دریچه بازدید فن کویل در انواع مختلف + نمونه کار سازه صنعت

در غیر این صورت ممکن است نتوانیم از این دریچه ها به درستی استفاده کرده و دسترسی خوبی به فن کویل ها برای تعمیر، تعویض و… آن ها ایجاد نشود. به طور کلی، ابعاد و اندازه دریچه بازدید فن کویل عمدتا با اندازه دستگاه های مکنده یا دمنده هوا (سیستم های هوای رفت یا برگشت) در ارتباط می باشد. دریچه بازدید زیر فن کویل در واقع دریچه هایی هستند که توسط طراحان و مهندسان طراحی و ساخته شده اند تا دسترسی و بازدید از فن کویل ها ( در صورت لزوم) راحت تر شود. فن کویل ها را می توان کوچک ترین اجزای هر سیستم تهویه هوا به شمار آورد. فن کویل ها در ابعاد و اندازه های مختلف و متنوعی تولید و عرضه می شود و شما می توانید دریچه زیر فن کویل مورد نظر خود را با ابعادی که لازم دارید سفارش بدهید.

از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت دریچه بازدید فن کویل ضخامت ورق های استفاده شده و میزان خروجی و جریان هوا میباشد. دریچه بازدید فن کویل پره Z برای دستگاه هایی به کار می رود که نیاز به مکش هوا از طریق درب دریچه بازدید فن کویل در آنها وجود داشته باشد. این شیارهای آلومینیومی عامل ورود هوای برگشت به محیط محفظه دستگاه فن کویل بوده و به این طریق هوای رفت و برگشت متعادل می شود.

دریچه زیرفن کویل یکپارچه آلومینیومی

در واقع دریچه زیر فن کویل ساده وزنه ای آلومینیومی از دو بخش فریم و درب تشکیل می شود . پس ابتدا فریم در محل مورد نظر جای گذاری میشود ، سپس در ب وزنه ای آن رویش قرار می گیرد . حال وقت پوشاندن سطوح دریچه زیر فن کویل با رنگ کوره ای الکتروستاتیک است . از این طریق میتوان دریچه زیر فن کویل را با هر رنگ دلخواهی پوشش داد . سپس برای جلوگیری از ایجاد هر گونه خراش و رنگ پریدگی بلافاصله اقدام به کاور کردن دریچه زیر فن کویل با مشما میکنیم . دریچه زیر فن کویل یا دریچه بازدید فن کویل ، برای ایجاد دسترسی آسان به دستگاه هایی مانند داکت ها و فن کوئل هایی که اغلب در سقف قرار دارند مورد استفاده قرار میگیرد.

دریچه زیر فن کویل قفلی

عرض فریم دریچه زیر فن کویل مربوط به نمای بیرونی دریچه زیر فن کویل میباشد و در ابعاد داخلی دریچه زیر فن کویل دخالتی ندارد و عملیات اندازه گیری باید به صورت تو در توی قاب یا چهارچوب های که قرار است این محصول روی آن نصب دریچه فن کویل شود انجام بپذیرد. از آنجا که درب این دریچه زیر فن کویل وزنه ای می باشد ، لذا نیازی به قفل و لولا نداشته و کارکرد آن همچون سقف های تایلی می باشد . در این حالت باید از فاصله ی مناسب بین درب و دستگاه فن کویل مطمئن شویم . زیرا در صورت کم بودن این فاصله امکان وزنه ای بودن درب دریچه زیر فن کویل وجود نخواهد داشت . پوشش دریچه زیرفن کویل خطی کله قندی از رنگ کوره ای پودری استاتیک می باشد.

  • دریچه بازدید زیر فن کویل طرح اسلات موجب افزایش هوادهی بازگشتی به فن کویل شده و با شمایل بسیار زیبا موجب شیک شدن محیط داخلی خواهد شد.
  • از لحاظ ساختاری تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته و در صورت صلاح‌دید شخص نصاب و هارمونی عملکرد امکان استفاده از دریچه بازدید فن کویل برای دریچه داکت اسپلیت وجود دارد.
  • اگر دریچه دمش هوای فن کویل از مدل دریچه خطی کله قندی باشد برای ایجاد هارمونی در ساختار دریچه های دمش و بازدید فن کویل از دریچه زیر فن کویل با مدل خطی کله قندی استفاده می شود.
  • اندازه فریم در حدود 3 الی 5 سانتی متر و انتخاب رنگ بسته به سفارش کارفرما از نوع کوره ای الکترواستاتیک می باشد.
  • دریچه بازدید زیر فن کویل در واقع دریچه هایی هستند که توسط طراحان و مهندسان طراحی و ساخته شده اند تا دسترسی و بازدید از فن کویل ها ( در صورت لزوم) راحت تر شود.
  • پس از اینکه دریچه زیر فن کویل از درون کوره خارج شد میتوان آن را با مشمای حباب دار بسته بندی کرد تا از هرگونه آسیب و صدمه در امان بماند.
دریچه بازدید فن کویل در انواع مختلف + نمونه کار سازه صنعت دریچه زیر فن کویل خطی کله قندی از ترکیب ورق آلومینیومی و دریچه خطی کله قندی ساخته می شود. گزینه تاثیر گذار بعدی در تعیین قیمت دریچه زیر فنکویل، مدل دریچه است. دریچه های بازدید با مدلهای مختلف مانند دریچه بازدید با گریل معمولی ، مشبک، خطی ، گل سقفی به شکل تک و دوبل ساخته می شوند.

یکی از دیگر خصوصیات دریچه های بازدید زیر فن کویل این است که این دریچه ها به ایجاد نظم و ترتیب در سیستم تهویه ساختمان ها کمک شایانی می کنند. دریچه های بازدید زیر فن کویل در بعضی موارد از جنس پلاستیک اِی بی اِس هم ساخته می شوند. این دریچه ها در مناطقی که رطوبت هوا زیاد است، به دلیل مقاومت بالای خود در برابر رطوبت، مورد استفاده قرار می گیرند. دریچه های فن کویل چوبی به دلیل ظاهر شیک و مشتری پسندی که دارند؛ در اغلب موارد در مناطق شیک و لوکس مورد استفاده قرار می گیرند. در کلیه ساختمان ها, برج ها و اماکنی که از دستگاه هایی نظیر داکت اسپلیت, فن کوئل و… جهت تهویه مطبوع هوای داخلی استفاده می شود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار