ایسوس از نسل جدید لپ‌تاپ‌های گیمینگ TUF رونمایی کرد

دو مدل A15 و A17 سری TUF Gaming ایسوس در پیشرفته‎‌ترین مدل خود از پردازنده AMD Ryzen 9 Zen 4 و کارت گرافیک انویدیا GeForce RTX 4060 بهره می‌برند. از نظر حافظه این دستگاه‌ها به حداکثر 32 گیگابایت رم DDR5 و 2 ترابایت حافظه PCIe 4.0 SSD مجهز شده‌اند.

لپ تاپ گیمینگ
ایسوس در دستگاه‌های F15 و F17 به سراغ اینتل رفته و در پیشرفته‌ترین نسخه خود دارای پردازنده نسل سیزدهم Core i9-13900H اینتل هستند. سایر مشخصات این دستگاه‌ها تفاوتی با A15 و A17 ندارد.

اما مشکل اصلی سوئیچ‌های MUX در گذشته این بود که باید به‌صورت دستی آن را روشن و خاموش می‌کردید. همچنین این کار از طریق تنظیمات لپ‌تاپ انجام می‌شد و اغلب قبل از اعمال تغییر، باید یک بار لپ‌تاپ خود را ریستارت می‌کردید. اگر از لپ‌تاپ خود فقط برای بازی استفاده می‌کنید و همیشه iGPU را خاموش می‌کنید، مشکلی وجود ندارد، اما اگر قصد دارید از لپ‌تاپ خود برای کارهای مختلفی استفاده کنید، این موضوع واقعاً دردسرساز می‌شود.

A15 دارای نمایشگر 15.6 اینچی فول اچ‌دی 144 هرتزی یا 165 هرتزی QHD است. در مقابل A17 از نمایشگر 17.3 اینچی فول اچ‌دی (144 هرتز) یا 240 هرتزی QHD بهره می‌برد. همچنین همانطور که انتظار می‌رود، هر دو مدل با سیستم‌عامل ویندوز 11 عرضه می‌شوند.

نسخه‌های به‌روزشده سری TUG Gaming ایسوس قرار است در سه ماهه اول سال 2023 در دسترس قرار بگیرند و قیمت آنها هنوز اعلام نشده است.

تغییر مهم لپ‌تاپ‌های TUG Gaming ایسوس

لپ‌تاپ TUG Gaming
اما چهار مدل جدید سری TUF Gaming راه‌حلی برای این مشکل دارند: آنها از فناوری Advanced Optimus انویدیا پشتیبانی می‌کنند. این ویژگی اساساً سوئیچ MUX را برای کاربران به‌طور خودکار فعال یا غیرفعال می‌کند. زمانی که در حال بازی هستید، iGPU را خاموش می‌کند و وقتی بازی را تمام کردید، دوباره آن را روشن می‌کند.


منبع: https://digiato.com/article/2023/01/05/asus-tuf-gaming-f15-f17-a15-a17

ایسوس نسخه جدید چهار مدل A15 ،F15 ،F17 و A17 از لپ‌تاپ‌های گیمینگ سری TUF Gaming خود را معرفی کرد. این دستگاه‌ها به پردازنده‌ها و کارت‌های گرافیک جدیدی مجهز شده‌اند، اما نکته مهم این است که هر چهار مدل اکنون دارای یک سوئیچ اختصاصی MUX هستند که از فناوری پیشرفته Optimus انویدیا پشتیبانی می‌کند.

در گذشته، این چهار مدل دارای یک سوئیچ MUX بودند که به کاربران اجازه می‌داد گرافیک مجتمع خود را غیرفعال کنند، اما ویژگی انویدیا برای روشن و خاموش‌کردن خودکار، آن را نداشت. هنگامی که این سوئیچ روشن باشد، به‌جای نیاز به مسیریابی فریم‌هایی که یک GPU مجزا از طریق GPU یکپارچه خود تولید می‌کند، لپ‌تاپ می‌تواند آن‌ها را مستقیماً از طریق GPU مجزا به نمایشگر بفرستد (مانند یک رایانه رومیزی). این موضوع به صورتی هدفمند بر قدرت باتری تأثیر می‌گذارد، اما در حین بازی عملکرد دستگاه را به میزان قابل توجهی افزایش می‌دهد.