بهدقت به برگهای آن نگاه کنید

هر سال مار عوامل خود را میفرستد تا ببیند چه تعداد پیسانکی منقش شده است. برای اینکه از تمامی دیدنیهای منطقه لذت ببرید به شما پیشنهاد میکنیم هرگاه از دیدن دهکده گل محلات سیر شدید، به سراغ خود محلات بروید و گوشه گوشه آن را از حمامهای آب گرم گرفته تا سرچشمه ببینید. ساقه های گیاه رونده، انعطاف لازم رو برای رشد در مسیر دلخواه تون دارن. این گیاه از رشد خوبی برخوردار بوده و خاک مرطوب را دوست دارد. تحقیقات اخیر نشان دادهاند که مراقبت از گیاهان در خانه به کاهش استرس روحی و فیزیولوژیک منجر میشود و مطالعه دیگر که توسط سازمان ناسا انجام شده، نشان میدهد که بسیاری از گیاهان میتوانند به اندازه چشمگیری هوای خانه را تهویه کنند.

تعداد گلهای گلدانی و شاخهای که هرسال از دهکده گل محلات به نقاط دیگر کشور صادر میشود به بیش از 22 میلیون میرسد. تولید ۷۰۰ نوع کاکتوس، تولید گلهای داوودی در قالب بیش از ۸۰۰ رنگ با انجام اعمال ژنتیکی و تولید و صادرات گل زیبای ژِربِرا از دیگر توانمندیهای خاص این شهرستان درزمینه تولید گل و گیاهان زینتی است. پس ممکن است تمام گیاهان و برگهایشان گاهی کاربرد تزیینی داشته باشند. پس از آن، این افراد از شركت امین گل بازدید كردند كه انواع گیاهان گلخانه ای (سالم) و گل های زینتی تولید می كند كه مدیریت آن را نیز یك كارآفرین زن برعهده دارد. در ادامه شركت كنندگان از طرح پرورش قارچ گلخانه بهشت گل وابسته به این شركت بازدید كردند كه توسط یك مدیر كارآفرین زن اداره می شود و سالانه 200 تن قارچ تولید می كند. كارگاه بین المللی توسعه مدل های كسب و كار كشاورزی برای كارآفرینی زنان در جوامع روستایی به میزبانی سازمان ملی بهره وری ایران و با حمایت سازمان بهره وری آسیایی (APO) از چهارم بهمن ماه سال جاری آغاز شده و تا هشتم همین ماه در هتل پارسیان اوین ادامه دارد.

کمبود نور هم باعث کمرنگ شدن رنگهای موجود در برگها میشود. شهرستان محلات با ۵۵ هزار نفر جمعیت قطب تولید گل و گیاهان زینتی، سنگ نما و ماهیان زینتی کشور محسوب میشود. در میان این سنگ نگارهها نقوش سگ و اسب سوار های متعدد وجود دارد که نشان از اهلی کردن این حیوانات توسط انسانهایی است که در این مکان زندگی می کردهاند. در این بازه زمانی، باغها و جنگلها سبز شده و گلهای بهاری غنچه باز کردهاند. گل های این گل ارکیده مانند بانویی با لباس مجلسی بزرگ با بازوهای باز شده به نظر می رسد. اگر برایتان سوال پیش آمده که این همه دستفروش این همه گل را از کجا می آورند باید بدانید که کمی جلوتر یکی از بزرگ ترین بازارهای گل تهران قرار گرفته است. به گفته رئیس میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی محلات، این شهرستان هر ساله تا پیش از شیوع کرونا، میزبان یک میلیون نفر مسافر و گردشگر بوده است. پیچ امین الدوله یک درختچه چند ساله بسیار پرانرژی است که در مناطق اقلیمی شمالی برگریز است اما در مناطق گرمتر همیشه سبز است.

قیمت بالای این گل رؤیایی، به دلیل پرورش 15 ساله چندان هم دور از انتظار نیست. اما این قیمت گذاری سرسام آور فقط برای ابلق بودن این گیاه است، چون در غیر اینصورت گیاه فیلودندرون مینیما را میتوان با قیمت حدود 20 و نهایتا 50 دلار خریداری کرد. به گزارش گروه رسانههای دیگر خبرگزاری آنا، بسیاری از ما از اواسط زمستان که می شود کم کم خود را برای بهار آماده می کنیم و سعی می کنیم با خرید گل و گیاهان مختلف، سبزی و طراوت بهار را به خانه هایمان بیاوریم. شهری آرمیده در آغوش گلهای رنگارنگ با زیباییهای بصری، باغات گل در ۳۰۰ مجموعه گلخانه به مساحت حدود هزار هکتار، پذیرای گردشگران بسیاری به ویژه در تعطیلات نوروز و تابستان است. مهدی لعل بار گفت: با شیوع بیماری کووید ۱۹ حضور گردشگران و مسافران تا ۹۰ درصد در پایتخت گل ایران کاهش پیدا کرده است. رییس انجمن گل و گیاهان زینتی ایران با بیان این که ارزش بازار مصرف گل و گیاهان زینتی تولید ایران بیش از 500 میلیون دلار است، گفت: طبق تخمینها هر ایرانی به طور متوسط سالانه 60 هزار تومان برای گلهای شاخه بریده و 20 هزار تومان برای گیاهان گلدانی هزینه میکند. ب-گلخانه از نظر تولید در دسته گلخانه هاي تولید گل و گیاهان زینتی براي تولید انواع گلخانه ي شاخه بریده و گلهای آپارتمانی می باشد.

ظاهر بازار گل خاوران قدیمی است و باید بدانید که نباید انتظار محیطی مدرن را داشته باشید اما کیفیت گلها و گیاهان و همچنین قیمت آنها به حدی مناسب است که این بازار نیز طرفداران خیلی زیادی دارد. لکههای سفید تا خاکستری معمولا در سطح بالایی ظاهر شده و جوانههای باز نشده گلها نیز در اثر ابتلا سفید شده و باز نخواهند شد. در این بازار، انواع گل های شاخه ای، گل و گیاهان آپارتمانی، گل ها و گیاهان آفتابی و فضای باز و همین طور انواع گلدان های سفالی و شیشه ای، گل ها و درختچه های مصنوعی، کود و خاک و حتی وسایل تزیینی ماشین عروس و مربوط به آن هم فروخته می گیاهان زینتی golheaven شود. زیرا که میتوانند لوازم و وسایل مرتبط با باغبانی و کشاورزی و ابزارآلات مورد نظر خود را از این بازار به آسانی تهیه کنند. بازار گل امام رضا نیز یکی دیگر از بازارهای بزرگ تهران است که جز سه مرکز بزرگ پخش گل و گیاه در تهران محسوب میشود و در آن انواع خاک، بذر، کود، درخت، انواع درختچه، لوازم باغبانی، گل و گلدان، وسایل تزیینی و غیره به فروش میرسد.

ما نیز پیش تر در فراترز در مقاله ای جامع به انواع مهم ترین گیاهان زینتی آپارتمانی پرداخته ایم که می توانید برای آشنایی بیشتر با انواع گیاهان آپارتمانی زینتی به این مقاله مراجعه نمایید. پیش از توجه به زیبایی و چیدمان گل ها بهتر است میزان تابش نور را در نظر بگیرید. منطقه خورهه از هزاره دوم پیش از میلاد مسکونی بوده که از این معبد تنها دو ستون به ارتفاع شش متر با حجاری های زیبا در بالای آن باقی مانده است و به گفته باستان شناسان در این محل بنایی ییلاقی برای اشراف سلوکی و معبدی اشکانی قرار داشته است. این بازار خیلی شیک و مدرن نیست و اکثر غرفه ها با مصالح موقتی ساخته شدند، اما به دلیل کیفیت و تازگی محصولات و همین طور قیمت بسیار مناسبش طرفداران زیادی دارد و افراد زیادی برای خرید عمده یا جزئی گل به این بازار می آیند. بازار گل بهشت زهرا یکی از بازارهای گل معروف تهران است که به قیمت پایین محصولات آن شهرت دارد و یکی از فعالترین بازارهای گل تهران میباشد. بازارهای گل تهران با همه تنوع و زیبایی ذره ای ناچیز از جاذبه ها و شگفتی های تهران را نشان می دهند. بازار گل ستارخان نیز بازار گل بزرگی است که تنوع گیاهی بسیار زیادی مخصوصا در زمینه انواع کاکتوس ها دارد.

در این دوره 18 شركت كننده از كشورهای عضو سازمان بهره وری آسیایی (APO) شامل بنگلادش، كامبوج، تایوان، هند، اندونزی، مغولستان، نپال، پاكستان، فیلیپین، تایلند به همراه شركت كنندگانی از جمهوری اسلامی ایران، 3 استاد بین المللی از هند، تایلند و فیلیپین، دو استاد ایرانی و نماینده سازمان بهره وری آسیایی (APO) حضور دارند. تالار اصلی یا شرقی آتشکده احتمالا محل آتشدان و نیایش بوده و شامل تالاری مربع شکل است که هر ضلع آن از بیرون ۶۰ متر طول دارد و دارای چهارستون مستحکم بوده که از سنگ و ساروج ساخته شده و گنبد و طاق این بنای عظیم روی این چهار ستون استوار است. از این محوطه تاریخی تنها دو ستون متشکل از شش قطعه سنگ با مجموع ارتفاع هشت متر، بقایای فرو ریخته ستون ها، بخشی از دیواره های سنگی و گورها به جا مانده است. مترو: با استفاده از مترو و خطوط مختلف می توانید خود را به ایستگاه مترو نبرد در خط چهار مترو برسانید و از آن جا با تاکسی به بازار گل محلاتی بروید. این گیاهان به شما کمک میکنند تا زمان و هزینهای را که برای آبیاری باغ خود صرف میکنید به حداقل برسانید. در زمان برگذاری نمایشگاه میلیونها گردشگر به این مکان میآیند تا از میلیونها قطعه گل موجود در این نمایشگاه دیدن کنند.

بازار گل و گیاه شهید بابایی دارای پارکینگ است و برای سر زدن به آن محدودیت زمانی صبحها را ندارید. توجه داشته باشید که باید بذری انتخاب نمائید که بر روی پاکت آن تاریخ مصرف درج گردیده و یا اطمینان داشته باشید که کهنه نیست . به طور کلی اگر اواخر فروردین یا اردیبهشت را برای سفر به محلات و اراک انتخاب کنید با بهترین آب و هوای این منطقه در سال مواجه خواهید شد. البته که تنوع محصولات و وسعت بازارهای گل محلاتی یا خاوران از بازار گل فکوری بیشتر است اما قیمت مناسب، دسترسی و تنوع کافی گیاهان آن باعث شده تهرانیهای زیادی بازار گل فکوری را برای خرید گیاه خود انتخاب کنند.

در این بازار بزرگ روزانه بیش از ۱٫۵ میلیون گل و گیاه برای فروش عرضه می شود و شاید از نظر تنوع گل ها در تهران بی نظیر باشد. یکی از معروف ترین و البته بزرگ ترین بازارهای گل تهران در بزرگراه محلاتی قرار گرفته و به همین دلیل به نام بازار گل محلاتی شناخته می شود. شهرستان نیم ور نیز که در فاصله 15 دقیقهای از دهکده گل محلات قرار دارد، جزو دیدنیترین مناطق استان مرکزی است. چشمه جوشان و شفابخش آب گرم محلات قطب گردشگری سلامت در استان مرکزی و کشور است و این چشمه های آب گرم در ۱۵ کیلومتری شمال شرقی محلات در نزدیکی روستای نینه از دهستان خورهه واقع است. چشمه آبگرم جوشان محلات با خاصیت درمانی و تفریحی محور اصلی گردشگری در این شهرستان و استان مرکزی است که می تواند حلقه اتصال چرخه گردشگری، جاذبه های طبیعی و تاریخی این شهرستان باشد. سرچشمه محلات از چشمههای پر آب طبیعی استان مرکزی است که در شمال این شهر و در دامنه رشته کوه هفتاد قله قرار دارد و این سرچشمه در بلندترین نقطه شهری محلات قرار گرفته و مکانی بسیار مناسب و خوش آب و هوا را برای گردشگران داخلی و خارجی فراهم آورده است.

مراسم آئینی بیل گردانی که در آخر فروردین هر سال در این شهر برگزار میشود، جشنوارهای است که برای لای روبی جویها و کانالهای آب برای جلوگیری از رشد علفهای هرز انجام میشود. شمعدانیهای مقاوم گیاهانی بسیار متنوع هستند، زیرا در آفتاب یا سایه و در بیشتر انواع خاک رشد میکنند. بازار گل غرب تهران محیطی بسیار مدرن و زیبا دارد و با گشت و گذار در این بازار حس نشاط و سرخوشی زیادی به شما دست خواهد داد. بازار گل غرب تهران یکی از مراکز بزرگ فروش انواع گل و گیاهان آپارتمانی، زینتی و گل های باغچه ای و آفتابی، کاکتوس، گیاهانی که برای بیرون منزل و باغچه مناسب هستند و همچنین لوازم باغبانی میباشد. وی ادامه داد: برنامههایی برای معرفی جاذبههای گردشگری محلات از سوی میراث فرهنگی این شهرستان تهیه شده و علاقمندان سفر به محلات می توانند از طریق فضای مجازی از جاذبههای گردشگری شهرستان دیدن کنند. گیاهان جوانی که در سایهی درختان با گیاهان تنومند زندگی میکنند تا زمانی میتوانند به بقای خود ادامه دهند که بتوانند خود را با شرایط زیست در سایه وفق دهند یا آنقدر بزرگ شوند که بتوانند جایی برای خود در مقابل نور آفتاب پیدا کنند.

به دلیل سهولت در رفت و آمد و تنوع زیاد از تجهیزات باغبانی، گلدانهای تزئینی و کالاهای دیگر مرتبط با گل و گیاه، طرفداران زیادی دارد. همین ساعات کاری بیشتر بازار گل بهشت زهرا باعث شده طرفداران خاص خودش را داشته باشد. آدرس: بازار گل بهشت زهرا ابتدای اتوبان بهشت زهرا و بعد از صالح آباد قرار دارد که با اتومبیل شخصی به راحتی می توانید به این بازار بروید. این بازار دقیقا بعد از میدان آزادی و ابتدای جاده مخصوص کرج قرار گرفته و به دلیل سهولت در رفت و آمد و تردد طرفداران زیادی پیدا کرده است. ازاینرو طرفداران بسیاری دارد و جز محبوبترین گلهای آپارتمانی به شمار میآید.

یکی از بهترین بازارهای گل تهران برای شهروندانی که در مناطق غربی و جنوب غربی تهران زندگی می کنند بازار گل فکوری است که خیلی ها از وجود آن بی خبرند. اگر بخواهید از تمامی بخشهای دهکده گل محلات دیدن کنید، یک نیم روز را باید برای آن وقت بگذارید. اگر در روزهای پنج شنبه و جمعه به بهشت زهرا رفته باشید حتما دستفروشانی را دیده اید که در حاشیه اتوبان آزادگان به فروش گل مشغولند. آدرس: بازار گل خاوران در اتوبان امام رضا، ضلع جنوب و غرب شهرک صنعتی خاوران قرار دارد که با اتومبیل شخصی به راحتی می توانید به این بازار بروید. بازار گل خاوران هم یکی دیگر از بازارهای گل تهران است که در منطقه جنوب شرق شهر قرار گرفته است. تنها نکتهای که لازم است بدانید آن است که از آنجا که فروشندگان این بازار محصولات خود را از بازار گل محلاتی یا بازار گل خاوران تهیه میکنند، قیمتهای این بازار اندکی از بقیه بازارهای گل بالاتر است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار