مشخصات یک لپ تاپ خوب چیست؟

این لپ تاپ نیز با قیمت مناسب تری نسبت به دیگر اعضای سری ROG توانسته محبوبیت بیشتر را از آن خود بکند. این مدل با نمایشگر اولد و رزولوشن 3.5K خود از نظر باتری شارژدهی بیشتری از مدل 4K دارد و طیف رنگ گستردهای را نیز پوشش میدهد. ببخشيد مي خواستم بدونم لپ تاپ با مشخصات “لپ تاپ 15 اینچی لنوو مدل Lenovo ThinkBook 15 – FX ” خوب است؟ لپتاپهای Lenovo ThinkPad : محدوده این لپتاپها از 500 دلار تا 4500 دلار است. در ادامه این راهنمای خرید لپتاپ، به چند مدل از لپتاپهای برتر این برندها اشاره میکنیم. مارکهای برتر به سرعت تغییر میکنند، اما به طور کلی شما برای طراحی گرافیک به خرید لپتاپ با پردازنده سری چهار هسته نیاز دارید. Core i7 یک مدل بالاتر از Core i5 است و مدلهایی با اعدادی که HQ یا K تمام میشوند، میزان مصرف بیشتری دارند و دارای چهار هسته هستند که در نتیجه بازیها را میتوان با آنها به شکل روانتری انجام داد و عملکرد بهتری نیز دارند. این مدل لپ تاپ برای هر نوع کارایی از وظایف روزمره تا پردازشهای گرافیکی نیمهسنگین مناسب است. پردازنده سریعتر برای مدیریت پروژههای عظیم و برنامههای فشرده گرافیکی مهم است.

یکی از راههای آسان برای فهمیدن ظرفیت باتری لپتاپ، مشاهده رتبه بندی است. این ویژگی باعث میشود در فضاهای بیرونی تصویر واضحتری را مشاهده کنید. سازنده این نوع پردازندهها، آنها را به جای CPU تحت عنوان APU مینامد و عملکرد آنها در مقایسه با پولی که برایش میپردازید، برای جستجوی اینترنتی، مشاهده ویدئو و عملکردهای دیگر، مناسب است. اگر بودجه شما اجازه میدهد، به جای آن Core i3 یا i5 تهیه کنید. لپ تاپهای گیمینگ معمولا نمایشگری بزرگتر از ۱۵ اینچ دارند و به دلیل وزن بالا، حمل آنها به سادگی لپ تاپ دانشجویی نیست.اگر از عاشقان بازی هستید، برای اینکه بتوانید جدیدترین بازیهای رایانهای را روی لپ تاپ گیمینگ خود اجرا کنید نیاز به پردازنده و کارت گرافیک پرقدرت دارید. مطمئناً، برای اجرای برنامههای خود به سرعت نیاز دارید، اما همچنین عواملی مانند تصمیم گیری بین Mac یا PC، RAM، درایوها، نمایشگرها و دقت رنگ را دارید. همچنین Core i7 سری Y نیز وجود دارد که میزان عملکرد و برق مصرفی کمتری دارند. با افزایش قیمت دلار در بازار ایران، روز به روز قیمت لپ تاپ و قطعات کامپیوتر نیز افزایش پیدا کرد. در این شرایط سخت اقتصادی که خرید لپ تاپ برای بیشتر مردم سخت و دشوار است و قیمت لپ تاپ بسیار نوسانی و بالا است؛ افراد باید آگاهی لازم را نسبت به لپ تاپهای بازار و نیازشان داشته باشند تا بتوانند با هزینه کمتر لپ تاپ بهتری بخرند.

این نوع تراشهها که در میان لپ تاپهای کمتر از 400 دلار یافت میشوند، کندترین عملکرد را دارند؛ اما اگر مهمترین کارهای شما جستجو در اینترنت و کارهای ویرایش متن سبک است، گزینه مناسبی برای شما به شمار میروند. ما توصیه میکنیم لپتاپهایی با حافظه رم 16 گیگابایتی یا چیزی کمتر اما توانایی گسترش حافظه تا 16 گیگابایت را در مرحله بعد پیدا کنید. ما در فروشگاه به روز استوک، قیمت لپ تاپ های موجود در بازار را بررسی و لیست کاملی از آنها را برای شما تهیه کردهایم. پردازنده که همان «مغز» کامپیوتر شما و یکی از ویژگی های لپ تاپ خوب که باید به دنبال آن باشید پردازنده قوی مناسب است. پردازنده گرافیکی قدرتمند یکی دیگر از مشخصات یک لپ تاپ خوب به حساب میآید. علاوه بر پردازنده مرکزی، بررسی توانایی گرافیکی رایانه نیز بسیار مهم است. اما اگه ما سقف قیمتی شما رو رعایت کنیم فقط یکی دو تا لپ تاپ پیدا میشن که دارای پردازنده ی Core i3 باشند.

از مهمترین مشخصات در خرید لپ تاپ برای طراحی گرافیکی میتوان به سیستم عامل، CPU، حافظه ، درایو ذخیره سازی، نوع و اندازه نمایشگر و دقت رنگ اشاره کرد. این لپتاپ به قابلیتTurbo نیز مجهز است که امکان استخراج قدرت پردازشی بیشتر از پردازندهی گرافیکی را به کاربر قرار میدهد. اجرای همزمان همه آنها ممکن است لطمه ای به لپتاپ شما وارد کند. از مزایای رایانه شخصی میتوان به قابلیت اجرای نرم افزارهای عمومیتری اشاره کرد که اگر از لپتاپ خود برای کارهای شخصی استفاده میکنید، میتواند تفاوت ایجاد کند. امروزه بیشتر لپتاپها با 4 گیگابایت رم عرضه میشوند که اگر بخواهید کارهای روزانه مانند استفاده از Microsoft Office، وبگردی و تماشای فیلم را انجام دهید بسیار عالی است. یک لپتاپ با 4 گیگابایت رم کافی است. لپتاپهایHP ProBook : قیمت این لپتاپها از 500 دلار تا 1500 دلار است.

پردازنده مرکزی یا CPU رکن اصلی لپ تاپ است. RAM بیشتر به این معنی است که انجام چند وظیفه بین نرم افزارهای سنگین سادهتر میشود. البته چند استثناء هم وجود دارد؛ مانند Acer Aspire E 15 و Asus Chromebook Flip C434. در چند سال گذشته، تراشههای گرافیکی یکپارچه به میزان قابل توجهی بهبود یافته اند. در لپتاپها دو نوع کارت گرافیکی وجود دارد. با این وجود رایانههای شخصی سازگاری با طراحی گرافیکی را افزایش میدهند. پیش از این تراشههای گرافیکی یکپارچه بسیار اساسی بودند و قادر به انجام کارهای بیشتری از صفحه گسترده و صفحات وب نبودند. با استفاده از روشهای زیر میتوانید این صفحه را با دوستان خود به اشتراک بگذارید. سلام لپتاپ مک بوک قابلیت ارتقاع داره و این لپتاپ هایی که بهم معرفی کردین هم قابلیت ارتقاع دارن ؟ گاهی اوقات، فراوانی اطلاعات در مورد قطعات یک نوت بوک مانند پردازنده، هارد دیسک، رم و تراشه گرافیکی حتی ممکن است افراد متخصص در رایانههای همراه را نیز به اشتباه بیندازد و خیلی مهم است که در رابطه با هر قطعه اطلاعات لازم را داشته باشید تا دقیقا بدانید برای خرید لب تاپ به چه نکاتی باید توجه کرد؟ GX550LWS از سری لپ تاپ های ROG ( جمهوری گیمر ها) است که توان اجرایی آن با توجه به قدرت بالای پردازشگر گرافیکی و حافظه ی پرسرعت آن بسیار بالاست.

برای مثال پردازنده رایزن 5 4500U از نظر عملکرد تقریبا مشابه یک پردازنده Core i7 اینتل است. شاید وسوسه کننده باشد که با توجه به علاقهها و نیازهای امروزش خرید کند، اما این یک اشتباه بزرگ است. این که این ارتقا تا چه حد امکانپذیر است بستگی به مدل دستگاه و بورد آن دارد؛ اما معمولا اکثر مدلها قابلیت ارتقا تا ۱۶ گیگابایت رم و ۱.۵ ترابایت حافظه را دارند. همچنین این اطمینان حاصل خواهد کرد که به زودی نیازی به ارتقا لپتاپ خود نخواهید داشت. همچنین قیمت لپ تاپ نیز با توجه به نوع کاربری و مشخصات سخت افزاری تغییر پیدا میکند. از دیگر قطعات مهم در مشخصات فنی یک لپ تاپ خوب رم دستگاه است. این لپ تاپ با اینکه از مشخصات فنی بسیار بالایی برخوردار نیست اما بیشتر برای افرادی طراحی و ساخته شده که به تجملات اهمیت زیادی میدهند و خیلی به کارهای حرفهای علاقهای ندارند.

اگر لپ تاپ خانگی شما بهترین قابلیتها و ویژگی های لپ تاپ خوب را نیز داشته باشد اما از قابلیت ارگونومی خوبی بهرهمند نباشد اصلا گزینهای ایدهآل نیست. آنها همچنین از ظرفیت حافظه مناسب و صفحه نمایش لمسی در مدلهای انتخابی بهرهمند هستند. این لپ تاپ همچنین به 4 گیگابایت رم مجهز بوده که عملکرد خوبی و سریعی را به کاربر ارائه میدهد. داشتن رم بالا، پردازنده مرکزی قدرتمند و نمایشگر با رزولوشن بالا و نرخ تازه سازی بیشتر، در اولویت های بعدی قرار دارند. با توجه به این نیازها، پردازنده Intel Core i5 یا مشابه آن توصیه میشود. قبل از اینکه به مشخصات یا قیمتگذاری توجه کنید، توصیه میشود که به قابلیت حمل و اندازه لپ تاپ نیز توجه کنید.

پردازندههای بسیار قدرتمند و گرانقیمت برای ایستگاههای کاری بزرگ سایت laptop-tech موبایل. توجه به مشخصات لپ تاپ خوب که در مورد هر نوع از پردازندههای متداول لپ تاپ در زیر آمده است میتواند در خرید بهترین لپ تاپ با قیمت مناسب بسیار به شما کمک کند. به عنوان یک برنامه نویس، ممکن است لازم باشد IDEهای سنگین و ماشینهای مجازی را اجرا کنید. اگر از صفحه کلید کاملاً راضی نیستید، به خرید صفحه کلید USB فکر کنید. اگر لپ تاپ مخصوص کسب و کار خریداری میکنید، مدلی تهیه کنید که یک اشارهگر (که همچنین به آن Nub هم میگویند) به عنوان یکی از ویژگی های یک لپتاپ خوب ، بین کلیدهای G و H داشته باشد تا بدین ترتیب، بدون بلند کردن انگشتان خود از ردیف خانه صفحه کلید، بتوانید در دسکتاپ حرکت کنید.

همچنین در این تحقیق، نظرات و تجربیاتی که خریداران لپ تاپ در دیجی کالا به اشتراک گذاشتند، بررسی شده است. 11 تا 12 اینچ: نازکترین و سبکترین سیستمها، صفحههای نمایشی بین 11 تا 12 اینچ دارند و وزن آنها معمولاً بین 1.2 تا 1.5 کیلوگرم است. 13 تا 14 اینچ: بهترین اندازه قابل حمل و قابل استفاده را ارائه میکند، به خصوص اگر دنبال یک لپ تاپ با وزن کمتر از 1.8 کیلوگرم هستید. 15 تا 16 اینچ: معمولترین اندازه لپ تاپ، نوع 15 اینچی است که معمولاً 2 تا 3 کیلوگرم وزن دارند. و راندمان آنها به شدت پایین می آید و ممکن است به برخی از قسمت های لپ تاپ از جمله باتری، رم و خود پردازنده ها آسیب برسانند.

این پردازندهها تنها در لپتاپهای گران یا ورک استیشنها و لپتاپهای گیمینگ رده بالا پیدا میشوند. علاوه بر این شما با خرید این پردازندهها نهتنها عملکرد مشابهی با پردازندههای اینتل دارند بلکه با قیمت پایینتری از آنها نیز به فروش میرسند. اگر با بازار این محصول آشنا نباشید، از این که قیمت های مختلفی برای این لپ تاپ در بین برند های مختلف وجود دارد، تعجب خواهید کرد. برای داشتن راهنمای خرید لپ تاپ ایسر باید مدل های مختلفی از این لپ تاپ را به شما معرفی کنیم. خرید لپتاپ اداری معمولا گرانتر از مدل مصرفی است. سری 6000 نیز بهتازگی برای لپتاپهای 2022 معرفی شده است.

اما هنگام خرید لپ تاپ چطور باید بدانیم که چه نوع پردازندهای مناسب کار ما است؟ ما قبلا در مقاله «بهترین لپ تاپ ها تا 15 میلیون تومان» لیستی از بهرین ها رو معرفی کردم که با بودجه شما نیز همخوانی دارد. روکش مات آن نیز باعث می شود در مدت استفاده چشم هاتان خسته نشوند. سلام خسته نباشید، ی سوال داشتم. سلام برای کار معلمی چه لپ تاپی مناسبه ممنون میشم راهنمایی کنید و البته قیمتشم مناسب باشه بین ۱۰تا ۱۵تومن؟ من به یه لپ تاپ برای رشتهی انیمیشن سازی و برنامه نویسی نیاز دارم که قیمتش زیر 32ملیون باشه به نظرتون چه لپ تاپی به دردم میخوره؟ قیمت هم در حدود ۲۰ میلیون باشه. برای توسعه دهندگانی که یا در حال برنامه نویسی یا طراحی بسته هستند، بسته به زمینه ای که در آن قرار دارند، مشخصات ایده آل برای خرید لپ تاپ تغییر میکند. برای طراحی گرافیک و برای اجرای نرم افزار پیچیده طراحی به پردازندهای سریع و قدرتمند نیاز دارید. اگر قصد دارید از لپتاپ خود برای انجام بازیهای اساسی یا فقط مرور وب و تماشای فیلم استفاده کنید، خرید لپ تاپ با کارت گرافیک یکپارچه کاملاً مناسب است. HP ProBooks با جدیدترین و بهترین پردازندهها کاملاً مهندسی شده است.

بنابراین اطمینان حاصل کنید که یک لپتاپ با رم زیاد انتخاب میکنید. اگر میخواهید مدت زمان زیادی با کامپیوتر کار کنید، باید اطمینان حاصل کنید که کیبورد دستگاه بازخورد مناسبی را ارائه میکند، حرکت عمودی دکمههای آن خوب است (فاصلهای که دکمهها هنگام فشردن پایین میروند که معمولاً بین یک تا دو میلیمتر است) و همین طور فضای کافی میان دکمهها وجود دارد که از ویژگی های یک لپ تاپ خوب بشمار میروند. شاید به دلیل حجم کامنت ها و سوالات یکم زمان ببره ولی همه سوالات رو با افتخار جواب میدیم. لپ تاپ های گیمینگ ایسر تحت عنوان Predator از جمله اولین محصولات گیمینگ این کمپانی هستند که زبان طراحی و مشخصات مخصوص خود را دارند، تا کابری Gaming را به راحتی جواب گو باشند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار