لنوو یک لپ تاپ مفهومی با نمایشگر رول‌شونده به نمایش گذاشت + ویدیو

باتوجه به ویدیوی منتشر شده، ارتفاع نمایشگر لپ‌تاپ رول شونده افزایش پیدا می‌کند تا کاربران دستگاهی با نمایشگر بزرگ‌تر در اختیار داشته باشند ولی ابعاد نمایشگر از نظر عرض آن تغییری پیدا نمی‌کند.

یکی از سوالاتی که در مورد این لپ تاپ مطرح می‌شود آن است که وزن چنین دستگاهی چقدر خواهد بود و اضافه شدن نمایشگر رول شونده تا چه اندازه می‌تواند روی اضافه شدن وزن کلی دستگاه تاثیرگذار باشد. همچنین باید در نظر داشت که چنین لپ‌تاپی با نمایشگر رول شونده تا چه اندازه می‌تواند کارایی داشته باشد.

باید دید این طرح‌های مفهومی چه زمانی آماده عرضه به بازار خواهند شد و آیا کاربران از چنین طرح‌هایی استقبال می‌کنند یا خیر.


منبع: https://digiato.com/article/2022/10/19/lenovo-rollable-laptop-concept-techلنوو برای به نمایش گذاشتن ایده لپ‌تاپ رول شونده با نمایشگر گسترش پذیر در این ویدیو از یک لپ‌تاپ با طراحی معمولی استفاده کرده و همان‌طور که در ویدیو دیده می‌شود، مشخص نیست آیا کاربران می‌توانند نمایشگر را به اندازه دلخواه و موردنظر خود گسترش دهند یا خیر.

لپ تاپ رول شونده لنوو

با استفاده از این لپ‌تاپ، کاربران می‌توانند نمایشگر بزرگ‌تری در اختیار داشته باشند و ارتفاع آن افزایش پیدا می‌کند و آنچه در ویدیو دیده می‌شود آن است که ارتفاع نمایشگر تا حدود 50 درصد افزایش پیدا می‌کند. در این صورت کاربران می‌توانند با دستگاهی با عرض ثابت و ارتفاع قابل افزایش کار کنند و نمایشگر بزرگ‌تری در اختیار داشته باشند.

لنوو در جریان رویداد Tech World 2022با انتشار ویدیوی کوتاه تبلیغاتی، لپ‌تاپ رول شونده خود با نمایشگر گسترش‌پذیر را به نمایش گذاشت.

بازار دستگاه‌های تاشو، گسترش پذیر و رول شونده رو به گسترش است و گفتنی است موتورولا نیز در این رویداد یک گوشی مفهومی رول شونده به نمایش گذاشت. این گوشی مفهومی موتورولا در حالت عادی نمایشگر 5 اینچی دارد و با فشردن یک دکمه، اندازه‌اش به 6.5 اینچ می‌رسد.