سقف کناف چیست؟ آیا اجرای سقف کناف برای خانه شما مناسب است؟ در هوم سرویز بخوانید

در میان سقف‌های کناف دو نوع کناف ساده و دکوراتیو این دو فاکتور را در دل خود جای داده‌اند و می‌توانند انتظار معماران را به خوبی برآورده کنند. این سازه می ‌تواند نقش یک عایق حرارتی و صوتی را به شکل مناسبی اجرا نماید. به کمک کناف های دیواری امکان به کارگیری ایده های خلاقانه در فضای دکوراسیون منزل بیشتر می شود. همان طور که می دانید دیوارها و سقف ها اهمیت بسیاری در طراحی محیط ساختمان دارند، از این رو دکوراسیون دیوارها مورد اهمیت می باشد. شاید بتوان گفت که مهم ترین عیب سقف کناف کاری نسبت به سقف کاذب رابیتس، مقاومت پایین تر آن در برابر ضربه می باشد.

علاوه بر اینکه آرک آشپزخانه با کناف کار می شود، ایجاد عایق صوتی در آشپزخانه اپن از الزامات است تا صدا‌های آزاردهنده داخل فضای پخت و پز، مخل آسایش نباشد. طرح كناف سقف پذیرایی مستطیلی این روزها پرطرفدارترین طرح است. از باکس های متعددی که برای قرارگیری چراغ هالوژنه نصب می شود تا طرح های پیچیده ای که به صورت چند لایه اجرا می شود، طرح کناف سقف پذیرایی مستطیل انتخابی مطمئن است.

برخی افراد، علاوه‌ بر سقف در دیوارهای منزل خود نیز از کناف استفاده می‌کنند؛ در این‌ صورت علاوه‌ بر زیبایی، دیوارهای کناف باعث عایق شدن صدا و حرارت می‌شوند. برای اجرای سقف‌های کناف، ابتدا زیرسازی فولادی به سقف بتنی اصلی متصل شده و سپس سقف کناف به این زیرسازی فولادی پیچ می‌شود. پپس از نصب آن نیز، با استفاده از یک‌ سری درزگیرهای مخصوص درز بین شکاف‌های موجود گرفته شده و در نهایت، مطابق با سلیقه فرد سقف کناف رنگ‌ آمیزی خواهد شد. در نتیجه، در اجرای این سقف‌ها از گچ و خاک استفاده نمی‌شود و به‌ همین دلیل اجرای پنل‌های گچی کناف به‌ سرعت انجام خواهد شد. در کنار مزایای فراوان سقف کناف و کاربرد آن در سقف‌های کاذب به بررسی چندین عیب به کارگیری این روش ترمیم و ساخت سقف در دکوراسیون داخلی ساختمان اشاره می‌کنیم.

سقف کناف چیست؟ آیا اجرای سقف کناف برای خانه شما مناسب است؟ در هوم سرویز بخوانید

به همین دلیل عودت پروژه ها به شرکت های معتبر ضررهای جانبی را کاهش می دهد. در این حالت نوعی نظم و تعادل در طرح کناف وجود دارد و باعث نظم بخشیدن به کل فضای پذیرایی می شود. اگر طرفدار طرح های متقارن و منظم هستید این طرح برای شما ایده آل است. بعضی از پذیرایی ها از دو بخش تشکیل شده اند و در کل به صورت L شکل هستند. این مدل پذیرایی، معمولاً به صورت دو بخش مربعی یا دو بخش مستطیلی به هم متصل هستند.

اگر سقف کناف را به صورت غیر اصولی و غیر قانونی نصب کنید، مشکلات و خسارت های زیادی را با خود به همراه خواهد داشت. در صورت اجرای کار توسط نیروهای متخصص این سقف تا سالها بدون آسیب قابل استفاده می باشد. پوشش هایی که در کناف به کار گرفته می شوند، آنچنان نمی توانند در برابر ضربات مختلف از خود مقاومت و پایداری نشان دهند. کناف مدل منحنی را می توان در هر پذیرایی با شکل های مربعی، مستطیلی، L شکل یا قناص استفاده کرد. فقط در هر مدل پذیرایی باید به نکات مهم، توجه کرد تا مدل کناف انتخابی با شکل سقف هماهنگی داشته باشد.

تماس با شرکت ناتک

پس از گذشت زمان، سبک معماری سنتی جای خود را به معماری مدرن داده است و استفاده از روش های نوین مانند کناف سقف مرسوم شده است. در ادامه به بیان توضیحاتی در رابطه با کناف سقف می پردازیم؛ با ما همراه باشید. دیوار کاذب پوششی را می توان به عنوان کاربرد دیگر این روش به حساب آورد. بدین صورت که اگر یک ساختمان قدیمی را داشته باشید و بخواهید آن را نوسازی کنید، می توانید از کناف کاری استفاده کنید که در نوع با سازه و بدون سازه وجود دارد. دو گزینه ذکرشده تنها بخش محدودی از کناف کاری به شمار می روند و شما با بررسی بیشتر می توانید با موارد گسترده تری روبه اجرای کناف سقف رو شوید. قلب تپنده هر منزلی آشپزخانه آن می باشد که به نوعی بیشترین زمان اعضاء خانواده در آن سپری می شود بنابراین باید برای طراحی و سقف آن نیز حساسیت ویژه ای نشان داده شود.

سقف های کاذب دارای توانایی هستند از جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد :

در این نوع دیوار که تک لایه گچ برگ است فقط از نبشی و F استفاده میشود. وقتی پذیرایی بزرگی دارید، از کناف سقف کاذب pop را انتخاب کنید. وقتی دیوارهای کرم رنگ، همراه با مبلمان سبز و قهوه‌ای دارید، این مدل کناف مناسب است. قیمت کناف کاری بر اساس طرح و حجم آن می تواند تفاوت هایی داشته باشد.

  • در این مطلب می‌خواهیم درباره این نوع مشکلات و معایب سقف کناف با هم حرف بزنیم.
  • ابتدا شبکه را با کمک آویزهای قابل تنظیم به سقف اصلی متصل می کنند، سپس تایل های گچی را درون آن قرار می دهند.
  • استفاده از سقف کناف محدودیتی ندارد و در هر مکانی قابل اجرا است.
  • اینکه ابعاد و فضای مورد نظر چگونه باشد نیز روی نحوه اجرا تاثیر خواهد داشت.
  • آرک آشپزخانه کناف با دقت و کیفیت بالاتری نسبت به آرک گچی ساده اجرا می شود.

آن چه که در این نوشته به بیان آن پرداختیم، معرفی نوعی سقف کاذب به نام کناف می باشد که امروزه بسیار پرکاربرد و رایج شده است. امیدواریم توانسته باشیم به سوالات شما کاربران گرامی در مورد این نوع سقف به خوبی پاسخ داده باشیم. آن چه که باعث زیبایی هرچه بیش تر دکور کناف می شود، نورپردازی آن می باشد. به همین خاطر در کنار اجرای دکور کناف حتما از یک نورپردازی مناسب نیز استفاده می شود. از جمله ویژگی این دیوارها می توان به وجود قاب های فولادی اشاره کرد که به صورت پیش ساخته تهیه و به کار برده می شوند. همچنین برای اجرای این دیوار کاذب نیاز است تا یک سری از ابزارها تهیه شوند که از آن ها می توان به پیچ های مخصوص و نوار بتونه کاری اشاره کرد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار