مک بوک ایر M2 باعث ترس سازندگان لپ‌تاپ‌های ویندوزی شده است

البته ورود مک بوک ایر جدید به بازار تنها نگرانی سازندگان لپ‌تاپ‌های ویندوزی نیست. علاوه بر اینکه اپل می‌تواند با مک‌های جدیدش برای این شرکت‌ها دردساز شود، تورم و رشد پایین اقتصادی هم می‌تواند تقاضا برای خرید لپ‌تاپ‌های ویندوزی را کاهش دهد.

در نهایت باید به این موضوع اشاره کنیم که پس از مهاجرت اپل به سمت تراشه‌های اختصاصی و البته پیشرفت‌های چشمگیر AMD، اینتل با جدیت بیشتری روی نسل جدید پردازنده‌هایش کار می‌کند و حالا جدیدترین محصولات آن درست مانند چیپ‌های مبتنی بر معماری ARM از طراحی هیبریدی بهره می‌برند. بنابراین باید منتظر ماند و دید در آینده بازار لپ‌تاپ‌ها چه تغییری خواهد کرد.


منبع: https://digiato.com/article/2022/07/06/windows-laptop-makers-worried-by-macbook-airدر حالی که مک بوک ایر M1 مورد استقبال بالایی قرار گرفت، انتظار می‌رود مک بوک ایر M2 فروشی بالاتر از این دستگاه داشته باشد. تراشه مورد استفاده در این لپ‌تاپ نسبت به نسل قبلی‌اش تا 18 عملکرد CPU و تا 35 درصد عملکرد GPU بالاتری دارد. طبق برخی گزارش‌ها، پیش فروش این محصول احتمالا از جمعه همین هفته آغاز می‌شود.

مک بوک ایر M2

اپل با مهاجرت به سمت تراشه‌های اختصاصی‌اش و کنار گذاشتن پردازنده‌های اینتل، توانست جان تازه‌ای به مک‌ها بدهد و فروش آن‌ها افزایش پیدا کرد. حالا جدیدترین نسخه مک‌بوک ایر با تراشه M2 و قیمت پایه 1199 دلار از راه می‌رسد که اگرچه از مک‌بوک ایر M1 گران‌تر است، اما طراحی جدیدی دارد و همچنین عملکردش بالاتر است.

اپل چند وقت پیش در جریان کنفرانس WWDC 2022 از تراشه M2 و دو مک مجهز به آن رونمایی کرد که یکی از آن‌ها یعنی مک بوک ایر M2 هنوز وارد بازار نشده. با این حال طبق گزارشی جدید، سازندگان لپ‌تاپ‌های ویندوزی از این موضوع می‌ترسند که ورود این دستگاه به بازار روی فروش محصولات مجهز به پردازنده‌های اینتل تاثیر منفی بگذارد.

«دیجی‌تایمز» در گزارش جدیدی مدعی شده که یکی از سازندگان لپ‌تاپ‌های Wintel (ویندوزی مبتنی بر پردازنده‌های اینتل) به این موضوع اشاره کرده که مک بوک ایر جدید لپ‌تاپ‌های 1000 تا 1500 دلاری را کنار می‌زند. طبق این گزارش، با توجه به ارتقای تراشه، دوربین و بدنه، افزایش قیمت مک‌بوک ایر جدید از دید مصرف‌کنندگان در محدود قابل قبولی قرار دارد.

مک بوک ایر M2 در برابر لپ‌تاپ‌های ویندوزی