طراحی داخلی مغازه و ویترین و نمای بیرونی و داخلی |09121075978

سودآوری یک فروشگاه طلا فروشی به توانایی آن در به حداکثر رساندن بهروری در هر متر مربع از فضای فروش متکی است. به همین ترتیب در طراحی ویترین های داخلی مغازه طلا فروشی نیز به همین اندازه حساسیت نشان دهید،چرا که پس از جذب مشتری ویترین های شما عامل اصلی انتخاب مشتری برای خرید از مغازه ی شما می باشند. اگر نمی توانید لکه ای را از بین ببرید یا به نحوی آسیب می بیند.در بسیاری از طرح های فروشگاه طلا و جواهر ، از کاشی فرش در پشت جعبه های طلا و جواهر ، پشت POS و داخل جزیره جعبه جواهرات استفاده می کنند.دلیل اصلی این انتخاب این است که صاحب مغازه به جای اینکه روی سطح سخت که در تمام طول روز روی کف کار کند و احساس خستگی و بی حوصلگی داشته باشد. چیدمان طلافروشی و نمای کلی از طراحی دکوراسیون فروشگاه از موارد مهم دیگری است که در خرید و جذب مشتریان بی اثر نخواهد بود. در واقع شاید بتوان چنین نتیجه گرفت که صاحبان مغازه و کسب و کار بدون ویترین شیشه ای نمی توانند محصولات خود را به مشتریان عرضه کنند.

امروزه بسیاری از افراد برای تزیین دیوارهای خود از شلفهای چوبی استفاده میکنند. امروزه بسیاری از خانهها ابعاد کوچکتری نسبت به گذشته دارند و به همین جهت نمیتوان از وسایل تزئینی بزرگ در آنها استفاده کرد. به همین جهت بهتر است تا از ویترینهای شیشهای کوچک به جای انواع بزرگ آن استفاده کنیم و در کنار افزایش جذابیت فضا، محیط کمی را نیز اشغال نماییم. برهمین اساس توصیه می شود دکوراسیون و فضای این فروشگاه ها با تلفیقی از این رنگ ها در کنار هم توسط طراحان داخلی طراحی گردد که بیانگر کسب و کار شما در این عرصه خواهد بود. این روزها اما، در کنار ارزش مادی طلا، به طراحی آن هم توجه ویژه ای می شود و متخصصان طراحی جواهرات، به خلق زیباترین زیورآلات مشغولند. این نوع شیشهها در مقابل سلاحهایی همچون کلت و کلاش مقاوم هستند. طبق خواسته کارفرما فضای پشت این بادبند را به عنوان محل استراحت کارکنان در نظر گرفتیم و برای جدا کردن آن از فضای اصلی مغازه، به جای یک دیوار ساده گچی از یک ویترین استفاده کردیم. یکی از ویژگی ها و مزیتهای اصلی ویترین شیشهای در مغازه و فروشگاه آن است که میتواند فروش را به میزان بسیار بالایی افزایش دهد.

همچنین دقت کنید در صورتی که تصمیم دارید تا ویترین خود را در مسیری پر رفت و آمد قرار دهید، از استحکام آن اطمینان حاصل کنید و جنس مقاومی را سفارش دهید. یکی از این نکات مهم، جنس شیشه و میزان استحکام آن است. امروزه در بسیاری از ویترین های شیشهای مغازه، از چراغهای کوچکی نیز استفاده میشود که میتوانند جلا و درخشش بسیار زیادی به اجناس دهند و مشتریان را ترغیب به خرید آن جنس نمایند. دکوراسیون داخلی مغازه شامل ویترین و قسمتهای داخلی مغازه میشود که اهمیت بسیار زیادی دارند زیرا تأثیر مستقیمی بر فروش شما و تعداد مشتریهایی که وارد مغازه شما میشوند دارند. ویترین شیشهای در طرح های گوناگون طراحی و ساخته میشود که از آنها میتوان به ویترین تمام شیشه ای، ویترین استیل شیشه ای، ویترین شیشه ای آلومینومی و ویترین شیشه ای چوبی اشاره کرد. براساس نوع روکش چوبی و همچنین غیر چوبی در رنگ و طرحهای متنوع بر روی ورقههای MDF قرار میگیرند که این امر سبب میشود تا کاربرد استفاده از آن در موارد مختلف نظیر اجرایی کردن آن در طراحی ویترین طلافروشی بسیار گسترده باشد.

برای ساخت ویترین اغلب از شیشههای سکوریت استفاده میشود، چرا که هم مقاومت بالایی دارد و میتواند اجسام سنگین را نگه دارد و هم احتمال شکستن آن پایین است. چرا که هم نسبت به سایر ویترینها، دردسر کمتری به لحاظ جابجایی و قرار گرفتن دارند و هم از فضای محدودی که در اختیار داریم میتوانیم بهترین استفاده را نماییم. در صورتی که ویترین مغازه یا فروشگاه شما در مسیر پر رفت و آمدی است و یا محصولات سنگینی دارید که باید روی آن قرار دهید و یا ابعاد مورد نظرتان برای آن زیاد است، پس بهترین کار آن است که از ویترین شیشه ای لمینت استفاده کنید.

به عنوان مثال شیشه های رنگی لاکوبل هم از مقاومت بالایی در برابر ضربه و حرارت برخوردار هستند و هم میتوان آنها را در طیف رنگی متنوعی تهیه کرد. زیرا جواهر و طلا از اقلام بسیار گران قیمت و همچنین تجملاتی به شمار میآیند و نباید شرایط به شکلی باشد که تمامی اجناس موجود در ویترین در اختیار خریدار قرار گیرد. علاوه بر این در صورتی که از شیشههای رنگی به درستی نیز استفاده شود، جلوه بصری بسیار زیبایی ایجاد شده و موجب جلب توجه بیش از پیش مشتریان خواهد شد. با این حال در صورتی که ویترین شیشه ای شما ارتفاعی بیش از ۱۵۰ سانتی متر دارد، بهتر است تا از شیشه لمینت شده به جای شیشه سکوریت استفاده کنید. اینکه از یک بخش از طلافروشی خود به عنوان یک نقطه کانونی استفاده کنید باعث میشود جذابیت فضای مغازه شما بیش از پیش دیده شود. از این رو این ویژگی باعت میشود تا نیاز کمتری به برق داشته باشید و در مصرف انرژی نیز صرفه جویی نمایید. البته باید نمونههای متنوعی را نیز در نظر داشت تا نشان دهنده انواع کارهای موجود در مغازه باشند.

این نوع که بیشتر در جواهر فروشیهای لوکس به کار میرود، میتواند نمای بسیار زیبایی به محصولات داخل ویترین ببخشد و مشتریان را نیز قادر خواهد ساخت تا به راحتی محصولات را بررسی کنند. در طراحی ویترین طلا فروشی می توان از چوب برای ایجاد فضایی گرم و چشمگیر استفاده نمود. در زمینه کفوش مراکز تجاری، انتخاب های متعددی وجود دارد از سنگ و سرامیک گرفته تا کفپوش های مدرن نظیر پارکت لمینت را می توان در این مکان نصب کرد. در این سبک می توان از مبلمان و صندلی راحتی استفاده کرد. در طراحی داخلی طلا فروشی و قسمت های مختلف آن، قبل از فاکتور زیبایی بایستی مسئله امنیت آن را در نظر گرفت تا مشکلی برای صاحبان مغازه پیش نیاید. با این وجود انتخاب نوع شیشه ویترین برای طلافروشان مهم تر است و برای جلوگیری از سرقت طلا و جواهرات و کم کردن احتمال آن، در ساخت آن از شیشههای ضد گلوله استفاده میشود. از این رو باید عوامل استاندارد برای طراحی ویترین را در نظر بگیرید تا هم موارد امنیتی رعایت شود و هم مشتریان بتوانند دید مناسبی بر روی طلا و جواهرات ویترین شما داشته باشند. پس مسائل امنیتی را در اولویت کار طراحی و معماری خود قرار دهید.

مغازهها، فروشگاهها و واحدهای تجاری از گذشته تا به حال از مشتریان اصلی ویترین شیشه ای به شمار میروند. دقت کردن به این نکته که متقاضی کالایی که ارائه میکنید چه کسی است و چه نوع سلیقهای دارد از بایدهای طراحی داخلی مکان تجاری شماست. این نوع از ویترین به تازگی تولید شده و کشورهای اروپایی چون ایتالیا، فرانسه و آلمان نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در زمان طراحی یک طلافروشی، نورپردازی نقش بسیار مهمی دارد. از این رو شما میتوانید ویترینهای خود را دسته بندی کرده و با وجود متفاوت بودن در آنها تقارن ایجاد کنید. در صورتی که میتوان آنها را به صورت شیشهای نیز انتخاب کرد و فضایی خاص و ویژه ایجاد نمود. در طراحی فروشگاه باید از رنگهای خاص بهطور مداوم استفاده کرد. نکاتی مانند ارتفاع ، شکل ، رنگ ، متریال و فرم ویترین می تواند تاثیر بالایی در دید مناسب برای مشتری داشته باشند.

اگرچه زیبایی طراحی دکوراسیون داخلی یک طلافروشی در جلب مشتری نقش به سزایی دارد اما باید به یاد داشت که در طراحی یک طلا فروشی آنچه بیشتر از زیبایی دارای اهمیت است امنیت و حفاظت فروشگاه است. علاوه بر این، با توجه به دکوراسیون داخلی خانه، رنگ دیوار و یا کاغذ دیواری، میتوانید از شیشههای رنگی، مات یا کدر نیز استفاده کنید. یکی دیگر از انواع ویترین شیشهای مغازه، ویترینهای شیشهای هوشمند است که میتواند به راحتی از حالت مات به شفاف و بلعکس تبدیل شود. در طراحی و ساخت ویترین شیشهای برای مغازه، باید نکات مهمی را در نظر داشته باشیم. این بخش نخستین قسمت از ورودی مغازه شماست که تقریباً بین پنج الی پانزده گام نخست مشتری که به متراژ مغازه و همچنین مقدار آن که ممکن است از چند سانتی متر و یا چند متر متغیر باشد را در بر می گیرد. به همین دلیل در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات آکا, دکوراسیون داخلی طلافروشی زیباترین و شیکترین ایده ها برای طراحی دکوراسیون جواهر فروشی را تهیه کرده ایم .

در واقع ضریب امنیت شیشه این ویترینها باید بالا باشد تا در اثر ضربه آسیب نبیند. برای طراحی و معماری طلا فروشی از متریال مختلفی استفاده میشود که در این بخش به برخی از این نوع متریال میپردازیم. این ویترین به وسیله الکتریسیته و از راه دور کنترل میشود. به صورت ساده و طرح دار استفاده میشود. از دیگر کاربردهای ویترین شیشهای، میتوان به استفاده از آنها برای طراحی رستورانها و لابی هتلها اشاره کرد. به همین دلیل شیشه سکوریت بهترین نوع شیشه برای ویترین است و میتواند به راحتی تمیز شود. ویترین شیشه ای دیواری یکی از بهترین گزینهها برای استفاده از فضای دیوارها است. نقش بسیار مهمی در ورود و انتخاب افراد برای خرید دارد. طلا و جواهرات، کالاهایی کلیدی قیمت و بها بالا هستند و طراحی داخلی فروشگاه هایی که به فروش آن ها می پردازند، می بایست به گونه ای باشد که این اجناس به راحتی در دسترس مشتری ها قرار نگیرند.

ادغام رنگ در طلا فروشی ها امری هست که تا حد متعددی به سلیقه صاحب دکان و طراح داخلی بستگی دارد، البته به طور کلی در طراحی همین مدل فضاها از رنگ هایی نظیر سفید، طلایی و قهوه ای استفاده می شود. در سال ۱۸۸۷، تیفانی حتی موفق شد، جواهرات تاج سلطنتی فرانسه را نیز بخرد. حتی اگر یک مجرم وقت قابل توجهی را در حمله به جعبه شیشه ای (که در ایجاد سر و صدای دزدگیر می تواند کمتر از یک یا دو دقیقه باشد) بگذراند و آن را به خطر بیندازد، احتمال دارد فقط بخشی از ویترین را تنها بتوانند دچار ترک خوردگی کند. نام فروشگاه و شماره تماس درطراحی نمای مغازه باید قابل دید باشد. از طرفی دیگر ویترینهای شیشهای مغازهها باید همواره تمیز باشند و به راحتی قابل شستشو باشند؛ چرا که در حقیقت وجود لک و خط روی شیشه ویترین از کیفیت اجناس و جلب مشتری فروشگاه خواهد کاست.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار