نکات مهم طراحی دکوراسیون اداری

در طراحی ساختمان اداری فنجی، برخی فضاهای این مجموعه از فضاهای فیلم سینمایی “Her” و همینطور سریال “Black Mirror ” الهام گرفته شده است .به طور مثال در طراحی داخلی لابی طبقه ی اول از فیلم سینمایی “Her” الهام گرفته شده است؛ که در آن فضایی برای گیاهان در نظر گرفته شده است، این فضا با قسمت ناهارخوری احاطه شده. اغلب معماران تلاش می کنند تا فضای داخلی یک ساختمان را طوری طراحی کنند تا بیشترین استفاده از نور طبیعی برده شود. بخصوص در یک دفتر اداری، نور طبیعی می تواند انرژی بیشتری به کارکنان آن محیط ببخشد. معمولا ارتفاع این حائل ها ۸۰ تا ۱۸۰ سانتی متر است که بستگی به میزان خصوصی بودن محیط دارد. یکی از بهترین قسمتهای سبک گلچین این است که اساساً میتوانید بارنگ و شکل بهطور نامحدود کارکنید و تمام ماجرا همین است! این بازشوها، برای تخلیه بوی نامناسب خط تولید هم کارایی دارد و درعینحال میتوانید برشهایی از طبیعت اطراف، کارخانههای همجوار و نمای پویایی کارخانه را از دریچهاش ببینید. برای آنکه اعتبار شرکت مورد نظر خود را بررسی کنید میتوانید درباره نمونه کارهای انجام شده و رضایت مشتریان پیشین تحقیق کنید. ساختمانهای محکم و خارجیسازی را در نظر بگیرید که بهشدت تحت سیطره معماری عملگرای وارداتی هستند و در درون کالبدی از جنس معماری رایج زمانه خود جا خوش کردهاند.

چه طراحی یک ساختمان کوچک اداری و یا یک ساختمان بزرگ برای یک شرکت مطرح شود، بدون شک اصول معماری ساختمان اداری مشخص خواهد کرد. سبک مدرن: در این سبک که در ادامه در مورد طراحی داخلی اداری مدرن آن نیز بحث می کنیم، طراحی داخلی قسمت های مختلف محیط با خطوط صاف و بدون منحنی ایجاد می شود. چرا که این طراحی باید به گونهای باشد که فرد وقتی وارد محیط کاری خود می شود، بدون هیچ دغدغه و فکر اضافه به دنبال انجام وظایف خود برود. این مساحت در برابر عرف زمینهای کارگاهی و صنعتی، متوسط و حتی کموسعت است اما خود شهرک صنعتی کوثر که عمری 32 ساله دارد هم با 50 هکتار مساحت چندان بزرگ نیست.

بعید است که خاطره کوچههای بوشهر در هنگام طراحی به ذهن معمار حلول کرده باشد اما اگر باد خنکی که محصول تنگی کوچهها و ارتفاع ساختمانهای جداره کوچههای این شهر ساحلی است به سرتان خورده باشد، بعید نیست که با دیدن این بخش از کارخانه یاد آن بیفتید. در دکوراسیون داخلی لوکس، تعیین دقیق طراحی داخلی لوکس قطعاً بر اساس ترجیحات شخصی متفاوت است. مبلمان اداری به طور کلی شامل صندلی، میز، پارتیشن بندیها و مجموعه عناصری است که در ترکیب و چیدمان دکوراسیون داخلی در یک مکان اداری به کار می روند. مدتی قبل از آن، وقتی این اثر، جایزه ساختمان سال ایران را برد، زیرپوستی برای گرفتن وقت بازدید از کارخانه و گفتوگو با معمار آن، دست به کار رایزنی با معماران شدم و بالاخره یکی از روزهای داغ خرداد 1401، نگارنده توانست کارخانهای را در 65 کیلومتری جنوب غرب تهران ببیند که شمار جایزههای داخلی و خارجیاش از مرز 20 مورد هم گذشته و در آمریکا و آلمان بهعنوان جلوهای تازه از فهم معماری صنعتی معرفی شده است.

بهترین سبکهای طراحی داخلی انتقالی در ترکیبات غیرمنتظره تعادلی ایجاد نموده و درعینحال به فضایی آرام و گرم در خانه ایجاد میکنند. از ترکیبات مؤثر رنگ کرم میتوان به دیوارهای کرم روشن و مبلمان و دکور سبز اشاره کرد. اشاره مستقیمی هستند به معماریهای صنعتی. طراحی محیط اداری تاثیر مستقیمی در رابطه با میزان عملکرد آن سازمان دارد. یک ناظر باید با طراح اصلی پروژه ارتباط مستقیمی داشته باشد و برای همه مراحل با وی هماهنگ باشد. در این میان چوب را باید در کنار سنگ، از محبوبترین مصالح در طراحی داخلی اداری دانست. معماری داخلی ساختمان اداری نقش بسیار مهمی را در کسب رضایت کارمندان و ارباب رجوع ایفا می کند. راه حلی که بهترین تعادل را بین بالاترین خواسته های زیبایی شناختی و اقتصادی برقرار کند. در یک طراحی داخلی موفق ، بهتر است به جای ایجاد نقاط تمرکز در مکان های مختلف فضا ، تعادل کلی در آن رعایت شود .

با اضافه کردن سلایق و ایدههای کارفرما، پلان نهایی در تصویر سه بعدی به شما ارائه میشود تا جلوه دفتر کار خود را بعد از دیزاین شدن ببینید. سایت آرک دیلی فارسی ، بزرگترین منبع ترجمه شده سایت ArchDaily با هدف ارتقا علمی دانش پژوهان در ایران شکل گرفته است.سایت بسیار مفیدی که در تمام موضوعات و عناوین طراحی و معماری، آثار معماران و دانشجویان را همراه با تحلیل ها و نقدهای مفید ارائه می کند. در این شهرک، 180 واحد صنعتی مستقرند و برای استقرار واحدهای جدید، دولت قرار است، فاز دوم آن را راهاندازی کند. کارکرد دوم آنها، ایجاد ارتباط چشمی میان مصرفکنندگان بناست. از همین پلهها دو استفاده دیگر هم میشود، کارگرانی که میخواهند بروند به طبقه دوم کارخانه و پرسنلی که میخواهند بروند به آزمایشگاه کارخانه. جزئیات معماری داخلی آزمایشگاه نیز این حس را مضاعف میکند. اگرچه طراحی داخلی کار آسانی به نظر می آید و هر کسی گمان می کند که می تواند بهترین طرح ها را اجراکند اما مشاوره گرفتن از کارشناسان خبره در این زمینه به شما کمک خواهد کرد که در مدت زمان کوتاه تر و با صرف هزینه ای کمتر به هدف دل خواه تان برسید و خانه را تغییری اساسی دهید.

برعکس، اینجا فضای اداری و صنعتی به حدی به هم نزدیکاند که در فاصله دو ساختمان میتوان پله قرمزرنگی به عرض حدودا یکونیم متر گنجاند یا کمی بالاتر، در لچکی برخورد همین دو ساختمان، درختی کاشت برای رفع آرتروز خستگی. از بین تأسیسات ساختمانی کارخانه، آزمایشگاه، یک جایگاه مهم و استراتژیک برای یک شرکت حوزه پتروشیمی است و به قول معروف اینجا مهمترین جایی است که صاحب کارخانه میتواند توانمندیهای علمی و آزمایشگاهیاش را به نمایش بگذارد و نشان دهد که این بخش از کارخانه، فراتر از مقیاس آزمایشگاههای معمول صنایع پتروشیمی، خود را در قامت یک مرکز تحقیقاتی میداند. فرم اثر که در برابر دیگر کارخانههای شهرک قد علم کرده و خود را متمایز میکند، بیننده را به یاد کارخانهها و ویلاهای بزرگی میاندازد که لوکوربوزیه طراحی کرده و شفافیتش، دیوارهای شیشهای میسوندرروهه را. اگر میشد این نگاه را قاب کرد و کنار گزارش نشاند و نشان شما داد، نگارنده مسئولیتش را در برابر خوانندگان برآورده میکرد؛ این نگاه بهتر از هر نقد و گزارش و جایزه و توصیفی، نشان میدهد معماری کارخانه پلیمر شمیم که آتلیه بروجنی آن را طراحی و ساخته است، تا چه اندازه توانسته برای اصلیترین ساکنانش مناسب، محترم، امن و درعینحال زیبا به نظر بیاید.

الزامات کار در آن محیط با آن همه موانع و چالش، بهجای ایجاد تأخیر در ساخت، خلاقیتهای فراوانی را به همراه داشت، حضور کارگران در فرایند ساخت بعضی از بخشها یک طرف و در طرف دیگر، افزایش تطبیقی فضا و کاربری آن با درنظرگرفتن الزامات یک محیط صنعتی. محلی که در اثر بهعنوان بخش تولیدی طراحی شده، ترکیبی از سازه از پیش آماده، مصالح سبک و محاسبات براساس فرایند تولید است. کارفرما از این موضوع راضی است و معتقد است که بنای کارخانه در کیفیت تولید و رضایتمندی پرسنل آن اثر گذاشته است: «از یک طرف، کاهش ضایعات تولید داشتهایم، چون ساختمان دقیقا براساس اقتضائات و فرایند تولید طراحی شده و از طرفی، افزایش بهرهوری داشتهایم چه به لحاظ نیروی انسانی و چه به لحاظ برقراری ارتباط میان کارگران با محیط کار». تمیزی همیشگی محیط کاملا ضروری است، استفاده از مبلمان چرم انتخابی عاقلانه به نظر میرسد. با استفاده از قرار دادن مبلمان ، پالت های رنگی ، دکوراسیون ها و دکورهای کاربردی ، طراحان داخلی می توانند فضاهای متنوعی ایجاد کنند . به این ترتیب اگر هم بخشی از طرح های آماده شده، از لحاظ اجرایی مشکلی داشته باشد، پیش از ارائه به شما این مشکلات در طرح برطرف می شود.

در نگاه اول، نگارنده را به یاد پنجرههای معروف کلیسای داوید اوشانا در خیابان جمالزاده تهران میاندازند؛ اما بروجنی آنها را محصول فرمی میداند که کانسپت اثر را تقویت میکند. معمار در گفتههایش از «دیدار اجباری» بهعنوان ایده خلق بازشوها و شیوه قرارگرفتنشان در دیوارها میگوید؛ اما نگارنده ترجیح میدهد آن را «دیدار قریبالوقوع» بنامد که هم معنایی گیراتر دارد و هم فراگیرتر است. مثلا وقتی که حرف از چند اشکوب بودن کارخانه میشود، بروجنی میگوید که دلیل آن، شیوه و شکل خط تولید است: «در حین طراحی، برای بازدید از خط تولید کارخانه رفتیم و نمونههایی دیدیم. از طریق مسیری که آن بالا تعبیه شده، خط تولید را بازدید میکنند و همان مسیر را به سمت آزمایشگاه ادامه میدهند. کمکفنر اتومبیلها آرامآرام زیر بار همکاران فشردهتر میشود و «بچههای خط تولید» روانه دکوراسیون داخلی محیط اداری خانه میشوند. داستان دریچهها و پنجرههای بنا درست از همینجا آغاز میشود. اصول رنگ بندی درست باید رعایت شود. نحوه درست چیدمان مبلمان و میزهای کار هم در این زمینه بسیار تاثیر گذار و مؤثر می باشد. طراحی داخلی متناسب با یک محیط اداری می تواند بر خلق و خوی کارمندان و همچنین افزایش بهره وری آنها تاثیر گذار باشد.

حتی میتوان یک مسیر فرضی را برای بازدید صنعتگران خارجی از کارخانه در ذهن ترسیم کرد. همین تعامل بهظاهر ساده برای حفظ تمیزی و سفیدی رنگهای جداره بنا، احساس تعلق خاطر بهرهبرداران را بیشتر و بیشتر کرده تا جایی که کارفرما، به دنبال این است که در روزهای تعطیلی شیفتهای کاری، از فضای کارخانه برای اوقات فراغت خانواده کارگران بهره ببرد. شاید به همین خاطر است که کارفرمای پروژه، آنها را به چاکراهای اثر تشبیه میکند: «بسته به جنس کاربری که به کارخانه میآید، امکان برداشتها و تفسیرهای مختلفی برای این ورودیها وجود دارد. همیشه رنگ مایههای خاکی را برایاین سبک به کار ببرید (قهوهای مایل به قرمزرنگی اساسی است)و دقت داشته باشید.

طراحی داخلی فضای اداری نیاز به مشاوره با تیم های طراحی داخلی اداری دارد. برای مشاوره رایگان، همین الان با ما تماس بگیرید. از دیگر مواردی که می توانید برای داشتن دکوراسیون اداری متفاوت از آن استفاده کنید، تهیه و استفاده از کاغذ دیواری های متنوع و زیبا در اتاق های مختلف شرکت و اداره است. در پلان های باز باید به فضاهای خصوصی کارکنان بیشتر حساس باشیم، چرا که در این فضاها معمولا فضای خصوصی تحت الشعاع محیط باز قرار می گیرد و ممکن است نارضایتی کارکنان را در پی داشته باشد. همین رنگ کمک کرده که آن تبعیض اولیه که همواره بین محل کار و محیطهای اداری و کارفرمایی وجود دارد، اینجا بیاثر شود؛ نهفقط در محیط کارخانه، بلکه در جزئیات و فضاهای خدماتی هم رنگ سفید غالب است و تفاوتی وجود ندارد. برای سفارش تولید محتوا می توانید اینجا کلیک کنید ! به همین دلیل است که ساختن فضایی مناسب برای صاحبان ، کارکنان و مشتریان دیگر فقط یک کار لوکس تلقی نمیشود ، بلکه به یک نیاز تبدیل شده است. در این پلان تعامل بین فضا و افراد بسیار مهم است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار