بهترین‌های CES 2023؛ فناوری‌هایی که آینده را شکل خواهند داد

دیجیاتو امسال مثل همیشه بسیاری از اخبار مهم CES 2023 را برای شما پوشش داد تا در جریان جدیدترین فناوری‌های دنیا قرار بگیرید. این نمایشگاه امسال میزبان شرکت‌های زیادی بود و محصولات متنوع و جذابی را به جهان معرفی کرد. اگر پیگیر اخبار این رویداد نبوده‌اید یا دوست دارید دوباره نگاهی به بهترین محصولات این مراسم بیندازید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

بهترین تلویزیون: ال‌جی Signature OLED M3

سونی با همکاری هوندا موبیلیتی دست به ساخت یک خودروی برقی زده است که 45 دوربین و سنسور دارد و از قابلیت‌های رانندگی خودکار سطح 3 پشتیبانی می‌کند. سونی Afeela از موتور آنریل اپیک گیمز بهره می‌برد که علاوه بر ارائه قابلیت‌های سرگرمی در این دستگاه، می‌تواند برای ارتباطات و امنیت استفاده شود. پیش‌فروش این محصول از سال 2025 آغاز می‌شود و خریداران از سال 2026 به این خودرو دست پیدا خواهند کرد.


برند محصولات آرایشی لورئال امسال در CES 2023 از محصولی به‌نام Hapta پرده برداشته است که یک سیستم گیمبال به‌منظور استفاده از رژ لب برای افراد درگیر با محدودیت‌های دست یا انگشت محسوب می‌شود. این محصول البته هنوز باید بهینه‌سازی‌های بیشتری را تا زمان عرضه در انتهای سال جاری میلادی پشت سر بگذارد، اما در نهایت با قیمتی بین 150 تا 200 دلار به بازار می‌آید.

بهترین هدست واقعیت مجازی یا واقعیت افزوده

هدست واقعیت ترکیبی HTC Vive XR Elite

چه می‌شد اگر به‌جای حیوان خانگی یک ربات داشتید که نقش حیوان خانگی را ایفا می‌کرد، ولی از نظر سلامتی مشکلی برای آن پیش نمی‌آمد و نیازی به رعایت بهداشت نداشت؟ شرکت KEYi با ربات Loona پاسخ همین سؤال را ارائه کرده است. ربات این شرکت با کمک قابلیت‌های دیداری، شنیداری و لامسه می‌تواند به‌خوبی نقش یک حیوان خانگی را ایفا کند و لبخند به لب شما بیاورد. این ربات همچنین می‌تواند در زمانی که خانه نیستند، به‌عنوان یک دوربین امنیتی استفاده شود یا همراهی برای فرزندان و حیوانات خانگی شما باشد.

بهترین طرح خودرو

بی‌ام‌و I Vision Dee

به‌نظر شما چه محصولاتی دیگری می‌تواند در فهرست بهترین محصولات CES 2023 قرار بگیرند؟ همچنین، از بین محصولات بالا کدام‌یک را بیشتر دوست دارید و چرا؟ لطفاً دیدگاه‌های خود را با ما در میان بگذارید.


منبع: https://digiato.com/article/2023/01/08/best-of-ces-2023

اینتل چند وقت پیش پردازنده‌های نسل سیزدهم دسکتاپ خود را معرفی کرد و CES 2023 رویدادی بود که میزبانی رونمایی از مدل‌های لپ‌تاپ این نسل را برعهده گرفت. پردازنده‌های جدید اینتل در دسته‌های مختلف P ،U و H و HX معرفی شدند و قدرتمندترین آن‌ها پردازنده‌ای با 24 هسته است.

پردازنده‌های رایزن AMD 7000 برای لپ‌تاپ‌ها

پردازنده‌های رایزن 7000 AMD‌ لپ تاپ

نمایشگاه کالاهای الکترونیک مصرفی یا به‌اختصار CES 2023 پس از دو سال وقفه به‌خاطر همه‌گیری ویروس کرونا، امسال دوباره به‌صورت حضوری در لاس وگاس آمریکا میزبان اهالی دنیای فناوری بود. حالا با پایان این رویداد می‌خواهیم نگاهی بیندازیم به بهترین محصولاتی که در این رویداد بزرگ به نمایش گذاشته شدند.

سامسونگ همچنان به توسعه گوشی‌های تاشو علاقه زیادی دارد و در نمایشگاه کالاهای الکترونیک مصرفی امسال از نمونه اولیه دستگاهی پرده برداشت که نمایشگر آن می‌تواند به‌صورت همزمان مثل گلکسی فولد 4 تا شود و از یک سمت به‌صورت کشویی گسترش پیدا کند. اگر این فناوری به بازار بیاید، می‌تواند کاربردهای زیادی در گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌ها داشته باشد و در واقع شاید بتواند همه این دستگاه‌ها را با هم ادغام کند.

نمایشگر 360 درجه‌ای ال‌جی

ال‌جی در نمایشگاه CES 2023 از چند نمایشگر مفهومی جدید پرده برداشت. یکی از این دستگاه‌ها شبیه موبایلی با صفحه 8 اینچی بود که می‌تواند به هر دو سمت تا شود. این محصول که یک لولای 360 درجه‌ای دارد، استحکام بالایی خواهد داشت و ال‌جی مدعی شده است که آن را تا 200 هزار بار در آزمایش‌های خود تا کرده و هیچ مشکلی در آن مشاهده نشده است.

بهترین ربات: KEYi Loona

هدست HTC Vive XR Elite بسیار سبک است و با قیمت نسبتاً مناسب 1099 دلار کیفیت تصویر بالایی را ارائه می‌کند. این دستگاه می‌تواند به موبایل، پی‌سی یا پلتفرم‌های آنلاین واقعیت مجازی وصل شود. این شرکت همچنین اعلام کرد که می‌خواهد با همکاری همه فعالان این صنعت یک متاورس آزاد و فراپلتفرمی بسازد که شبیه اینترنت باشد. این پلتفرم شاید در نهایت بتواند بزرگ‌ترین سد موجود بر سر راه فراگیری این حوزه را بردارد.

هدست پلی استیشن VR 2

ایسوس در نمایشگاه امسال از لپ‌تاپ‌های جدید زیادی رونمایی کرد. یکی از آن‌ها محصولی است که در نگاه اول شاید چندان متفاوت به‌نظر نرسد، اما وقتی در مقابلش قرار بگیرید، نظرتان عوض می‌شود. این دستگاه از فناوری نمایش سه‌بعدی جدیدی استفاده می‌کند که می‌تواند بدون نیاز به عینک سه‌بعدی تصاویر را به‌صورت سه‌بعدی به شما نشان بدهد. این فناوری نمایش که در واقع قرار است بر روی برخی از دیگر محصولات ایسوس هم عرضه شود، با کمک فناوری جدیدی در لایه‌های نمایشگر و استفاده از دوربین‌های ردیاب چشم، می‌تواند حس تماشای سه‌بعدی محتوا را برای شما فراهم کند.

لنوو YogaBook 9i

این حلقه اولین ردیاب سلامتی هوشمند است که با مجوز سازمان غذا و دارو به‌عنوان یک دستگاه پزشکی عرضه می‌شود تا بتواند استاندارد دقت و اعتمادپذیری در دستگاه‌های پوشیدنی را ارتقا بدهد. Evie با تمرکز خاصی روی مدیریت عادات ماهانه زنان ساخته شده است. این دستگاه یک کیس شارژر دارد که می‌تواند تا 10 بار این حلقه را شارژ کند و در اندازه‌های مختلف عرضه خواهد شد. قیمت این حلقه هنوز اعلام نشده است، اما احتمالاً کمتر از 300 دلار خواهد بود.

ساعت هوشمند Citizen CZ Smart

سامسونگ تلویزیون‌های جذابی از جمله از سری QD-OLED را در نمایشگاه CES 2023 معرفی کرد، اما محصولی که ال‌جی به این نمایشگاه آورد، جذابیت متفاوتی داشت. Signature OLED M3 یک تلویزیون 98 اینچی 4K است که می‌تواند داده‌های خود را به‌صورت بی‌سیم ارسال و دریافت دریافت کند. این داده‌ها از طریق یک جعبه در کنار تلویزیون ارسال می‌شود که از وای‌فای 6 استفاده می‌کند. ال‌جی این سیستم را تحت عنوان Zero Connect معرفی کرده است که مشکل شلوغی کابل‌ها در پشت تلویزیون را برطرف می‌کند و می‌تواند گام مثبتی به‌سمت حذف هرچه بیشتر کابل‌ها باشد.

بهترین لپ‌تاپ

ایسوس ProArt StudioBook 16

شرکت AMD هم از فرصتی که نمایشگاه CES 2023 به‌وجود آورده بود، استفاده کرد تا از نسل جدید پردازنده‌های خود برای لپ‌تاپ‌ها پرده بردارد. این محصولات با معماری‌های مختلفی شامل Zen 2 تا Zen 4 معرفی شده است و در قوی‌ترین مدل از 16 هسته و 32 رشته استفاده می‌کند.

بهترین محصول سلامتی

Withings U-Scan

یکی از محصولات جذاب نمایشگاه امسال Withings U-Scan بود که می‌تواند ادرار شما را آزمایش کند. این دستگاه در داخل توالت قرار می‌گیرد و قادر است اطلاعات مهم سلامتی شما را از روی ترکیبات ادرار بررسی کند. Withings U-Scan با دو کاتریج عرضه می‌شود که یکی از آن‌ها قادر به ردیابی عادات ماهانه زنان و دیگری قادر به شناسایی اطلاعات تغذیه‌ای و متابولیسمی است. این دستگاه در اروپا مجوز گرفته و با قیمتی در حدود 500 دلار عرضه می‌شود، اما در آمریکا هنوز مجوز نگرفته است.

حلقه Movano Evie

شرکت بی‌ام‌و پارسال iX Flow را در نمایشگاه مجازی CES به نمایش گذاشت، و امسال I Vision Dee را به‌عنوان نسخه پیشرفته‌تر این فناوری معرفی کرده است؛ فناوری‌ای که اجازه می‌دهد در لحظه رنگ خودروی خود را عوض کنید. البته این بار محدودیت تغییر رنگ‌ها فقط بین سفید و سیاه نیست و امکان انتخاب 32 رنگ برای خودروی این شرکت فراهم شده است. بی‌ام‌و همچنین از نمایشگر واقعیت افزوده برای شیشه جلوی اتومبیل خود پرده برداشته است.

سونی Afeela

سونی قبلاً ظاهر هدست PSVR2 را به کاربران نشان داده بود، اما از کنفرانس خود در CES 2023 استفاده کرد تا بیشتر روی این هدست واقعیت مجازی مانور بدهد. این دستگاه که از 22 فوریه (3 اسفند) به بازار می‌آید، حالا رزولوشن پنل‌های OLED HDR خود را افزایش داده و آن را در هر چشم به 2000 در 2040 پیکسل رسانده است. کنترلرهای این دستگاه هم دوباره طراحی شده‌اند تا کارکرد بهتری داشته باشند. قیمت این دستگاه 549 دلار خواهد بود.

بهترین نمایشگر

فلکس هیبرید سامسونگ

پروژه لئوناردو اولین سخت‌افزار سونی است که به‌طور خاص برای افرادی با مشکلات حرکتی ساخته شده است. این دستگاه در واقع کنترلری است که با PS5 سازگاری دارد و اجازه بازی‌کردن را به معلولان می‌دهد. این شرکت برای ساخت کنترلر خود با سازمان‌هایی مثل AbleGamers و SpecialEffect همکاری کرده است تا بهترین تجربه کاربری را برای این دسته از مخاطبان بازی‌های ویدیویی به‌ارمغان بیاورد.

لورئال Hapta

لنوو با حذف کیبورد و تاچ‌پد مرسوم و قراردادن دو نمایشگر 13.3 اینچی OLED در کنار یکدیگر لپ‌تاپی ساخته است که در همان نگاه اول خودنمایی می‌کند. این شرکت یوگابوک 9i را به‌گونه‌ای طراحی کرده است تا بتوانید از این دو صفحه به‌شیوه‌های مختلف استفاده کنید. برای مثال، می‌توانید نمایشگر پایینی را به کیبورد و تاچ‌پد تبدیل نمایید یا هر دو صفحه را به‌صورت عمودی کنار هم بگذارید و دو نمایشگر جداگانه داشته باشید. این دستگاه با قیمت تقریبی 2000 دلار از بهار امسال به بازار می‌آید.

بهترین سخت‌افزار کامپیوتری

نسل سیزدهم پردازنده‌های اینتل برای لپ‌تاپ‌ها

این ساعت در ظاهر شبیه همه ساعت‌های هوشمند است، اما الگوریتمی مبتنی بر هوش مصنوعی روی آن قرار داده شده است که قابلیت پیش‌بینی انرژی فرد در طول روز را دارد. این دستگاه به بررسی «کرونوتایپ» می‌پردازد که نشان‌دهنده تمایل طبیعی فرد برای خوابیدن در ساعات مختلف شبانه‌روز است. ساعت Citizen CZ Smart در روزهای اول چندین و چند بار در ساعات مختلف از شما تست‌های یک‌دقیقه هوشیاری می‌گیرد. سپس به‌مرور می‌آموزد که با توجه به کارهایی که انجام می‌دهید، احتمالاً چه زمانی از روز بیشترین و چه زمانی کمترین انرژی را خواهید داشت. با این ساعت هوشمند، می‌تواند زمان‌بندی دقیق‌تری برای انجام کارهای خود داشته باشید.

بهترین محصول دسترسی‌پذیری

کنترلر پلی‌استیشن سونی