لپ تاپ یا لب تاب ؟

اگر تصمیم به خرید لپ تاپ hp 8540p گرفتین ، حتما نقد و بررسی لپ تاپ hp 8540p رو تا اخر بخونین. در کل می­توان گفت که لپتاپها دارای همان اجزایی هستند که در یک رایانه رومیزی وجود دارد ولی با این تفاوت که تا حد ممکن وزن و اندازه آنها کاهش یافته است. وزن آن به اندازه و تعداد موارد مصرف شده در آن بستگی دارد. یک لپتاپ خوب چیزی بیش از سرعت نیاز دارد. اگر شما نیاز به دی وی دی رایتر ندارین راحت میتونین با استفاده از قطعه براکت به اسم کَدی CADDY هارد دوم به لپ تاپ خودتون اضافه کنین. قیمت این لپ تاپ نیز بسیار مناسب است با نگاهی دقیق به مشخصات آن خودتان به این موضوع پی خواهید برد.

وب کم 2 مگاپیکسلی لپ تاپ hp8740w در بالای صفحه نمایش قرار گرفته ، در کنار اون چراغ کیبورد دیده میشه که علاوه بر اینکه در شب برای دیدن نوشته های روی کیبورد استفاده میشه ، در تامین نور هنگام شب در مکالمه تصویری کاربرد داره. وب کم 2 مگاپیکسلی لپ تاپ در بالای صفحه نمایش قرار گرفته ، در کنار اون چراغ کیبورد دیده میشه که علاوه بر اینکه در شب برای دیدن نوشته های روی کیبورد استفاده میشه ، در تامین نور هنگام شب در مکالمه تصویری کاربرد داره. سنسور Ambient Light که در قسمت پایین قاب دور صفحه نمایش در کنار لوگو اچ پی دیده میشه که کار اون تنظیم کردن میزان روشنایی صفحه نمایش بر طبق میزان نورِ محیط هستش به این صورت اگه لپ تاپ شما بیرون در نور افتاب باشه ، میزان روشنایی صفحه به بیشترین حد خودش میرسه و برعکس. برای کسایی که میخوان یه لپ تاپ ارزون ولی محکم و صنعتی با کیفیت ساخت بالا داشته باشن توصیه می کنم. چیپست این لپ تاپ Mobile Intel QM57 Express Chipset هستش که از پردازنده های مختلفی پشتیبانی میکنه که در انتهای مقاله می توانید لیست پردازنده هایی که این لپ تاپ پشتیبانی میکنه رو ببینید.

این شارژر ها Smart AC adapter هستن یعنی وقتی که باتری لپ تاپ شما پر شده جریان برق رو قطع میکنن تا باتری Overcharge نشه. شارژر لپ تاپ hp 8540p در دو نوع 120W و 90W وات در نظر گرفته شده. هم صدای فن در این لپ تاپ به حداقل رسیده. طبق تست هایی که با برنامه HD Tune گرفتیم ، حداکثر سرعت انتقال دیتا 100.6 MB/s و حداقل 46.5 MB/s حاصل شد. 8540p دارای دو عدد میکروفون که در بالای فریم پلاستیکی صفحه قرار گرفته و وظیفه ی ضبط صدا با کیفیت خیلی بالایی رو داره ، همچنین در تماس های تصویری ، وبینار ها و کلاس های آنلاین ، میکروفون ها وظیفه ی انتقال صدا رو دارن. انجام پردازش های مدلسازی ، رندرینگ ، اجرای بازی ها نیاز به پردازشگر گرافیکی دارند تا به بهترین نحو و با بالاترین فریم اجرا بشن ، نقطه قوت الیت بوک 8540w داشتن کارت گرافیک اختصاصی خودش هست ، این کارت گرافیک برای اجرای بازی های نسبتا سنگین ، فوتوشاپ ، مدل سازی اتوکد و …

همچنین وزن کم این لپ تاپ باعث می شود که به راحتی بتوانید ان را حمل کنید. اولین لپ تاپ که مشابه لپ تاپ های امروزی بود،Grid نام برده می شود.Grid دارای طراحی کشویی بود که وقتی لپ تاپ استفاده می شد، صفحه ی نمایش آن جمع می شد.این فناوری جدید در طراحی این لپ تاپ، باعث راحتی در حمل و نقل آن می شد زیرا که هم صفحه نمایش و هم کیبورد بسته می شدند و آسیب نمیدیدند. این کامپیوتر در آن زمان بسیار بزرگ و سنگین و وزن آن در حدود ۱۱ کیلوگرم بود ولی مشخصات و ویژگی های یک لپ تاپ را دارا بودند. اما در ادامه میخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که در هنگام خرید لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم و یا به عبارتی یک رایانه شخصی خوب چه ویژگی هایی دارد؟ لپ تاپ مورد تست ما قوی ترین لپ تاپ صنعتی نسل اول اچ پی هستش؛ پردازشگر i7 820QM و همراه با 8 گیگابایت رم DDR3، گرافیک NVIDIA Quadro FX 2800M – 1GB و هارد وسترن دیجیتال WDC Scorpio Black مجهز شده و در ادامه بنچمارک ها آورده شده است. دو نوع سی پی یو متداول تر هست در کانفیگ این لپ تاپ که عبارته از سی پی یو i5-520M و سی پی یو i7-620M که هر کدوم دو هسته سخت افزاری دارند.

استوک با نو فرقی نداره به این دلیل که دیگه تو بازار های اروپایی به علت قدیمی شدن سخت افزار ها و اومدن نسخه های جدید تر، ارائه نمی شوند با قیمت ارزان تر به دبی و دیگر مناطق به صورت کانتینری با حجم بالا ارسال می شوند. لپ تاپ لنوو مدل Ideapad V130 دارای 8 گیگابایت رم است که به شما در اجرای راحت تر نرم افزارها کمک میکند. علاوه بر پورت های بالا ، لپ تاپ 8540p دارای حسگر اثر انگشت ، ماژول سیمکارت ، وب کم 2 مگاپیکسلی ، چراغ مطالعه ، میکروفون های استریو با کیفیت می باشد تا تمام نیاز های شما رو برای برقراری انواع تماس های صوتی و تصویری برآورده کنه. باتری لپ تاپ hp 8540p از نوع 8 سلولی با ظرفیت 73 WHr وات ساعت که قادره لپ تاپ رو در حالت کمترین روشنایی صفحه نمایش و خاموش بودن wifi ، تا 5 ساعت و 54 دقیقه روشن نگه داره . لپ تاپ hp 8540p یه لپ تاپ فول پورت خوش استایل صنعتی با کیفیت ساخت بالاست. اگر قصد خرید لپ تاپ hp 8740w سری صنعتی mobile workstation رو دارید ، بدونید که یکی از بهترین انتخاب های شما در نوت بوک های نسل اولیه ، قوی ترین سخت افزار این نوت بوک شما رو در اجرای بازی ها و نرم افزار های سنگین تنها نخواهد گذاشت.

بنابراین، این موضوع که لپ تاپ شما قرار است کدام یک نیازهای شما را برطرف کند، میبایست در اولویت قرار گیرد. برای خرید یک کول پد خوب پیشنهاد میکنم حتما از مطلب « بهترین کول پد یا خنک کننده لپ تاپ » دیدن کنید. گاهی هم پیش میآید که بین دو گزینهی مشابه از دو برند مختلف داشتن یا نداشتن ویندوز اصلی وجه تمایز قرار میگیرد. بدون شک خرید لپ تاپ مانند هر لوازم شخصی دیگری نیازمند داشتن اطلاعات کافی و شناخت برخی نکات مهم می­باشد. سلام و خسته نباشید من قصد خرید لپ تاپ تا 90 میلیون دارم . لپ تاپ های استوک اونقدر از نظر کیفیت و جنس خوب قطعات عالی هستند که بعضی از فروشنده ها تا چند سال گارانتی ارائه میکنن. لپ تاپ های اپل فوق العاده هستند و سال ها با خیال راحت میتونید ازشون استفاده کنید. لپ تاپ MacBook Air MGND3 2020 هم فوق العاده هست و من قبلا اون رو به دوستان دیگر هم پیشنهاد دادم. در مورد خرید این لپ تاپ به این نکته توجه کنید که نو و آکبند این لپ تاپ ها تو بازار نیست ، ولی میتونید استوک اون رو خریداری کنید.

کلید fn در این لپ تاپ ممکن هستش که عمل نکنه ، شما باید نرم افزار hp Quick lunch buttons رو دانلود و نصب کنید تا مشکل بر طرف بشه. اصلا نگران نباشید. ما در این محتوا می­خواهیم به بررسی و ذکر نکات مهم در مورد خرید لپ تاپ ایسر بپردازیم. همونطور که گفته شد این لپ تاپ مدل های مختلفی از کارت های گرافیکی رو داراست ، در تست بنچمارک Cinebench R11.5 OpenGL ، لپ تاپ مورد تست ما با گرافیک 1gb nvidia fx 2800m به فریم ریت 29.36 رسیده که واقعا عالیه. 8740w دارای دو عدد میکروفون که در بالای فریم پلاستیکی صفحه قرار گرفته و کیفیت خیلی خوبی داره و برای ضبط پادکست و فیلم و … لپ تاپ hp elitebook 8740w ورک استیشن سطح بالای hp اخرین قدرت پردازشی ممکن رو در میان رقیب های خودش داره. بررسی نظرات خریداران لپ تاپ لنوو مدل Ideapad 330 – E در دیجی کالا نشاندهنده رضایت بالای آنها از این لپ تاپ است.

با اکسپرس کارت می توانید دستگاه هایی به دستگاه خودتون متصل کنید که حتی لپ تاپ شما پورت مخصوص اون رو نداشته باشه. نکته : سی پی یو این لپ تاپ به صورت ماژولار بوده و می تونید اون رو ارتقا بدید. درایو نوری لپ تاپ hp8540p از CD و DVD پشتیبانی میکنه ، قابلیت خواندن و رایت کردن رو داره و اندازه قطرش 12.7 میلی متره. و با توجه تفاوت کارت گرافیک، سی پی یو، میزان رم و اندازه (15 و 17 اینج) و … بیشتر نرم افزارها، حتی برای طراحی گرافیک، برای هر دو سیستم عامل iOS® و Microsoft Windows تولید میشوند.

اگر قصد خرید لپ تاپ دارید بهتر است نیمنگاهی به نوسانات بازار ارز داشته باشید. در ادامه به نقد و بررسی لپ تاپ hp 8540p می پردازیم با گجت استوک همراه باشید ! به طور کلی میشه اینجوری بگیم که با این ماژول کارایی تلفن همراه به لپ تاپ شما اضافه میشه. در حالت کلی لپ تاپ ها نسبت به کامپیوترهای رومیزی گرانترند. از این بخش ، داک استیشن ها به لپ تاپ متصل میشوند. لپتاپها دارای یک کیبورد متصل به خود هستند و یک ماوس ثابت نیز در پایین صفحه و نزدیک کیبورد آن تعبیه شده است. علاوه بر پردازنده مرکزی، بررسی توانایی گرافیکی رایانه نیز بسیار مهم است. چیپست به کار رفته در hp8540p از نوع Mobile Intel QM57 Express هستش که از نسل 1 پردازنده های اینتل که با رم باس 1333 MHz از نوع DDR3 کار میکنه. لپ تاپ hp elitebook 8540p از رم DDR3 PC3-10600s 204-pin تا حداکثر 8 گیگابایت پشتیبانی میکنه که برای اکثر برنامه ها کافیه ، میزان فرکانس کاری رم در این لپ تاپ 1333 mhz هست ، که سرعت مطلوبی داره و رضایت بخش هست.

در نظر داشته باشید که برای خرید قطعات کامپیوتر هیچگاه همیشه گرانترین مدل، بهترین آن نیست. سر و کار دارید هرچقدر سیستم شما قوی تر باشد یعنی سی پی یو قدرتمند، رم بالا و کارت گرافیک پیشرفته تری داشته باشد بهتر است چون باعث میشه در رندینگ و محاسبات پیچیده عملکرد بهتری داشته باشه و از کار کردن بیشتر لذت ببرید (البته اگر محدودیت بودجه نداشته باشید) . VGA-out هم قادره تا حداکثر رزولوشن 2048×1536 با نرخ رفرش تصویر 75Hz و رزولوشن پایین تر با حداکثر نرخ رفرش 100 Hz پشتیبانی کنه. در زیر پوینت استیک ما شاهد تاچ پد Touchpad هستیم که اون هم مثل Pointstick ، سه تا کلید لاستیکی داره. گرافیک این لپ تاپ از نوع انویدیا nvidia از خانواده NVS هاست ، این گرافیک مخصوص رندر سه بعدی و برنامه های شبیه سازی مثله AUTOCAD نیست بلکه برای کاربری های عمومی مثل اجرای فوتوشاپ و بازی ها متوسط مثل PES2017 با رزولوشون Medium مناسبه. شکل ظاهری این لپ تاپ لنوو زیاد مانند سری ROG ایسوس زیاد متفاوت طراحی نشده اما با لپ تاپ هایی که کاربری عمومی دارند کمی متفاوت است.

تاچ پد و پوینت استیک هم بخشی از کیبورد این لپ تاپ هستن ، همینطور که در تصویر بالا مشاهده میکنین در پایین دکمه space کیبورد ، سه دکمه قرار دارن ، در واقع این کلید ها Pointstick نام دارن ، جنس پوینت استیک به کار رفته در لپ تاپ 8540p از لاستیک خاصه تا دست ها از روی اون سر نخوره. همینطور که گفتم قیمت لپ تاپ های استوک مناسب تر هست نسبت به لپ تاپ های نو بازار ، به دلیل نابسامانی اوضاع اقتصادی کشور و نوسانات قیمت ارز، لپ تاپ استوک بسیار مورد توجه خریداران قرار گرفته و شاهد فروش زیاد لپ تاپ های استوک در بازار هستیم. امیدوارم تونسته باشم طوری راهنمایی تون کنم که راحت تر بتونید لپ تاپ مورد نظرتون رو انتخاب کنید. لپ تاپ استوک elitebook 8740w از پردازنده های Core™ i5 , Core™ i7 در سری های مختلف پشتیبانی میکنه در کنار پردازنده 1 گیگابایت کارت گرافیک اختصاصی NVIDIA یا ATI در این لپ تاپ دیده میشه و حداکثر تا 32 گیگابایت از RAM پشتیبانی میکنه.

دلیل ارزانی لپ تاپ های استوک نسبت به لپ تاپ های نو آکبند بازار اینه که ، لپ تاپ های استوک که تو انبارهای کمپانی های سازنده فروخته نشدن، به علت اینکه هزینه ی زیادی جهت نگهداری لپ تاپ ها باید خرج بشه و همچنین فروخته نشدن این لپ تاپ ها برای شرکت ضرر هست ، شرکت سازنده این لپ تاپ ها رو زیر قیمت و به صورت عمده تحت عنوان استوک به کشور های جهان سومی می فروشه تا حداقل هزینه متریال و مواد اولیه محصولات خودش رو دربیاره و از هزینه های اضافی مثل انبار سایت laptop-tech داری خلاص بشه. محصولات این دسته نیز در انواع پایین رده تا حرفهای موجود هستند. با تعویض ssd به جای هارد و ارتقا رم دستگاه می تونین قدرت لپ تاپ رو چند برابر کنین طوری که تا چند سال نیاز به سخت افزار قوی تری نداشته باشین. شارژر لپ تاپ hp 8740w هم مشابه باتری دو مدل داره ، آداپتور 200W Smart AC adapter و 230W Smart AC adapter که فقط در مدل های DreamColor و Intel Core XM Processor و NVIDIA Quadro FX 3800M وجود داره.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار