سه لپ تاپ ایسوس از سری ExpertBook معرفی شدند

ایسوس مدل‌های مختلفی از پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل را برای این سری لپ‌تاپ‌ها در نظر گرفته است. بهترین کانفیگ این لپ‌تاپ‌ها با پردازنده اینتل Core i7-1270P عرضه می‌شود. پردازشگر گرافیکی اینتل Arc 350M این مجموعه سخت‌افزاری را تکمیل می‌کند. در کنار آن، می‌توانید حافطه رم DDR5-4800 دستگاه را به حداکثر 40 گیگابایت و حافظه SSD نسل چهارم آن را به حداکثر 2 ترابایت افزایش دهید.

بر اساس گزارشات، لپ‌تاپ‌های ExpertBook B5 و ExpertBook B5 Flip دو عضو اول محصولات جدید ایسوس در IFA 2022 هستند. این دو محصول مشخصاتی نزدیک به یکدیگر دارند و تفاوت چندانی بین آن‌ها حاکم نیست. تنها مورد متفاوت، این است که مدل Flip به شکل یک تبلت در می‌آید و از قلم استایلس برای طراحی و یادداشت‌برداری پشتیبانی می‌کند.

ایسوس اعضای جدیدی از لپ‌تاپ‌های سری ExpertBook خود را در IFA 2022 معرفی کرده است. هر سه لپ تاپ جدید ایسوس مجهز به نمایشگر 16 اینچی، پردازنده‌های نسل دوازدهم اینتل و حافظه رم DDR5-4800 هستند.

ایسوس فعلا هیچ صحبتی از قیمت این سه لپ‌تاپ جدید نکرده اما بنابر گفته‌های تایوانی‌ها، هر سه در فصل چهارم سال جاری میلادی عرضه خواهند شد. بازارهای هدف لپ‌تاپ‌های جدید سری ExpertBook مشخص نیست.


منبع: https://digiato.com/article/2022/09/01/asus-expertbook-ifa-2022-announce

هر دو محصول مجهز به نمایشگر 16 اینچی IPS LCD با نسبت تصویر 16:10 هستند. کانفیگ‌های موجود از این سری لپ‌تاپ در دو مدل با رزولوشن نمایشگر +FHD یا +UHD در دسترس هستند. ویژگی‌های دیگری هم در نمایشگر این لپ‌تاپ حضور دارند که سبب حرفه‌ای‌تر شدن آن می‌شوند.

در نهایت بسته به مدلی که انتخاب می‌کنید، باتری این سری لپ‌تاپ ظرفیت 50 یا 84 وات ساعتی خواهد داشت. ایسوس از سه میکروفون با قابلیت حذف نویز در این لپ‌تاپ‌ها استفاده کرده است. اسپیکر استریو، حسگر تشخیص اثر انگشت، پشتیبانی از وای‌فای 6 و استاندارد MIL-STD-810H از دیگر مشخصه‌های سری لپ تاپ ایسوس ExpertBook B5 هستند.

ویژگی‌های لپ‌تاپ اکسپرت‌بوک B6 Flip

برخلاف سری ExpertBook B5، در سری ExpertBook B6 تنها شاهد حضور مدل Flip هستیم. این لپ‌تاپ مشخصات پیشرفته‌تری نسبت به دیگر مدل‌ها دارد و برای کاربران حرفه‌ای‌تر طراحی شده است. اصلی‌ترین دلیل برای این صحبت‌ها، به‌کارگیری پردازنده Core i9-12950HX در این لپ‌تاپ محسوب می‌شود. بنابراین با لپ‌تاپ بسیار قدرتمندی مواجه هستیم.

ایسوس یکی از شرکت‌کنندگان مطرح رویداد IFA 2022 محسوب می‌شود و در راستای معرفی محصولات جدیدش، از سه لپ‌تاپ جدید سری ExpertBook پرده برداشته است. ایسوس می‌گوید که این لپ‌تاپ‌ها در کنار طراحی زیبا و قابلیت حمل راحتی که دارند، از عملکرد سخت‌افزاری قدرتمندی نیز بهره‌مند هستند. تایوانی‌ها این لپ‌تاپ‌ها را برای کاربرانی که کارهای اداری و تجاری انجام می‌دهند طراحی کرده است.

مشخصات لپ تاپ ایسوس سری اکسپرت‌بوک B5

انرژی لپ تاپ ایسوس ExpertBook B6 Flip از باتری 90 وات ساعتی تأمین می‌شود. امکان استفاده از این لپ‌تاپ به عنوان تبلت با پشتیبانی از قلم مخصوص فراهم است. مانند سری ExpertBook B5، این لپ‌تاپ نیز از نمایشگر 16 اینچی بهره می‌برد؛ با این تفاوت که در بهترین مدل آن، روشنایی نمایشگر به عدد خیره‌کننده 1000 نیت می‌رسد. اسپیکر استریوی چهارگانه، وای‌فای 6E و بلوتوث 5.2 نیز در این محصول حضور دارند.

حافظه رم ExpertBook B6 Flip تا سقف 128 گیگابایت قابل ارتقاست. همچنین تا حداکثر 4 گیگابایت حافظه PCIe 4.0 SSD توسط آن پشتیبانی می‌شود. ایسوس برای پردازش‌های گرافیکی از پردازشگر Nvidia Quadro A2000 روی این لپ‌تاپ استفاده می‌کند.