اینموضوع ازنظر روانشناختینیز تایید شدهاست

البته ما وجود ایدههای ناب و تکرار نشدنی دیزاین های درونی را در گذشتههای کهن را انکار نمیکنیم؛ صحبت ما در این مقاله در راستای پیدایش تعریف تخصصی رشته طراحی دکوراسیون داخلی و تحصیل آکادمیک و دانشگاهی آن است. ترکیب رنگ اگر با لمس احساس و علاقه نباشد، انتخاب دیزاین اگر با هوش و ذکاوت نباشد، تعریف شما اگر از فضا درونی و ذاتی نباشد، شما هیچ فرقی با مدرس کتابهای طراحی دکوراسیون داخلی دانشگاهی نخواهید داشت؛ چرا که فقط تئوریهای آن را فرا گرفته و در حال بازگو کردن آنها هستید. محدودیتی برای این زمینه شغلی وجود نداشته و کسانی که به چیدمان منزل، ست کردن رنگ ها با یکدیگر و موارد مشابه علاقه مند هستند به راحتی و با کمی حوصله میتوانند یک دکوراتور داخلی شوند. رشته طراحی دکوراسیون داخلی از جمله رشتههای پر طرفدار میان علاقه مندان ورود به دانشگاه های داخلی و خارج از کشور است و این موضوع ارتباطی به داخل و یا خارج ایران نداشته و نشان از محبوبیت آن دارد.

اگر شما نیز دوست دارید تا در روزهای آتی اقدام به بهره مندی از طراحی داخلی اداری داشته باشید، می توانید یک سری از مهمترین و اصلی ترین آیتم ها را در این خصوص به یاد داشته و از این طریق از بهترین و شیک ترین طراحی داخلی دفتر اداری برخوردار شوید. بیست و یک واحد دروس عمومی و یکصد و چهارده واحد اصلی و اختصاصی به همراه پایان نامه از جمله کارها و مطالعاتی است که باید طی گردد. برای کفپوش قسمت های مختلف یک ساختمان می توان از انواع مصالح درجه یک از جمله سرامیک، پارکت های طرح چوب، سنگ های تزیینی و … درآمد بالایی دارد ولی برای ارائه طرح به کارفرما حتما باید نرم افزار بلد باشید. پس از گذراندن این دروس و فارغالتحصیل شدن، تواناییهای فردی یک طراح دکوراسیون داخلی شامل مواردی هم چون ورود به حیطه کسب اطلاع از مخاطبان و مشتریان به منظور بالا بردن ضریب دقت پروژه، طراحی و شکل دهی طرح اولیه مطابق با خواست و نظر مشتریان، که موارد متعددی را در این بخش باید مورد بررسی قرار دهند از جمله زمان٬ هزینه و نوع اجرا؛ همراهی و مشاوره به مشتریان در تمامی بخشهای تعیین شده در پیش نویس طرح اولیه که این موارد شامل طراحی فضای درون منزل یا محیط تعیین شده است.

خود اشتغالی و ایجاد مشاغل دیگر از جمله تواناییها و امکاناتی است که یک تحصیل کرده رشته طراحی دکوراسیون داخلی میتواند از آن بهره مند شده و خود را وارد بازار کار کند. نمایشگاهها و موزهها، گالریهای خصوصی، سالنهای مخصوص و آتلیهها از جمله کارکردهای تجاری طراحان داخلی به شمار میرود. اگر شرکتتان تولیدکننده وسایل دکوراسیون داخلی باشد (مثلا مبلمان یا وسایل چوبی بسازید) باید مجوز ثبت آن را از وزارت تجارت، صنعت و معدن بگیرید و اگر صرفا “طراح” باشید باید به انجمنهای طراحی داخلی در سر تا سر کشور مراجعه کنید. طراحی دکوراسیون داخلی مسکونی به انتخاب وسایل دکور وابسته است.

به این صورت که با افتتاح دفتر شخصی خود و تبلیغات برای مشتریان هدف میتوانید کسب و کار مستقلی برای خود به راه بیاندازید. زیرا دلزدگی ناشی از این کار شما را در مراحل بالاتر سرد و کم رمق خواهد کرد. کسب و کار خود را شروع کرده و کم کم وارد عرصه تزیینات داخلی منزل نیز میشوند. برای کم کردن صدای بیرون یا صدای آپارتمانهای همسایه میتوانید از روشهای مختلف مثل پردههای آکوستیک، پنلهای آکوستیک که به دیوار آویزان میشوند و صداهای بیرون را تا حد زیادی کاهش میدهند و یا آویزان کردن یک فرش یا بافت زیبا از دیوار استفاده کنید.

با تسلط یکی از آنها، باید قادر باشیم تا دیگری را نیز به عنوان شریکی همسان در این رابطه تلقی کنیم.دیدن این ارتباط متناوب فیگور-زمینه بسان عناصر طراحی داخلیای-مانند میز و صندلی- که در فضای داخلی وارد و چیده میشوند، به همان اندازه سودمند است. وجود دفاتری با این عناوین در چند سال گذشته بسیار افزایش یافته است و همین موضوع کار را برای مشتریان نیز سختتر میکند؛ چرا که انتخاب از بین خیل عظیمی از افراد و شرکتهایی که خدمات طراحی دکوراسیون داخلی را ارائه میدهند کار مشکلی است. سبک مینیمالیست حدود 10 سال میشود که رواج یافته است. این سبک تلفیقی از سبک صنعتی و روستایی است که طرفداران خاص خود را دارد. از شرایط ورود به این رشته مطالبی برای شما بنویسیم، در مورد بازار کار و درآمد آن در داخل و خارج از ایران صحبت کرده و نکاتی پیرامون این رشته پرطرفدار را ارائه دهیم. دوره دکوراتور مناسب افرادی است که به چیدمان و سطح ظاهری فضا علاقمند هستند بدون در گیر شدن به طراحی فضا .

در حالی که هر دو سبک تمایل به ترکیب قطعات آنتیک و ارثی از مبلمان و تکیه بر رنگهای چوبی تیرهتر دارند، به روشهای مختلفی چیده میشوند. هر اداره و شرکتی، با توجه به حوزه کاری که دارد، نیازمند محیطی است که بتواند نهایت استفاده را در زیباترین شکل ممکن از آن داشته باشد. اگرچه یک طراح داخلی ممکن است لایهای از فضا را بسازد، وی ممکن نیست فضا را بدون داشتن تصویب یک معمار بسازد. آینده شغلی طراحی دکوراسیون داخلی در ایران چگونه است؟ در این مطلب از مجله مبل و دکوراسیون توکامگ قصد داریم در مورد رشته طراحی دکوراسیون داخلی صحبت کنیم. ارائه خدمات مشاورهای آنلاین، طراحی و فروش طرحهای آماده ، ارتباط آنلاین و زنده با مشتریان و کسب اطلاعات بدون نیاز به حضور در محل، و بسیاری از این دست کارها باعث میشود تا شغلی ایده آل از هر نظر برای شما آماده شده باشد.

برای ساخت یک فضای جدید اعم از آپارتمان، ویلا، دفتر کار و غیره به یک تیم کامل شامل مهندس ساختمان، برق، پیمانکاران، هنرمند نقاش و صد البته طراح داخلی نیاز است که به دلایلی که در ادامه بیان خواهیم کرد می تواند مهم ترین عضو این تیم باشد. از نظر طراحان داخلی تمامی وسایل و اجزایی که در دکوراسیون یک بخش به کار می برید، نباید اهمیت برابری داشته باشند تا محیطِ یکسان و خسته کننده ای ایجاد نشود. در این حالت اگر در سمتی وسایل زیادی چیده شده است، برای رعایت تعادل در سمت دیگر، باید بخشی از فضا را خالی بگذارید.

طراح داخلی. کسی که به صورت آکادمیک دروس مربوطه را گذرانده و از نظر علمی آماده پیاده سازی امور در عمل شرکت طراحی داخلی مهران طاهری است. یکی از سوالاتی که ممکن است در ذهن ما شکل بگیرد این است که طراحی داخلی به چه دسته هایی تقسیم می شود و چگونه می توان از طریق بازسازی طراحی داخلی، این عمل را برای محیط های مخلتف انجام داد؟ اکنون قصد داریم ده نکته پیش از آن که طراح دکوراسیون داخلی بشوید به شما بگوییم.این نکات چشمان شما را در مورد حقایق این رشته باز کرده و نسبت به احساسی عمل کردن کمی باز میدارد. با کمی اعتماد به نفس شما حتی میتوانید برای خود و کارتان تبلیغات کرده و از این راه درآمد حاصل کنید. امکان برقراری ارتباط نزدیک با مشتریان و هم چنین کسب تجربه اجرای پروژههای واقعی باعث خواهد شد تا اعتماد به نفس لازم برای ورود به این حوزه به صورت مستقل را نیز کسب نمایید. تمامی این مزایا و امتیازات را که در مقابل معضلات و مشکلات مطرح شده قرار میدهیم متوجه خواهیم شد که این بخش غلبه بیشتری بر بیکاری داشته و اعتماد به نفس و تواناییهای شخصی افراد است که آنها را در پلههای موفقیت یا عدم موفقیت به پیش میبرد.

برای مثال تا چند سال گذشته خبری از نمونههای رایانهای برای نمایش پروژه به مشتریان نبود و بیشتر طرحها بر روی کاغذ بوده یا به شکل ماکتی نمایش داده میشد. طراحی و ساخت نمونههای اولیه دیجیتالی و تصویری و یا ساخت ماکت طرح نهایی به منظور دریافت تأیید و نظر مشتریان، ارائه مشخصات اجرایی پروژه با توجه به شرایط شکل گرفته و تعیین زمان، هزینه و نحوه اجرا کار تا پایان. در کنار این بخش موسسههای آموزش عالی و هم چنین برخی فعالان این عرصه دورههای تخصصی این رشته را به صورت آزاد برگزار میکنند و در انتها احکامی را با عناوین مندرج در آن که تأیید میکند شخص این دوره را گذرانده است به وی اعطا میشود. اما در سوی دیگر همانطور که در بالا به آن اشاره شده است طراح داخلی کسی است که در رشته طراحی دکوراسیون داخلی تحصیل کرده و مدرک مورد تأیید از نظام واحد آموزشی کشور دارا است. جالب است بدانید که درآمد این افراد در سایر کشورها بیشتر از آمریکا است. کیفیت کار این افراد نیز بنا به تجربه کاری و ذوق و هنرشان متفاوت است. در مورد درآمد این رشته باید این نکته را به شما بازگو کنیم که میزان درآمد و دریافتی این رشته نیز همانند سایر رشتههای دانشگاهی به موارد زیادی وابسته است.

برای این که استعداد خود را محک زده و به شکوفا شدن آن کمک کنید گام اول را درست و استوار بردارید. نکته دوم: برای این که در رشته طراحی دکوراسیون داخلی موفقیت به دست بیاورید باید استعداد این کار را نیز داشته باشید. اما امروزه به کمک نرم افزارهای دو بعدی و سه بعدی این امکان برای مشتری مهیا شده است تا پروژه نهایی شده را به صورت کاملاً واقعی و عینی مشاهده کرده و خیالش از بابت نتیجه کار راحت باشد. سفارش و نظارت بر تهیه ملزومات اجرای کار با توجه به تشریفات و توضیحات قید شده در تفاهم همکاری با مشتری، نظارت بر اجرای تمامی مراحل و اجراییات طرح، تکمیل و تحویل نهایی پروژه با توجه به موارد از قبل تعیین شده و در نهایت نیز دریافت اطمینان از رضایتمندی مشتری.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار