مک بوک ایر M2 در بنچمارک‌ مک بوک پرو M2 را شکست داد

اپل چندی پیش در کنار رونمایی از تراشه اختصاصی جدید M2، نسل جدید مک بوک پرو و مک بوک ایر را معرفی کرد. حالا امتیاز بنچمارک گیک‌بنچ مک بوک ایر M2 از مدل پایه مک بوک پرو با همین تراشه بیشتر است.

بر اساس نتایج به‌دست آمده از تست‌های مک بوک ایر M2 بنچمارک GeekBench 5 مشخص شده که این لپ‌تاپ توانسته عملکرد بهتری نسبت به مدل پایه مک بوک پرو M2 داشته باشد. مک بوک ایر جدید اپل به ترتیب موفق به امتیازات 1899 و 8965 در بخش‌های تک هسته‌ای و چند هسته‌ای این بنچمارک شده است. این موضوع حاکی از این است که مک بوک ایر با وجود قیمت ارزان‌تر، همچنان عملکردی در تراز مک بوک پرو جدید دارد و می‌توان گفت که در مواقعی از آن بهتر ظاهر می‌شود.

مدتی پیش با انتشار امتیاز‌های MacBook Pro M2 مشخص شد که این لپ‌تاپ توانایی شکست مک پرو 6000 دلاری را دارد. حال به نظر می‌رسد که مدل پایه این لپ‌تاپ امتیازی به اندازه دیگر مدل‌ها در بنچمارک کسب نکرده و حتی در برابر مک بوک ایر جدید شکست می‌خورد.

مک بوک ایر M2 از ارزان‌ترین مدل مک بوک پرو M2 عملکرد بهتری دارد

امتیاز گیک‌بنچ مک بوک ایر M2

به گزارش منبع مرتبط، اپل با عرضه مک بوک‌های جدید خود تراشه جدیدی را در آن‌ها ارائه داد که در مقایسه با نسل قبل، حدود 20 درصد عملکرد بهتری داشت. اکنون مشخص شده که امتیاز بنچمارک کسب شده در مدل‌های مختلف این لپ‌تاپ‌ها متفاوت است.

برای مقایسه، مدل پایه مک بوک ایر M2 با قیمت 1199 دلار روانه بازار می‌شود و مدل پایه MacBook Pro M2 هم قیمت 1299 دلاری دارد. در کل ظاهرا مدل پایه مک بوک Pro امتیاز کم‌تری نسبت به انتظارات گرفته و این موضوع با شکست این نسخه از مک بوک ایر M2 عجیب‌تر هم می‌شود.


منبع: https://digiato.com/article/2022/07/10/macbook-air-m2-benchmark-scores