کالبدشکافی مک بوک ایر 15 اینچی از تعمیر دشوار آن خبر می‌دهد + ویدیو

کانال یوتوب iFixit در ویدیوی جدید خود به سراغ مک بوک ‌ایر 15 اینچی اپل رفته و با کالبدشکافی آن، نگاهی دقیق‌تر به قطعات داخلی‌اش انداخته است. مطابق انتظار، مک بوک ایر 15 اینچی از نظر طراحی داخلی شبیه به مدل 13 ا‌ینچی بوده و تنها تفاوت قابل‌توجه آن وجود دو اسپیکر اضافی است.

در ویدیوی کالبدشکافی مک‌بوک ایر 15 اینچی شاهد برد اصلی (که اپل آن را لاجیک‌بُرد می‌نامد) نسخه 256 گیگابایتی این دستگاه هستیم که از تراشه M2 و یک تراشه NAND بهره می‌برد. مانند سایر لپ‌تاپ‌های اپل، iFixit در این ویدیو توضیح می‌دهد که تعمیر مک بوک ایر 15 اینچی بسیار دشوار است. همچنین رم و فضای داخلی آن پس از خرید قابل ارتقا نیستند.

کالبدشکافی مک بوک ایر 15 اینچی

باتری دستگاه ظاهراً کمی بزرگ‌تر شده است، اما اپل در زمان معرفی این مک بوک گفته بود که عمر باتری آن برابر با مدل 13 اینچی است. بااین‌حال وجود زبانه‌های کششی باعث شده تا جداسازی باتری دستگاه راحت‌تر باشد؛ هرچند برای رسیدن به آن باید چندین قطعه دیگر را از دستگاه جدا کنید.

ازجمله مهم‌ترین مزایای مک بوک ایر ‌15 اینچی نسبت به مدل 13 اینچی آن، می‌توان به نمایشگر و ترک‌پد بزرگ‌تر و همچنین وجود شش اسپیکر (به‌جای چهار اسپیکر) اشاره کرد. اپل که از سه‌شنبه هفته گذشته شروع به عرضه این محصول کرده، درباره اسپیکرهای آن گفته است: «مک بوک ایر 15 اینچی جدید دارای یک سیستم صوتی فوق‌العاده جدید با شش بلندگو، دو تیونر و دو مجموعه ووفر است. اسپیکرهای جدید برای ارائه یک صدای کامل‌تر، دو‌برابر عمق باس بیشتر را ارائه می‌کنند و قابلیت صدای فضایی آن با پشتیبانی از دالبی اتموس، در هنگام گوش‌دادن به موسیقی یا تماشای فیلم، تجربه‌ای همه‌جانبه را برای کاربران فراهم می‌کند.»


منبع: https://digiato.com/articles/15-inch-macbook-air-teardown-ifixit