لنوو از لپ‌تاپ‌های جدید مخصوص بازی لیجن اسلیم و LOQ رونمایی کرد

برند LOQ پذیرای سایر لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی جدید لنوو است که محصولات مختلفی را با پردازنده اینتل و AMD در اختیار علاقه‌مندان می‌گذارد. کارت گرافیک RTX 4060 انویدیا، پیشرفته‌ترین گزینه قابل انتخاب در این رده است و به تراشه مدیریت دمای لنوو نیز مجهز هستند. دستگاه‌های سری LOQ با حافظه رم ۱۶ و ۳۲ گیگابایت عرضه خواهند شد. لنوو ادعا دارد که بهینه‌سازی باتری صورت گرفته روی آنها موجب می‌شود تا حداکثر ۷ ساعت عملکرد با باتری ۸۰ وات ساعت خود را برای کاربران به ارمغان آورند. شارژ باتری نیز از طریق درگاه USB-C با توان ۱۴۰ وات بر ساعت صورت می‌گیرد.

لژیون سالم


منبع: https://digiato.com/article/2023/03/25/lenovo-legion-slim-loq

لنوو به‌تازگی نسخه‌های جدید از سری لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی لژیون سالم (Legion Slim) را در کنار لپ‌تاپ‌های برند LOQ رونمایی کرد. این محصولات به پردازنده‌های نسل جدید اینتل و AMD در کنار کارت گرافیک‌های سری ۴۰ انویدیا مجهز هستند.

مشخصات لپ‌تاپ‌های جدید لیجن اسلیم و LOQ لنوو

لنوو ادعا دارد که تراشه LA AI می‌تواند به خنک کردن بهینه دستگاه جهت افزایش عملکرد کمک کند. ظرفیت باتری آن هم ۹۹.۹۹ وات ساعت اعلام شده است که بیشترین مقدار قابل استفاده در محصولات دیجیتال بدون ایجاد مشکل در پروازهای بین‌المللی به شمار می‌رود. فناوری شارژ سریع SRC لنوو هم می‌تواند با توان ۱۴۰ وات بر ساعت اقدام به شارژ باتری لپ‌تاپ نماید.

لژیون سالم

لپ‌تاپ لژیون اسلام 7 قدرتمندترین لپ‌تاپ در میان محصولات جدید مخصوص بازی لنوو به شمار می‌رود که در بالاترین پیکربندی از پردازنده i9-13900H اینتل بهره می‌برد؛ اما علاقه‌مندان می‌توانند آن را با پردازنده رایزن 97940HS نیز سفارش دهند. همچنین گران‌ترین نسخه از این لپ‌تاپ دارای گرافیک جی‌فورس RTX 4070 انویدیا خواهد بود که می‌تواند تضمین‌کننده اجرای روان بازی‌ها باشد.

از دیگر ویژگی‌های لیجن اسلیم ۷ می‌توان به سیستم خنک‌کننده پیشرفته ColdFront 5.0 اشاره کرد که به خنک ماندن قطعات داخلی حتی در هنگام انجام امور پردازشی سنگین، کمک می‌کند. از اجزای سیستم مذکور می‌توان به لوله‌های مسی خنک‌کننده چهارگانه هیبرید و فن‌های ۹۰ تیغه‌ای را نام برد.

لنوو لیجن اسلیم 5 و 5i از دیگر محصولات جدید این شرکت هستند که در دو اندازه ۱۶ و ۱۴ اینچی به بازار عرضه می‌شوند. مدل 5i از پردازنده i7-13700H اینتل بهره می‌برد؛ درحالی که نسخه ۵ به پردازنده رایزن 97840H مجهز شده است. هر دو محصول گفته شده قابل انتخاب با کارت گرافیک جی‌فورس RTX 4070 انویدیا خواهند بود. سیستم مدیریت دمای ColdFront 5.0 در کنار امکانات و بهبودهای دیگر نسبت به نسل قبل نیز در آنها بکار رفته است. از دیگر ویژگی‌های دستگاه‌های سری لیجن اسلیم ۵ می‌توان به باتری ۸۰ وات ساعت و حداکثر حافظه رم ۳۲ گیگابایت از نوع DRR5 اشاره نمود.

لژیون سالم

نمایشگر ۱۶ اینچی محصول دارای امکانات متعددی از جمله نرخ به‌روزرسانی تصویر متغیر با حداکثر مقدار ۲۴۰ هرتز است. پنل صفحه نمایش با رزولوشن WQXGA از حداکثر میزان روشنایی ۵۰۰ نیت بهره می‌برد؛ ولی می‌توان پنل ۱۶۵ هرتز با رزولوشن 3.2K و روشنایی ۴۳۰ نیت را هم انتخاب کرد که پشتیبانی ۱۰۰ درصدی از گاموت رنگی DCI-P3 به عمل می‌آورد و برای تولید محتوا مناسب‌تر است.

لژیون سالم