کلاهک دودکش قیمت خرید انواع کلاهک دودکش شرکت صنعتی رحمتی

جهت محافظت از دودکش و جلوگیری از ورودی هرگونه آلودگی، بارش و جاندار به داخل محفظه باربیکیو نیازمند استفاده از کلاهک خاص دودکش باربیکیو خواهید بود. جنس، طرح، رنگ، اندازه و ارتفاع این کلاهک باید با دودکش باربیکیو مصرفی شما هماهنگ باشد. دودکش دوجداره در گروه دودکش‌های استیل قرار داشته و از دو لوله با قطر متفاوت درون یکدیگر ساخته شده است. یکی از لوله‌ها وظیفه خروج گاز سمی به فضای آزاد را داشته و لوله دوم موجب تامین اکسیژن لازم برای تداوم کارکرد تجهیزات گرمایشی خواهد شد.

کلاهک دودکش

کلاهک از انواع ورق روغنی ، گالوانیزه ، سیاه و حتی گاهی از استیل قابل ساخت می باشد. کانال فلکسیبل الاستومری مقاوم در برابر انتقال صوت و زوزه برای هوارسانی و مکش هوا در سیستم های تهویه مطبوع در ساختمان های مسکونی استفاده می شود. در واقع به لحاظ اصول نظام مهندسی این کلاهک از تمام استانداردهای لازم جهت قرارگیری در بالاترین نقطه ی لوله های دودکش برخوردار است. هنگامی که درپوش دودکش به شدت زنگ زده باشد، به راحتی می تواند پاره شود. کلاهک های دودکش که به تاج دودکش متصل می شوند به سنگ تراشی تاج پیچ می شوند.

کلاهک دودکش | کلاهک کلبه ای | کلاهک ژاپنی

عموما ضخامت ورق بکار رفته در ساختار کلاهک کلبه از ورق یک میلیمتر می باشد. بدیهی است هرچه ابعاد کلاهک افزایش یابد ضخامت ورق نیز خرید کلاهک دودکش افزایش می یابد. در صورت استفاده از ورق یک میل و پایینتر، جوش نقاط اتصال از نوع نقطه جوش می باشد. در صورتی هم که ضخامت ورق کلاهک کلبه ای بیش از یک میل باشد جهت نقاط اتصال از جوش co2 استفاده می گردد. از اصلی‌ترین عوامل تاثیرگذار در جابجایی گازها در سیستم هوا گرمایشی می‌توان به قطر، اندازه، جنس، ارتفاع و کیفیت دودکش اشاره داشت. گازها از اکسیژن سبک‌تر بوده و تنها با هدایت درست در مسیر خروج حرکت خواهند کرد.

کلاهک دودکش آلمانی بیشتر در موارد صنعتی مثل سقف کارخانه های غذایی به خصوص کارخانه هایی که آرد تولید می کنند مورد استفاده قرار می گیرد. این مدل از کلاهک ها مانع ورود ذرات گرد و غبار به داخل دستگاه می شود. به دلیل حساس بودن کارخانه های تولید مواد غذایی و داشتن کیفیت مواد و عدم حضور گرد و غبار و آلودگی در بیشتر مواقع از کلاهک و دود کش آلمانی استفاده می کنند. این کلاهک ها را هم می توان در سقف های مسطح و هم روی سقف هایی که دارای شیب می باشند نصب و مورد استفاده قرار داد.

کلاهک مناسب برای دودکش ساختمان در شمال کشور چیه؟

وجود کلاهک در قسمت پایانی مسیر دودکش به حفظ جان ساکنین کمک خواهد نمود! سالانه شاهد اخباری حول محور مسدود بودن مسیر دودکش ساختمان و جان باختن بسیاری از افراد در خواب هستید. از این رو باید با اهمیت بهره‌مندی از این محصول ساختمانی بیشتر آشنا شوید.

  • معیارهای مختلفی برای دسته بندی انواع کلاهک های دودکش وجود دارد یکی از مهمترین معیارها برای اینکار شکل ظاهری کلاهک ها می باشد.
  • كلاهك دودكش گردان جهت ایستایی از یک‌پایه استوانه‌ای شکل بهره گرفته، که در مرکز این استوانه یک شبکه تسمه‌ای به‌صورت سه‌کنج وجود دارد که شبکه پره‌ای کروی شکل را به‌واسطه یک بلبرینگ چرخان، می‌چرخاند.
  • در زمان های قدیم تعداد مدل های کلاهک های دودکش خیلی محدود بود؛ اما امروزه کلاهک ها در انواع مدل‌های متنوع و مختلفی تولید می شوند که هر یک از این مدل ها کاربرد ها و ویژگی های خاص خود را دارد.
  • پیشتر به عنوان یکی از موارد بسیار مهم در استفاده از وسایل گازسوز اشاره شد که استفاده از کلاهک دوکش امری مهم و بعضا ضروری است.
  • البته لازم به ذکر است استفاده از تبدیل برای بزرگتر کردن قطر لوله مشکلی نخواهد داشت.
  • قطر دودکش شومینه‌ها با یکدیگر متفاوت بوده و باید دهانه مختص با خروجی دودکش مورد استفاده قرار گیرد.
کلاهک دودکش قیمت خرید انواع کلاهک دودکش شرکت صنعتی رحمتی

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار