

معرفی و برندینگ کسب و کار شما: وقتی رسانه درستی را انتخاب کنید، رپورتاژ هم میتواند در فروش شما تاثیر داشته باشد و هم در شناخته شدن برندتان. این تبلیغات با عناوین دیگری مانند تبلیغات ماهانه یا هفتگی و یا تبلیغات در کنترل پنل فارسی نیز شناخته میشود. این مهم همان بودجه بندی تبلیغات در گوگل است. پس طبیعی است که وقتی یک سایت معتبر را برای انتشار رپورتاژ خود انتخاب میکنید، تاثیر بهتری در تبلیغات و برندینگ شما بگذارد. مثلاً اگر قرار است رپورتاژ خبری شما دربارۀ یک وسیله برای آشپزخانه باشد، پس هدف اصلی شما، زنان خانه دار هستند و باید به سراغ سایتهایی بروید که مخاطبان اصلی آنها را این قشر از افراد تشکیل میدهند. کلمات یا عباراتی در توصیف محصول یا خدمات شما که برای کمک به تعیین زمان و مکان نمایش آگهی خود انتخاب می کنید. یا شاید بخواهید در تمام کلمات کلیدی و جستجوهای مرتبط با کار خود دیده شوید و هر مطلب جدید شما به سرعت در صفحات اول جستجو نمایش داده شود؟ البته این مطلب اصلا نباید شما را نگران کند زیرا هر زمان که بخواهید میتوانید آن آگهی را قبل از اتمام تاریخ انقضا پاک کرده و دوباره آن را ثبت کنید و یا اینکه با پرداخت هزینه اندکی، آگهی مورد نظر خود را نردبان کرده تا باعث شوید رتبه بالاتری در سایت پیدا کند و دوباره در جایگاه بهتری نمایش داده شود.

مدیااد، به شما کمک میکند تا کمپینهای تبلیغاتی کسبوکار خود را در معتبرترین وبسایتهای ایرانی اجرا کنید و برند خود را در مقابل چشم مخاطبان هدفتان قرار دهید. در این حالت، اعتبار یک سایت اهمیّتی دو چندان پیدا میکند. برای سنجش اعتبار یک وبسایت، ابزارهای بسیار متنوعی وجود دارند. ابزارهای دیگری نیز برای پیدا کردن کلمات کلیدی تبلیغاتی وجود دارند، اما بیشتر آنها یا از جستجوی فارسی پشتیبانی نمیکنند یا اینکه امکان ثبت نام رایگان ندارند. چرا که شما میتوانید دقیقاً متوجه شوید چه کسی با جستجوی چه کلمه ای تبلیغات شما را میبیند. به علاوه، اگر کسی بروی مطلب شما کلیک نکند، خب شما هم پولی پرداخت نمیکنید.دنبال یه کار پر درآمد از اینترنتی؟ روشی بسیار سریع، آسان و پربازده برای آنکه همین امروز در گوگل حضور داشته باشید و درآمد کسب کنید. امروزه، سرویس های گوگل بسیار فراتر از یک موتور جستجو هستند و زندگی بدون گوگل به ویژه در کشور ما که درآمد میلیونها نفر به اینترنت وابسته است، غیرممکن به نظر میرسد. برای این منظور شما باید کیفیت سایت خود را افزایش دهید، محتواهای مفید تولید کنید، خودتان را در اینترنت مطرح کنید و مهمتر از هر چیز، صبر داشته باشید.

” باید گفت ابزاری که به وسیله آن میتوان مشتریان بالقوه را در بستر اینترنت جذب نمود. از طریق این اکستنشن شما میتوانید شماره تماس خود را در آگهی به گونهای قرار دهید که هرگاه تبلیغ با گوشی دیده میشود با کلیک برروی آن ادوردز مستقیم با شما تماس گرفته میشود و به اندازه هزینه کلیک که ست کردین از اعتبارتان با هر بار تماس کسر میشود. گوگل ادز (google adwords) یکی از سرویس های شرکت گوگل است که در آن تبلیغ کنندگان از طریق سایت ها و ابزارهای مختلف گوگل ، تبلیغات خود را به مشتریان هدف نشان می دهند. درج تبلیغ در سایت ایران کنکور و سایت های قبل هم رایگان است و تنها در صورت تمایل می توانید تبلیغ خودتان را ویژه کنید تا بازدهی بیشتری داشته باشد. بدون شک بهترین و موثرترین روش برای بازاریابی این است که شما به صورت همزمان بر روی تبلیغات گوگل و سئوی سایت خود تمرکز کنید تا بتوانید هم در حال حاضر و هم در آینده نتایج خوبی را دریافت کنید و مطمئن باشید که به مرور زمان هزینههای بازاریابی شما کاهش بیابد.

شما با نصب این تولبار بر روی مرورگر خود، به راحتی میتوانید از میزان اعتبار هر وبسایتی مطلع شوید و دربارۀ تاثیر آن تصمیمگیری کنید. هر چقدر این رتبه پایینتر باشد، بدان معنی است که سایت مورد نظر مطرحتر است و دارای بازدیدکنندگان بیشتری است. اما این به آن معنی نیست که کسب و کارهایی که به دنبال برندینگ و جذب ورودی هستند، نتوانند از گوگل ادز برای رسیدن به اهداف خود استفاده کنند. ما برای سایتهای شرکت خودمان هم – هرچند که روی کلمات کلیدی زیادی به صورت طبیعی در بالای صفحۀ اول گوگل قرار دارند – از تبلیغات گوگل استفاده میکنیم و بازدهی مثبت آن را هم تجربه کردهایم.

این گزینه تبلیغ شما را برای جستجوهای حاوی کلمه کلیدی دقیق شما ، یا برای جستجوهای حاوی کلمه کلیدی دقیق شما به علاوه کلمات قبل یا بعد از آن نشان می دهد. آن چیزی که برای آنها اهمیت بیشتری دارد و برای آنها مزیت حساب میشود. هزینه هرکلیک، به هزینه ست شده برای کلیدواژه و نمره کیفیت (Quality Score) آن بستگی دارد. هدفگذاری کاربران در فیسبوک بسیار جزئی است و میتوان تبلیغات را برای کاربران با ویژگیهای شخصی مختلف، علاقهمندیها و رفتارهای خاص و… 2. مشتریان شما از موقعیتهای مکانی مختلف، در بازه های زمانی بزرگتر و از همه دستگاه ها برای جستجو استفاده می کنند، محدود کردن غیر هدفمند نمایش تبلیغات به آنها اصلا به صرفه نیست! یکی از بیشترین سؤالاتی که برای مخاطبان وجود دارد این است که برای جذب ترافیک بیشتر به سوی سایت و حضور در صفحه اول گوگل، ارزش تبلیغ در گوگل (google adwords) بیشتر است یا سئو؟

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار