خدمات سئو – خدمات Seo – خدمات بهینه سازی سایت

این مسئله باعث کاهش ترافیک سایت می شود و به اعتبار سایت ضربه می زند. سئو تنها استفاده از یکسری کلمات کلیدی و دریافت بک لینک نیست و برای بهینه سازی موتورهای جستجو نیاز به یک استراتژی دقیق احساس می شود! بهینه سازی سرعت وب سایت به شما کمک میکند تا رقبای کسب و کار خود را کنار زده و رتبه بهتر و بالاتری نسبت به آنها از گوگل دریافت کنید. یک تگ کنونیکال URL منبع (صفحه محتوای اصلی) یک صفحه معین را به موتور جستجویی مانند Google مشخص میکند. بله، جوملا و وردپرس از برترین سیستم های مدیریت محتوای جهان هستند و ساختار بسیار مناسبی برای این کار دارند. بنابراین تلاش نمایید از قالب های استاندارد و واکنش گرا در این مسیر بهره بگیرید. تمام این سناریوها خواستار اجرای تغییر مسیر دائمی ۳۰۱ هستند. در فایل htaccess. برای تغییر مسیر انعطاف پذیرتر استفاده کنید. به طور پیش فرض، احتمالا وب سایت وردپرسی شما در ابتدا به حالت نوایندکس در فایل robot ثبت شده که این یعنی هیچ موتور جستجویی حق بررسی و نمایش صفحات این سایت را ندارد. سرعت وب سایت یکی از مهم ترین مراحل سئو تکنیکال می باشد که ما در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

این کار به شما کمک می کند تا تلاش های سئو وبلاگ شما، با توجه کاربران و دنبال کردنتان رو به رو شود. Meta description دارای محدودیت کاراکتریه و باید با کمترین کلمهها بهترین عبارت هدف رو نوشت تا کاربر با خوندن اون توضیح وارد سایت بشه. بلکه ساختار سایت باید به شکلی چیده شده باشد که کاربر در زمان کوتاهی و با کمترین کلیک، به هدف مورد نظر دسترسی داشته باشد. برای پاسخ به این سوال در اولین قدم باید بدونیم موتورهای جستجو چطور کار می کنند ؟ در این مقاله ما توضیح دادیم که سئو تکنیکال چیست و اهمیت و نکات قابل توجه در آن چه چیزهایی می باشند، امیدوارم با خواندن این مقاله پاسخ تمام سوال های شما را در این زمینه داده باشیم، از همراهی شما عزیزان بینهایت سپاسگزارم. با مطالعه ی دقیق این مقاله می توانید با فاکتورهای مهم و تاثیرگذار در سئو تکنیکال (سئو فنی) آشنا شوید و آن ها را در طراحی وب سایت خود رعایت نمائید. یکی از بخش های بسیار مهم در سئو فنی که باید آن را مورد بررسی قرار دهید و در مورد آن اطلاع کافی داشته باشید، پیمایش و ساختار سایت شماست که اگر به درستی آن را بهینه کرده باشید، می توانید از آن برای بهینه سازی سایت خود تا حد بسیار زیادی استفاده کنید!

تیم متخصصی که سال هاست با چالش های واقعی دنیای مارکتینگ رو به رو شده است و در یافتن خلاقانه ترین و بهترین راه حل ها تخصص دارد. سئو یک فرایند همیشگی است و نمیتوان آن را در نیمه راه رها کرد. طراحی وب سایت ریسپانسیو به این معنا است که ابعاد اجزا وب سایت شما به طور خودکار تنظیم می شود تا بتوان آن را به راحتی در هر دستگاهی جستجو و مشاهده کرد. کلمات کلیدی، هویت و برند یک وب سایت تلقی می شوند. اگرچه این موارد در نتیجه ارتقای چندین فاکتور در سایت محقق می شوند ، اما همگی تحت تاثیر مستقیم و جز کاربرد های سئو به شمار می روند.برای مثال می توان به آگاهی از برند ، فروش بیشتر و افزایش مشتریان ، تجربه کاربری و سرعت سایت و کاربردهای مهم و بیشمار دیگری اشاره سئوکار در اصفهان سنیور سئو کرد. معماری سایت به نحوه ساختاردهی اطلاعات در وب سایت اشاره دارد. قبل از شروع بازاریابی محتوایی، به یک فضای قدرتمند و وب سایت استاندارد به کمک سئو تکنیکال نیاز است. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی سئو تکنیکال و موضوعات پیرامون آن بپردازیم. این سری سوالاتی است که در مقاله سئو آف پیج میخواهیم به بررسی و آموزش آن بپردازیم.

تعداد زیادی از متخصص های سئو این تفکر و عقیده را دارند که برای بهینه کردن، کد ها و قسمت های فنی، تنها باید سلیقه موتورهای جستجو را در نظر گرفت و تمرکز خود را بر روی جلب نظر آن ها گذاشت، اما این فکر کاملا اشتباه می باشد، در حالی که اصل مطلب این است که یک سایت باید عملکرد و فعالیت قابل قبولی برای مخاطبین و کاربران خود داشته باشد و رضایت آن ها را جلب کند. ممنون لطف دارید. خوشحالیم که آموزش مورد رضایت شما بوده. گوگل در نتایج جستجو، رفتار کاربران را به صورت جزئی و دقیق بررسی میکند تا مطمئن شود سایت هایی که در صفحات اول هستند، میتوانند رضایت کاربران را جلب کنند یا نه! همانطور که در تصویر بالا میبینید، سرفصل های کتاب شامل چندین اصول مهم سئو محتوا است که در چگونگی نوشتن یک مقاله سئو شده به شما کمک زیادی میکند. در این بخش از مقاله به مواردی اشاره کرده ایم که برای بهبود سئو تکنیکال در وب سایت خود باید آن ها را در نظر گرفته و رعایت کنید. از جمله سریعترین قالب های وردپرس میتوان به آسترا و قالب Oceanwp اشاره کرد.

برای شناسایی هرگونه مشکل با استفاده از کنسول جستجوی Google ، وب سایت خود را هر چند وقت یکبار بررسی کنید. مورد استفاده قرار می گیرد ، به کمک این برنامه می توان کلمات کلیدی و رتبه بندی آنها را نیز در سایت مشخص کرد. چرا که گوگل از آن ها در serp بهره می گیرد. چرا سئو تکنیکال (سئو فنی) اهمیت دارد؟ به این ترتیب وقتی شما سئو تکنیکال (سئو فنی) را به خوبی در سایت خود انجام دهید، رتبه ی بهتری از موتورهای جستجو دریافت خواهید کرد. نشانه گذاری داده های ساختار یافته (structured data) در حوزه سئو تکنیکال (سئو فنی) عبارتست از کدی که به وب سایت خود اضافه می کنید تا به موتورهای جستجو کمک کند محتوای موجود در آن را بهتر درک کند تا سایت شما را به طور موثرتری ایندکس کند و نتایج مرتبط تری ارائه دهد.

با توجه به اینکه سئو فرآیندی زمان بر است، انتظار می رود در ماه دوم نتیجه حاصل شود و سایت شما روی کلمه کلیدی خرید کفش در رتبه های نخست نمایش داده شود. یکی از سیگنالهای رتبه بندی گوگل شناخته شده، سرعت وب سایت است. سایت هایی با محتوای تکراری با مسائلی همچون کاهش ترافیک، که سبب عدم نمایش صفحات تکراری وب سایت شما در serp را به دنبال دارد.همچنین محتوای تکراری سبب پنالتی شدن سایت شده و یا باعث خروج آن از حالت ایندکس index خواهد شد و ایندکس کمتر صفحات سایت سبب آسیب رسیدن به سایت های مربوط به آنلاین شاپ ها و سایت های فروشگاهی خواهد شد.

این مفهوم نیز مانند هر فرآیند سیستماتیکی از مراحل ترتیب وار تشکیل شده است. در حقیقت اگر وضعیت سایت از نظر تکنیکال و فنی، مطلوب نباشد نمی توان ادامه مراحل سئو را انجام داد، بعضی از صاحب نظران سئو، سئو تکنیکال را از زیر مجموعه های سئو داخلی می دانند. سئو تکنیکال مراحل خاص و تخصصی خود را دارد. نکته مهمی که باید به آن توجه کنید این است که سئو تکنیکال هیچ ارتباطی با مفاهیم مربوط به محتوا نداشته و در واقع در آن به زیر ساخت های وب سایت پرداخته می شود و این مفاهیم اهمیت پیدا می کنند. فراموش نکنید سئو تکنیکال نقش بسیار مهمی در موفقیت یک وب سایت دارد. بخش بررسی فاکتورهای رتبهبندی، قسمت مهمی از آموزش سئو است که میبایست خوب فرا بگیرید. برای حل این مشکل باید یکی از این انواع را به عنوان دامنهی ارجح خود انتخاب کنید و به موتورهای جستوجو نیز این موضوع را اعلام نمایید. معمولاً توضیحاتی که برای محصولات خود در توضیحات متا استفاده می کنید ، باید به مشتری نشان دهد که در زندگی او تأثیر دارد. پیشنهاد گوگل به کاربران این است که URLهای مرتب و با مفهوم را مورد استفاده قرار دهند. 3. از استفاده بیش از حد و غیر ضروری و نا مفهوم کلمه کلیدی در جای جای متن خودداری کنید.

هر بهینه سازی که در بستر خارج از وب سایت شما صورت پذیرد، سئو خارجی نامیده می شود. فردی به نام برایان دین که جزو معروفترین کارشناسان زمینه سئو می باشد اعلام کرده است که سرعت وب سایت یکی از ۱۰ عامل مهم در زمینه رتبه بندی وبسایت توسط گوگل می باشد پس می توان از این موضوع نتیجه گرفت که اگر وب سایت شما از سرعت بالایی برخوردار باشد وب سایت شما در رتبه بندی گوگل رتبه خوبی را کسب می نماید. در این پست سعی می کنیم جنبه های کلیدی سئو تصاویر را با شما مرور کنیم که با آن بتوانید سئو سایت خود را بهبود ببخشید. چطور برچسب گذاری کنیم؟ بازاریابی محتوایی، مواردی همچون کلمات کلیدی (key words) ارزشمند، آنالیز رقبای مربوطه، تنظیم استراتژی های محتوایی، ارائه محتوا های با ارزش، دسته بندی ها و برچسب گذاری ها و… سئو تکنیکال تنها بخشی از دنیای سئو است و این موضوع خود در دسته بندی های گوناگونی جای می گیرد.

سئو تکنیکال، مجموعه ای از فرایندهای فنی در خصوص سایت بوده که در رابطه با موتورهای جستجو، از اهمیت بالایی برخوردار هستند. این صفحه ها جهت نمایش مطالب یک طبقه بندی معین کاربرد دارند که منجر به بیشتر شدن گردش کاربر ضمن وب سایت می گردند. درخواستهای http را به حداقل برسانید.(از افزونه ها و کدهای اسکریپت کمتر استفاده کنید). مطالعه اخیر Google CTR ما نشان داد که کمتر از 1٪ از جستجوگران Google در صفحه دوم قرار می گیرند. لطفا همراه ما باشید و این مقاله را تا پایان مطالعه نمائید. اما مراقب باشید که همیشه خطر گیرافتادن و جریمه شدن همراه شماست! AMP یک پروژه مورد پشتیبانی Google است که هدف آن سرعت بخشیدن به ارسال محتوا در دستگاه های تلفن همراه از طریق استفاده از کد ویژه معروف به AMP HTML است. این کاربران سیگنالهای منفی افزایشی را در مورد کیفیت سایت شما به موتورهای جستجو ارسال میکنند، و این باعث میشود که رتبه بندی آن در صفحات نتایج دشوار باشد.

البته در نقشه سایت اطلاعات مهم دیگری از جمله زمان تغییر آخرین صفحه، اولویتبندی صفحات و تعداد بهروزرسانی نمایش داده میشود. همانطور که گوگل در سال ۲۰۱۰ تأیید کرده است، رفع سرعت کند یک سایت باید در پروژه های فنی جستجوگر اولویت داشته باشد. سئو تکنیکال (سئو فنی) ربطی به محتوا نویسی ندارد و مربوط به مواردی از قبیل : ریسپانسیو بودن سایت، سرعت لود صفحات، اتصال ایمن به وب سایت و … سازگاری با موبایل یا ریسپانسیو بودن صفحات وب از ارکان سئو تکنیکال (سئو فنی) است. سئو تکنیکال (سئو فنی) چیست؟ بنا بر این دلیل می باشد که اسم تکنیکال و یا فنی را در راستای آن اتخاذ نموده اند. به طور کلی سئو جاوا اسکریپت می تواند بر روی مواردی نظیر تجزیه و تحلیل محتوا سایت، url ها، سرعت لود شدن المان ها و موارد این چنینی، تاثیرگذار باشد. تین نیوز آنیرو، سامانه پرداخت آنلاین عوارض آزادراهی است که ترددکنندگان آزادراهی میتوانند با مراجعه به سایت این سامانه نسبت به استعلام بدهی و پرداخت عوارض آزادراهی خود اقدام کنند. بنابراین ریسپانسیو بودن صفحات باعث میشود کاربر حین مراجعه به سایت، تجربهی بهتری داشته باشد. اگر که شما نمی دانید که وب سایت شما به لحاظ و نظر گوگل یک سایت واکنش گرا می باشد و یا نمی باشد به ابزار mobile friendly test رجوع بنمایید تا این ابزار شرایط واکنش گرا بودن وب سایت شما را وارسی بنماید.

ممکن است برای شما این سوال مطرح شود که تاثیرات SSR بر روی سئو سایت بیشتر است یا CSR ؟ علاوه بر لایه های اصلی موجود در یک وب سایت عوامل دیگری نیز باعث می شوند تا زمان لودینگ وبسایت افزایش یابد از این عوامل می توان به پلاگین ها ویجت ها و همچنین کدهای ترکینگ اشاره نمود. هنگامی که می خواهیم محصولی را به مشتریان معرفی کنیم و نیاز به تبلیغات اثر گذار داریم، احتیاجی به هزینه های سر سام آور برای تبلیغ محصول بر روی بیل برد های کنار اتوبان ها نیست؛ یا نیازی به استخدام بازاریاب برای معرفی محصول و خدمات نداریم.

شما باید سعی کنید در صورتی که یک صفحه را پاک کردید ان را به صفحه دیگری ریدایرکت دهید تا تاثیری در سئو سایت تان نداشته باشد. این بخش سئو، بخش پایه است و بدون ان بقیه بخش ها بسیار تحت تاثیر قرار می گیرند. تمام موتور های جستجو خصوصا گوگل می خواهند بهترین و کامل ترین محتوا ها را در اختیار کاربران خود قرار دهند، به همین جهت موتور های جستجو فاکتور های مختلف و متعددی را برای تعیین رتبه سایت ها در نظر دارند. داشتن یک لینک پروفایل طبیعی و کسب لینکهای ارزشمند از سایتهای معتبر و مرتبط تاثیر بسزایی در سئوی سایت شما خواهد داشت. از اینکه تا پایان این مقاله با ما همرا بودید از شما سپاسگزاریم. این یک توصیه ساده است: شما باید تصاویر را به هر مقاله ای که می نویسید بصورت آنلاین اضافه کنید تا جذاب تر شود. اگر بخواهیم سئو را خیلی ساده برای شما توضیح دهم، باید بگوییم سئو به مجموعه کارهای گفته می شود که باید بر روی سایت انجام شود تا سایت رتبه بهتری از گوگل دریافت کند، قسمتی از مهم ترین اقدام هایی که باید برای سایت انجام داد، شامل طراحی بهینه سایت، استراتژی صحیح محتوا و تولید محتوا متنی و تصویری و لینک سازی و …

انباشتگی یا استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی از تکنیک های کلاه سیاه می باشد. پست مهمان یکی از شیوه های موثر در افزایش ترافیک وب سایت است. به همین دلیل باید بطور مرتب پیوندهای شکسته شده در سایت خود را بررسی کرده و آنها را هنگام ظاهر شدن در سایت خود برطرف کنید. در ادامه این مطلب، قصد داریم بهطور مختصر و مفید برای شما عزیزان به اهدافی که سئو آنها را دنبال میکند، ضروری ترین گام هایی که در سئو سایت ها باید برداشته شود و معرفی انواع سئو بپردازیم. به گونه ای که کاربر با گام گذاشتن به وب سایت شما به آسانی به مطالب دست پیدا نماید. بهینه سازی موتور های جستجو، یک فرآیند دائمی و نسبتا زمان بر است و روش های مختلفی برای به دست آوردن جایگاه بالاتر در نتایج جستجوی کاربران گوگل وجود دارد که هر کدام، تاثیر مثبت خود را دارند.

مشاغلی که به طور منظم محتوای سئو شده منتشر می کنند، 350٪ ترافیک بیشتری نسبت به کسب و کارهایی که تلاش زیادی برای بازاریابی محتوای خود انجام نمی دهند، دریافت می کنند. معمولا برای تبلیغات هزینه زیادی را باید صرف کنید و ممکن است نتیجه ای هم نگیرید، اما با رعایت تکنیک های سئو، با صرف هزینه کمتر ولی به صورت دانمی یا طولانی مدت، نتیجه بهتری را دریافت خواهید کرد. در ابتدا باید یک سایت به صورت کاملا اصولی طراحی شود، یک سایت حرفه ای و اصولی در ابتدا باید به اندازه کافی سریع و ساده باشد، تا کاربران و مخاطبان بتوانند به خوبی کار های خود را انجام دهند و سایت را به راحتی درک کنند.

در حقیقت طراحی سایتی که از سرعت خوبی برخوردار باشد و فعالیت ربات های خزنده در آن به آسانی صورت گیرد، و در کل قابل فهم برای موتورهای جستجو باشد، از ارکان بهینه سازی یا سئو تکنیکال سایت است. با یک نگاهِ جامع میتوان گفت برای تعیین رتبه یک صفحه در نتایج جستجو بیش از 200 فاکتور مختلف توسط ربات های گوگل بررسی میشوند. با طراحی ریسپانسیو، نحوه نمایش صفحات سایت را در سایزبندی های مختلف بهینه میسازید. نقشه XML سایت، فایلی است که به موتورهای جستجو کمک می کند تا زمانی که ربات های خزنده را به سمت وب سایت شما می فرستند، آن ها بتوانند به درستی از این فایل مانند یک “نقشه راه جستجو” استفاده کنند و بخش های مختلف سایت را به طور دقیق جستجو کرده و به موتورهای جستجو اعلام کنند که دقیقاً هر صفحه کجاست. پس سئو را میتوان مجموعهای از راه و روشهای تغییر استراتژیک سایت ها دانست که این پروسه، به بیان با اهمیت ترین عوامل مرتبط صفحه و بالا بردن آن در صفحه نتایج جستجو ها در گوگل؛ می پردازد. شاید در نظر اول پاک کردن پایگاه اطلاعاتی و از بین بردن هرآنچه که ماه ها و سال ها صرف جمع آوریشان شده است نخستین اقدامیست که بر علیه خود به ذهنمان می رسد ، اما حقیقت امر این است که فردی که موفق به باز کردن قفل این گاوصندوق شده است ، می تواند به جای از بین بردن محتویاتش ، آن را به تاراج برده و به جای نابودی جزء به جزء هر سایت ، از آن ها استفاده کند .

سئو محلی، شامل بهینه سازی هایی است که برای یک منطقه جغرافیایی یا یک محله خاص صورت می گیرد که بنا به کسب و کار و لوکیشن آن می تواند بسیار حائز اهمیت باشد. هدف اصلی سئو یا بهینه سازی موتور های جستجو، کمک به بالا آوردن رتبه و جایگاه وب سایت شما، در میان جستجوهای کاربران موتور های جستجویی همچون گوگل است. سرعت صفحه یک سیگنال مستقیم با رتبه بندی سایت را داراست. و به صورت مستقیم از سیگنالهایی که کاربران به موتور جستجو میدن برای رتبه بندی سایتها استفاده میکنن. حتما شما هم کلمه ای یا عبارتی را در موتور های جستجو مثل گوگل سرچ کرده اید، در هنگام جستجو یک لیست از نتایج در صفحه های گوگل به شما نشان داده می شود. بنابراین با استفاده از ابزارهای رایگان موجود در اینترنت نه تنها سرعت وبسایت خود را میسنجید، بلکه پیشنهاداتی را نیز در جهت بهبود عملکرد سایت خود دریافت میکنید. معمولاً کدهای استراکچر دیتا را یک بار به سایت اضافه میکنید و دیگر نیازی نیست کاری انجام دهید. بعد از عقد قرارداد سئو ما شروع به اجرای فرآیند بهینه سازی سایت شما می کنیم که این فرآیند شامل مراحلی مانند سئو داخلی ، تولید محتوا ، بک لینک گذاری ، ایجاد وبلاگ و …

اما چگونه میتوانیم بفهمیم که چه نوع کلمات و عباراتی را انتخاب کنیم؟ توصیه می کنیم قالب وب سایت شما حاوی صفحه ای برای این نوع از خطاها باشد تا کاربر به جای مشاهده نمودن خطای ۴۰۴ یک صفحه ای از پیش طراحی گردیده، دیده بشود و کاربر را به قسمت های گوناگون وب سایت هدایت بنماید. اضافه کردن این کدها منجر خواهد شد موتورهای جستجو قسمت های گوناگون وب سایت شما را بهتر و بیشتر درک نمایند. این کدها بنابر معاهداتی نگارش می گردند که موتور اصلی آن را درک می نمایند. به هنگامی که کاربران به صفحه هایی مراجعه می نمایند که دیگر آن صفحه در بطن سایت موجود نمی باشد، با خطایی به نام ۴۰۴ رو به رو می شوند. به این وب سایت مراجعه کرده و تعدادی از آنها هم به خریدار و حتی گاها مشتری دائم تبدیل میشوند. اگرچه Structured Data مربوط به محتوای یک وب سایت است، اما بخشی از سئو فنی است، زیرا باید کدی را به وب سایت خود اضافه کنید. تقویت وب سایت از نظر ساختار فنی به صورتی می باشد که می تواند رضایت گوگل و کاربران را با هم جلب کند و به اصطلاح با یک تیر دو نشان بزند.

پس احتمالا نتایج با توجه به رفتار های کاربران در لحظه و مشخصات دیگری تغییر خواهد کرد که خب این شاید کمی کار رو برای ما پیچیده کنه و نیاز باشه یک سری بازنگری ها انجام بدیم. با توجه به تحقیقات انجام شده جهانی موبایلها تقریبا نیمی از ترافیک وب در سراسر جهان را تشکیل میدهند، که در سالهای آینده این رقم رو به رشد خواهد بود. در ادامه میخواهیم چند نمونه از انواع محتوای با کیفیت که در سال 2020 بسیار خوب جواب میدن رو با شما به اشتراک بذاریم. در مرحله بعد اطمینان حاصل کنید که تمام محتوای شما به درستی ایندکس شده است. محتوای کپی ایجاد شده باعث بروز آسیب جدی به وبسایت شما خواهد شد، بنابراین اهمیت این مسئله را جدی بگیرید. داده های ساختار یافته به کدهایی اطلاق خواهد شد که شما ضمن قالب وب سایت خود می افزایید تا هر قسمت از محتوای وب سایت را به موتور جستجو معرفی بنمایید. استراکچر دیتا اطلاعاتی در مورد سایت یا صفحات خاص در سایت شماست که به طور مرتب در یک پایگاه داده سازماندهی میشوند. Google Search Console و Bing Webmaster Tools به ترتیب ابزارهایی رایگان از Google و Microsoft هستند که برای شما این امکان را فراهم می کنند تا وب سایت خود را برای ایندکس گذاری به موتورهای جستجوگر آن ها ارسال کنید.

با استفاده از SSL می توانید سایتی را به راحتی مشاهده کنید که در آن URL وب سایت به جای «http: //» با «https: //» شروع می شود. خوب است این نکته را یادآور شویم که تحقق اهداف ذکر شده با سئو، نسبت به روش های تبلیغاتی زمان بیشتری نیاز دارد و شاید ماه ها طول بکشد، اما اگر بصورت تخصصی بهینه سازی موتور های جستجو را انجام دهید، یکی از تضمینی ترین روش ها را برای داشتن وب سایتی با ترافیک بالا خواهید داشت. به طور خلاصه، باید بگوییم که منو برای هر سایتی بسیار مهم است. دادن لینک به صفحه هایی که با خطای 404 مواجه می شوند هیچ سودی برای سایت شما ندارد بلکه به رتبه سایت شما هم آسیب های شدیدی وارد خواهد کرد، پس باید به این موضوع به شدت دقت کنید. استراتژی کلمات کلیدی را به دقت پیاده کنید. SEO فنی همچنین به خطاهای وب سایت و نحوه جلوگیری از آنها اشاره دارد. همانطور که گفته شده سئو تکنیکال مربوط می شود به جنبه های فنی سایت و چندان به محتوا نویسی ربطی ندارد. بنا به گفته یاهو ۸۰٪ از زمان بارگیری یک صفحه صرف بارگیری چیزهایی مانند استایلها و اسکریپتها میشود. بنابراین شما میتونین با مفاهیمی که در این مطلب باهاشون آشنا شدین، از رقبای خودتون سبقت بگیرین و مخاطبای بیشتری رو به سمت خودتون بکشونین و نتیجه همه اینا افزایش سودآوری وبسایتتونه.

پس این موضوع را در نظر داشته باشید که قبل از طراحی سایت، ساختار سایت را برنامه ریزی کنید تا در مراحل به روز رسانی و اضافه کردن محتوای جدید، دچار مشکل نشوید. محتوای تکراری اغلب در سایتهای فروشگاهی رخ میدهد، آن هم به دلیل وجود صفحات محصول تکراری که تنها در یک المان با یکدیگر تفاوت دارند. چون اکثر مشکلات خزش و ایندکس شدن سایت، به خاطر طراحی ضعیف ساختار سایت رخ می دهد. ارور ۴۰۴ ، هنگامی که مشکل “صفحه یافت نشد” وجود دارد، رخ میدهد. کاربران و موتور های جستجو هیچ کدام سایت کند و خراب را دوست ندارند، سایتی که صفحات مختلف را دیر باز می کند و دچار اختلال است سرعت پایینی دارد، به همین جهت اولین اقدام در سئو تکنیکال افزایش سرعت سایت مورد نظر می باشد، افزایش سرعت نقش بسزایی در سئو تکنیکال دارد.

به عنوان اقدام دوم که یکی از ضروری ترین اقدامات سئو تکنیکال می باشد، باید توجه ویژه و خاصی به بهینه سازی ساختار سایت برای ربات های گوگل داشته داشته باشید، شما باید مطمئن شوید که موتور های جستجو و ربات های آن ها می توانند دنبال کردن لینک ها و محتوای سایت شما را مشاهده کنند، وجود یک ساختار اصولی برای لینک سازی داخلی سایت، یکی از بهترین روش های نشان دادن محتوا های مهم تر به موتور های جستجو می باشد. فایل Robots.txt یک فایل متنی شامل دستورالعمل هایی است که به ربات های موتور جستجو میگوید، چه صفحاتی از سایت شما را خزش و ایندکس کرده و به چه صفحاتی دسترسی نداشته باشند. SEO on page: مجموعه کارها و فعالیت هایی است که درون سایت انجام می شود از جمله: شناسایی کلمات کلیدی مهم موضوع سایت، تدوین استراتژی تولید محتوا، لینک سازی داخلی، شناسایی رقبای حوزه کاری، برچسب گذاری و دسته بندی محصولات و فعالیت های حوزه کاری است. براساس موضوعات هدف خود و ادبیات کاربران عبارات کلیدی هدف را شناسایی میکنیم و با توجه به وضعیت رقبای خود و نقاط ظعف و قوت آنها یک برنامه ی اجرایی برای هدف گذاری و تولید محتوا در نظر میگریم.

در واقع موتور های جستجو سلیقه خود را مطابق با رضایت کاربران قرار می دهند و همواره تلاش میکنند تا در جهت علایق آنان به روز شوند. SEO در واقع همان Search Engine Optimization به معنا بهینه سازی موتور جستجو است. به بیان سادهتر ویدیوی ریچ اسنیپت شده به شما کمک میکند تا در بین سایر نتایج جستجو بیشتر نمایان شوید و بنابراین جستجوگران بیشتر مایل به کلیک بر روی نتیجه شما باشند که این کار سبب افزایش ترافیک وبسایت شما میشود. ریدایرکت های چندگانه بر سرعت بارگذاری صفحه شما تأثیر می گذارد. اگر تجربههایی در رابطه با سئو داشته باشید، قطعاً میدانید، با معنی و مرتب بودن URLهای سایت روی سئو آن تأثیر دارد. وقتی شما در موتور های جستجو به کمک سئو رتبه بالایی داشته باشید، برای شناساندن خود به کاربران و افزایش ترافیک وب سایت تان به هزینه کمتری برای تبلیغات نیاز خواهید داشت. ساختار سایت قادر است کمک زیادی در جهت بهبود وضعیت سئو داشته باشد، از لحاظ کدنویسی و طبقهبندی محتوا و همچنین برنامهریزی نمودن تولید محتوای جدید. هر چند با سئو تکنیکال و ساخت و ارائه محتوای ارزشمند میتوانید به صفحه اول نتایج جستجو های گوگل و سایر موتور های جستجو برسید، اما برای رقابت بر سر جایگاه اول با سایت های قدیمی تر، شما به لینک سازی خارجی هدفمند برای سایت خود نیاز دارید.

اولین به روزرسانی پاندا محتوای با کیفیت پایین و مسائل مربوط به محتوای تکراری را هدف قرار داد. از مزایای دیگر این روش تبلیغات میتوان به «نرخ تبدیل» (Conversion Rate) بالا اشاره کرد، چراکه این تبلیغات فقط برای مخاطبان هدف نمایش داده میشوند و از این طریق، افراد بیشتری به استفاده از محصولات و خدمات شما ترغیب میشوند. از جمله این وب سایتها میتوان به GtMetrix ، PageSpeed Insights و Pingdom اشاره کرد. سئو تکنیکال، شامل مواردی مثل استاندارد سازی کد نویسی سایت ها و نشانه گذاری ها، رعایت کردن اصول سئو در طراحی، بهینه کردن سرعت سایت، طراحی نسخه ریسپانسیو و آیتم هایی از این قبیل است. سئو تکنیکال یا سئو فنی سایت به این معنا می باشد که در هنگام طراحی سایت استانداردها و قوانین سئو رعایت شود تا در نتیجه از نظر گوگل وب سایت مورد نظر رتبه خوبی را کسب نماید. متخصص های سئو برای این که بتوانند رتبه سایت را افزایش دهند، معمولا از انواع سه گانه سئو استفاده می کنند، سئو تکنیکال یکی از انواع سه گانه سئو می باشد که یکی از انواع بهینه سازی وب سایت به حساب می آید و در آن به رفع مشکلات ساختاری و فنی سایت پرداخته می شود.

یکی از جنبه های بهینه سازی موتورهای جستجو مربوط می شود به سئو تکنیکال (سئو فنی) سایت. اصول اساسی و مهم بهینه سازی فنی و تکنیکال سایت ها، بر این مبنا می باشد که سایت خود را سریع تر کنیم و کراول شدن آن را توسط خرنده های موتور های جستجو آسان تر کنیم و کمک کنیم تا موتور جستجو سایت ما را راحت تر و بهتر درک کند تا سایت رتبه بهتری در گوگل بگیرد. موتور جستجو یک ابزار است که اطلاعات مورد نیاز کاربران را از طریق پایگاه داده ها و سایت های متعدد بر اساس الگوریتم های خود استخراج می کند و نمایش می دهد. برای این کار می توانید از ابزار SEMRUSH استفاده نمیاد. برای اینکار باید یک گواهی SSL خریداری کرده و ریدایرکت ۳۰۱ را از صفحات HTTP به صفحات امن جدید تنظیم کنند. ابزار Kparser تعداد محدودی کلمه کلیدی پرجستجو را برای شما نشان می دهد و برای نمایش بیشتر، باید اکانت پرمیوم آن را خریداری کنید. همچین بهتر است که همیشه لینک های خود را به کمک ابزار های سئو رصد کنید و در صورتی که صفحه ای حذف یا تغییر کرده است، به دنبال صفحهای جایگزین برای آن باشید.

علاوه بر المانهای on-page SEO که مجموعه شما بر روی آنها به صورت کامل کنترل داره موارد و المانهای دیگهای با عنوان off-page SEO وجود دارند که بر سئو سایت شما اثر گذار هستند. سئو ،فعالیت سادهای است که ظاهر شدن یک وبسایت را در اثر موتور جستجو برای کلمات و عباراتی که مرتبط هستند با چیزی که سایت پیشنهاد میکند را تضمین میکند و از بسیاری جهات یک راه ساده برای کنترل کیفیت وبسایتها است؛ اما فراموش نکنید که محتواست که فعل توانستن سئو را صرف میکند! نگران نباشید، راه حل رفع این مشکل استفاده از تگ کنونیکال است. اینکه با کلمات سرچ شده سایت شما در بین نتایج گوگل نمایش داده شود از هر تبلیغ دیگری بهتر است و می توانید بدون هزینه گزاف تبلیغات، مخاطبان بهتری را برای سایت خود جذب کنید. یا SSL ، یک فناوری امنیتی است که پیوند رمزگذاری شده ای را بین یک وب سرور و یک مرورگر ایجاد می کند. الگوریتم جستجوی اصلی Google ، به نام PageRank ، از بسیاری از معیارهای مانند پیوند ها و محبوبیت آنها استفاده می کند تا بتواند به هدف خود برای رتبه بندی صحیح وب سایت ها نائل شود.از آنجا که وب سایت های طراحی شده خوب، با محتوای آموزنده و جذاب از محبوبیت بیشتری برخوردار هستند ، طبیعتاً رتبه بالاتری نیز می یابند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار