کالبدشکافی مک بوک ایر 2022 نحوه تعمیر آن را نشان می‌دهد + ویدیو

جالب این‌که بر اساس مشاهدات iFixit، درایور پورت Thunderbolt 3 تعبیه شده در مک بوک ایر 2022 ساخت اپل نیست، بلکه توسط اینتل تولید شده است. شاید برایتان عجیب باشد که بدانید این لپ‌تاپ از حسگر شتاب‌سنج هم بهره می‌برد، اما دقیقا مشخص نیست که کاربرد آن چیست.

در مجموع، این ویدیو و گزارش در درجه اول برای ارزیابی کارهای مورد نیاز برای تعمیر مک‌بوک ایر 2022 تولید شده است و نکته‌های قابل‌توجهی برای تعمیرکاران نیز در آن وجود دارد. به عنوان مثال، برای در دسترس قرار گرفتن اجزای داخلی دستگاه تنها باید چهار پیچ را باز کرد و اینکه باز کردن برخی قطعات آن به نیرو کشش بسیار زیادی نیاز دارد که باید با‌دقت انجام شود.


منبع: https://digiato.com/article/2022/07/22/macbook-air-2022-teardown

نکته قابل‌توجهی که نظر iFixit را به خود جلب کرد، اینکه اپل همچنان اعتقادی به استفاده از سیستم خنک‌کننده پیشرفته ندارد و کوپرتینویی‌ها همچنان روی بهینگی تراشه اختصاصی خود حساب باز کرده‌اند. درست است که شاهد به‌کارگیری نوار گرافیتی و خمیر حرارتی در این محصول هستیم، اما به عنوان یک لپ‌تاپ با قیمت بیش از 1000 دلار هیچ خبری از خنک‌کننده فعال یا حتی پخش‌کننده حرارت در آن وجود ندارد.

همان‌طور که در ویدیو بالا کاملا قابل مشاهده است، بخش زیادی از فضای داخلی لپ‌تاپ مک بوک ایر 2022 را فضای خالی تشکیل می‌دهد. علاوه بر باتری، فضای داخلی آن توسط ترک‌پد، صفحه‌کلید و مدار کوچک آن اشغال شده است.

بلندگویی که MacBook Air 2022 به آن مجهز شده، طراحی متفاوتی با نسل قبلی دارد. این بلندگو اندازه کوچکی هم دارد و فضای چندان زیادی را در داخل لپ‌تاپ اشغال نکرده است.

مک بوک ایر 2022 یکی دیگر از لپ‌تاپ‌های جذاب اپل است که در رویداد WWDC 2022 معرفی و اخیرا وارد بازار شد. حالا iFixit مک بوک ایر 2022 را کالبدشکافی کرده تا نگاهی به جزئیات موجود در داخل این لپ‌تاپ داشته باشیم؛ اما دقیقا در کالبدشکافی این مک بوک چه جزئیاتی به چشم می‌خورند؟

فضای داخلی مک بوک ایر 2022

بنابراین می‌توان ادعا کرد که MacBook Air 2022 در پردازش‌های سنگین ممکن است داغ شود.

مک بوک ایر 2022