منتقد: در جواب آقا کمال ازلی

هرچند که این اعداد و ارقام ممکن است چندان به چشم نیاید، اما برای چنین صفحه نمای کوچکی، همین کیفیت هم کافی است. برمیآید. اما چندان مناسب ادیت تصاویر به طور حرفهای و کارهای سنگینتر نیست. به علاوه، مک بوک ایر 2020 با پردازنده M1 از عهده ادیتهای سنگین ویدیو و تصویر برمیآید. نمایشگر لنوو Duet نیز بسیار ردرخشان و با کیفیت است. مینی لپ تاپ بچگانه آیدیا پد 1 علاوه بر کیفیت ساخت مناسب دارای یک نمایشگر 11.6 اینچ است و باتری آن نیز با یک بار شارژ تا 7 ساعت توان مورد نیاز دستگاه را تامین میکند. اما اگه ما سقف قیمتی شما رو رعایت کنیم فقط یکی دو تا لپ تاپ پیدا میشن که دارای پردازنده ی Core i3 باشند. بهترین لپ تاپ مینی جدید سامسونگ، گلکسی بوک پرو است که حالا با پردازندههای قدرتمند Core i5 و Core i7 نسل یازدهم اینتل روانه بازار شده است. بنابراین اگر به دنبال بهترین لب تاب کوچک در بازار ایران با ویژگیهایی درست مشابه یک لپ تاپ خوب هستید، بهترین گرینه برای شما همین لپتاپ است. ویژگیهایی نظیر طراحی متفاوت دستگاه، کارت گرافیک اختصاصی و قدرتمند و نور پسزمینهی RGB صفحه کلید از ویژگیها بارز انواع لپ تاپ گیمینگ به حساب میآیند.

پورتها هم از تنوع خوبی برخوردارند و پورتهای معمولی مثل USB 3.0 ,USB 2.0 و LAN در این لپ تاپ وجود دارد. با وجود اینکه از نظر تعداد درگاهها، سرفیس لپ تاپ 4 وضعیت جالبی ندارد اما عملکرد بسیار خوب در کنار شارژدهی 13 ساعته آن آنقدر کافی هستند که خرید این مدل را توجیه کنند. همچنین قابل ذکر است که اگر تنوع بالای لپ تاپ های گیمینگ کمی شما در خرید سردرگم کرده است، میتوانید از راهنما های خرید لپ تاپ این سایت استفاده کنید. علاوه بر کیفیت بالا، قیمت لپ تاپ ایسوس در کنار تنوع بالای محصول نیز باعث شده است تا لپ تاپ های ایسوس به یکی از انتخابهای اصلی خرید لپ تاپ تبدیل شوند. اما تنوع لپ تاپ ها بسیار بالاست و این مسئله گاهی انتخاب و خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ مناسب را کمی دشوار میکند. این انتخاب بر اساس نیازهای من هست و ممکنه برای هر کسی ترتیب این لیست فرق کنه. من یه لحظه قفل کردم و پیش خودم گفتم بنده خدا خیلی اوضاعش بی ریخته حالا خوبه ننوشته لاب تاب .

جدول زیر رتبه بندی لپ تاپ ها بر اساس سهم بازار شرکتهای بزرگ تا پایان سال ۲۰۲۱ را نشان میدهد. این لپتاپها به خاطر اندازه کوچکشان بیشتر شبیه به تبلتهای بزرگ با کیبورد هستند. ولی افتخار ساخت اصلی این کامپیوترهای لپ تاپ به شرکت بزرگ آی بی ام IBM می رسد.این شرکت توانست اولین لپ تاپ را در سال ۱۹۷۵و با نام ۵۱۰۰ راهی بازار کند و این افتخار را نصیب خودش نماید.اگرچه شاید نتوان این محصول را لپ تاپ نامید ولی در ابعاد و وزن می توان جزو اولین ها آن را حساب کرد. همچنین سرعت انتقال اطلاعات در این محصول بسیار زیاد است که باعث میشود در زمان خود صرفه جویی کنید.

این لپتاپ با توجه به اندازه کوچکی که دارد، مشخصات قدرتمندی را در اختیار شما قرار میدهد. با توجه به قیمتش یعنی حدود 11.5 میلیون تومان، مشخصات تقریبا خوبی دارد. در حال حاضر نیز پیکربندی Core i7-1185G7 این لپتاپ در بازار ایران حدود 60 میلیون تومان قیمت دارد. اما پردازنده ی های نسل 10 سری Core i5 شاید کارایی بهتری نسبت به اون لپ تاپ من داشته باشن. من دو تا پیشنهاد خوب برات دارم که قطعا میتونه خیلی به کمکت بیاد. خیلی از افراد به دنبال یک لپ تاپ با اندازهای کوچکتر و مناسب برای انجام کارهای روزمره هستند.

دارای رایتر و آداپتور و باطری سالم، در فروشگاه موجود می باشد. این لپ تاپ 2 در 1 دارای یک کیبورد جدا شونده است، یعنی میتوانید از آن هم به عنوان یک تبلت و هم به عنوان یک لپتاپ استفاده کنید. اما به خوبی از پس برنامههای ساده و معمولی و استفاده روزمره مانند نگاه کردن فیلم، جستجو در اینترنت، تایپ و ادیت فایلها و… قیمت این لپ تاپ بسیار بالاست اما مطمین باشید از جمع کردن یک سیستم خانگی در همین حد، بسیار ارزان تر است. پورت LAN RJ-45 تنها برای اینترنت رفتن نیست ، گاهی برای شبکه کردن دو سیستم (مثله بازی های چند نفره ، همگام سازی و …) به همدیگه مورد استفاده قرار میگیره.

3. تفاوت لپ تاپ با مینی لپ سایت laptop-tech تاپ چیست؟ 2. تفاوت مینی لپ تاب با تبلت؟ مشخص است که قبلا در مورد خرید لپ تاپ مورد نیازتون تحقیقات لازم رو انجام دادید چون هر دو لپ تاپ یعنی لپ تاپ لنوو مدل legion 5 و لپ تاپ ایسوس مدل VivoBook K571 لپ تاپ های فوق العاده ای هستند. ما در این راهنمای خرید بهترین لپ تاپ مینی جدید به معرفی چند نمونه از کوچکترین لپ تاپ بازار پرداختهایم. همچنین قدرت پردازشی آن نیز نسبت به یک لپ تاپ کمتر بوده و بیشتر برای اتصال بیسیم و استفاده سبک مثل ورد و انجام کارهای روزانه در حین سفر کاربرد دارد. بهرحال همه چیز بستگی به نیاز شما دارد. البته شاید پردازنده آن جزو بهترینها نباشد اما همچنان برای استفاده روزمره مثل گشتن در اینترنت، استفاده از شبکههای اجتماعی و یا ویرایش سبک تصاویر کافی است و بدون هیچ مشکلی شما را همراهی میکند. گلکسی بوک پرو سامسونگ شاید از لحاظ طراحی خیلی چشمگیر نباشد اما مشخصات آن، آنقدر قابل توجه هستند که از آن یکی از بهترین مینی لپ تاپ های دنیا را میسازند. همچنین با توجه به اینکه قیمت آن در مدل پایه از 400 دلار شروع میشود، گزینه گرانقیمتی هم نیست.

و نظر خودمم همینه که این لپ تاپ رو بخرید و اگه توی روزهای آینده باز هم گزینه ای جلوی چشمم اومد قطعا اون رو هم بهتون معرفی میکنم تا اگر خریدتون کامل نشده بود به اون هم ی نگاهی بندازید. غیر از این مورد توی بقیه مشخصات برای کار شما عالیه. به گفته سامسونگ شما با یک بار شارژ میتوانید تا 21 ساعت با گلکسی بوک پرو کار کنید. لپ تاپ قدرت پردازشی و امکانات بسیار بیشتری به شما ارائه میدهد ولی در عوض وزن بیشتر و اندازه بزرگتری دارد. 256SSD که نزدیک 40 میلیون نیز قیمت دارد یکی از فوق العاده ترین لپ تاپ در این بودجه برای کارهای گرافیکی دو یا سه بعدی است. همون طور که خودتون هم میدونید توی این بودجه یعنی حدود 10 میلیون تومان نباید انتظار زیادی از لپ تاپ داشت. این دوتا لپ تاپ از لحاظ کانفیگ نسبتا برابرن اما نیترو از پردازنده ی نسل 10 استفاده میکنه که به شدت با نسل ها قبلی متفاوته و این تفاوت توی سالهای آینده بیشتر خودش رو نشون میده. مینی لپتاپ و نوتبوک تفاوت زیادی با یکدیگر ندارند و هردو لپتاپهای کوچک، کم وزن و قابل حملی هستند که توسط کمپانیهای مختلف به فروش میرسند.

لپتاپی که در حقیقت کوچکترین لپتاپ مایکروسافت به حساب میآید. این لپتاپ در حقیقت یک تبلت است که با یک کاور کیبورد درجه 1، سیستم عامل ویندوز را در اختیارتان قرار میدهد. اگر از سرفیس گو 3 خوشتان آمده اما میخواستید طراحی آن شباهت بیشتری به یک لپ تاپ داشته باشد، کمی بزرگتر باشد و قدرت پردازشی بیشتری را هم در اختیارتان قرار دهد، بهترین گزینه که از بهترین مینی لپ تاپ های دنیا نیز هست، سرفیس لپ تاپ گو است. حال هرچه از تکنولوژیهای بهتر و جدیدیتر در لپ تاپها استفاده شده باشد، قیمت لپ تاپ نیز افزایش پیدا میکند.

بهترین کار برای مقایسه دو CPU مقایسه ی بنچمارکاشونه و نمیشه گفت قدیمی شده چون CPU Core i7 با مدل های 9750H و 10750H از لحاظ بنچ مارک تفاوت زیادی باهم ندارن. همچنین Core i7 سری Y نیز وجود دارد که میزان عملکرد و برق مصرفی کمتری دارند. میزان امتیاز رقیب Lenovo Thinkpad W701 با همین گرافیک که در این لپ تاپ وجود داره ، 4662 امتیازه. لپ تاپ های مک بوک پرو کارت گرافیک مجزا ندارند اما اپل در آنها از پردازنده M1 و گرافیک 8 هسته ای داخلی استفاده است. این برند معروف لپ تاپ های خود را در دسته بندی های مختلف برای کارهای گوناگون و هدف های متنوعی در بازار عرضه می­کند. این روزها جدیدترین مینی لپ تاپ های موجود در بازار در اندازهها و شکلهای مختلفی عرضه میشوند.

لطفا پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید: فارسی بنویسید و از کیبورد فارسی استفاده کنید. لطفا اون رو مطالعه کنید. برای نرم افزارهای که نیاز به پردازش های تقریبا معمولی دارند مثل کار شما، پردازنده Core i5 میتونه گزینه مناسبی باشه در کنار آن حداقل 4 گیگابایت رم یا بهتر از اون 8 گیگابایت رم خوبه. با سرفیس لپ تاپ گو میتوانید از پردازندهای بسیار قدرتمندتر نسبت به سرفیس گو 2 استفاده کنید (اینتل Core i5). به نظر شما بهترین مینی لپ تاپ های دنیا کدامند؟ این لپ تاپ با پردازنده نسل یازدهم اینتل خود یکی از بهترین عملکردها را در اختیار شما میگذارد و در بازیهایی همچون Fortnite و League of Legends را به خوبی اجرا میکند.

بیشتر کوچکترین لپ تاپ ها جزو گزینههای اقتصادی بازار هستند اما HP ProBook x360 11 G6 در این میان یک استثنا است و ویژگیها و قیمت لپ تاپ کوچک اچ پی بیشتر آن را مناسب برای کاربران حرفهای میکند. از یک مدل با صفحه نمایش 13 اینچی و رفرش ریت 60 هرتزی، تا یک مدل فول اچ دی با رفرش ریت 120 هرتزی و مدل 4K که میتوانید هرکدام که بخواهید را انتخاب کنید. البته قیمت این مینی لپ تاپ کمی بالاست و شاید انتخاب یک لپتاپ گیمینگ میانرده یا اقتصادی گزینه بهتری برای برخی از افراد باشد. شاید این مشخصات خیلی جالب توجه نباشند اما با توجه به فرم فاکتور جمع و جور و همچنین قیمت مناسب، میتوان این کرومبوک را یکی از بهترین مینی لپتاپ های 2022 به حساب آورد. نکتهای که بیش از هرچیز درباره یان لپ تاپ قابل توجه است، قیمت پایین این مینی لپ تاپ است. آیا خرید جدیدترین مینی لپ تاپ های موجود در بازار ارزشش را دارند؟ به طور کلی اگر برای انجام کارهای روزمره و یا اداری و تایپ و ادیت فایلها به دنبال بهترین مینی لپ تاپ در سال ۱۴۰۱ هستید و نمیخواهید چندان برای خرید آن هزینه کنید،یکی از اقتصادیترین گزینهها همین لپتاپ برند ایسوس است.

این درگاه از انواع کارت حافظه Micro SD ، Micro SD-HC و Micro XD پشتیبانی میکنه. بله. زومیت مشخصات فنی دقیق و قیمت انواع لپ تاپ گیمینگ را نیز در کنار لپتاپهای اداری، ورکاستیشنها و اولترابوک ها را ارائه میکند. مک بوک ایر بهترین لپ تاپ مینی جدید برای دانشجویان و کسانی است که مدام در سفر هستند. مینی لپ تاپها با اندازه کوچک خود و قیمتهایی که در اکثر موارد بسیار مناسبتر از لپ تاپ ها هستند، میتوانند برای اینگونه افراد انتخاب خوبی باشند. برای افرادی که ساعتها مشغول به تایپ هستند، این لپ تاپ میتواند یکی از بهترین تجارب را فراهم کند و تایپ با ان بسیار راحت است. یک گزینه بسیار مناسب برای کسانی که به دنبال بهترین مینی لپتاپ ارزان هستند، مینی لپ تاپ لنوو IdeaPad 1 است که با وجود قیمت اقتصادی از لحاظ قدرت پردازشی نیز قابل قبول است. اما با وجود قیمت بسیار پایین، ویژگیهای بسیار خوبی با خرید این لپ تاپ در اختیار شما قرار خواهد گرفت. هر کدوم از لپ تاپ های این لیست که با بودجه شما همخونی داره میتونه یک گزینه مناسب برای خرید باشد. و از آنجایی که اکثر بازیهای اسپورت بی از 100 گیگابایت حجم ندارند، بنابراین حافظه کم این لپ تاپ هم برای شما یک مشکل جدی نخواهد بود.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار