سرعت SSD مدل پایه مک‌بوک ایر M3 پیشرفت چشمگیری داشته است

براساس گزارشی تازه، مدل پایه مک‌بوک ایر M2 با 256 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، سرعت SSD کُندتری نسبت به پیکربندی‌های بالاتر ارائه می‌دهد. این کاهش سرعت درواقع به این دلیل بود که مدل پایه به‌جای استفاده از دو تراشه ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی، از یک تراشه ذخیره‌سازی 256 گیگابایتی استفاده می‌کرد. حالا اپل در مک‌بوک ایر M3 این رویه را تغییر داده و مشابه آنچه که در مدل پایه مک‌بوک ایر M1 انجام داده بود، این لپ‌تاپ را به دو تراشه ذخیره‌سازی 128 گیگابایتی مجهز کرده است.

مک‌بوک ایر M3 اپل

افزایش سرعت SSD در مدل پایه مک‌بوک ایر M3

اپل چند روز پیش مک‌بوک ایر 13 و 15 اینچی M3 را با عملکرد سریع‌تر و مجهز به Wi-Fi 6E معرفی کرد. یکی از مشکلاتی که در مدل پایه مک‌بوک ایر M2 مشهود بود، سرعت ذخیره‌سازی در حافظه SSD آن بود که اپل حالا این مشکل را در مدل پایه مک‌بوک ایر M3 برطرف کرده است.

این ارقام نشان می‌دهند که مک‌بوک ایر M3 در بخش سرعت نوشتن SSD تقریباً 33 درصد و در بخش سرعت خواندن حدود 82 درصد سریع‌تر شده است. این سرعت‌ها تقریباً با سرعت‌های مک‌بوک ایر M1 که از دو تراشه حافظه استفاده می‌کرد، مطابقت دارد.


منبع: https://digiato.com/laptop/base-m3-macbook-air-offers-significantly-faster-ssd-speeds-than-before

مک‌بوک ایر M3 سرعت SSD بسیار بیشتری نسبت به مک‌بوک ایر M2 دارد. این امر به این دلیل است که اپل اکنون از دو تراشه 128 گیگابایتی برای مدل پایه مک‌بوک ایر M3 به‌جای یک ماژول 256 گیگابایتی استفاده می‌کند. به‌این‌ترتیب، دو تراشه 128 گیگابایتی مک‌بوک ایر M3 می‌توانند تسک‌های مختلف را به صورت موازی پردازش کنند و سرعت انتقال داده را به میزان قابل‌توجهی افزایش دهند.

براساس بررسی‌های انجام‌شده، مک‌بوک ایر M3 می‌تواند به سرعت نوشتن 2108 مگابایت‌ بر ثانیه برسد، درحالی‌که سرعت نوشتن مک‌بوک ایر پایه M2 حدود 1584 مگابایت‌ بر ثانیه است. همچنین سرعت خواندن مک‌بوک ایر M2 به 1576 مگابایت‌ بر ثانیه می‌رسد، درحالی‌که این رقم برای مک‌بوک ایر M3 حدود 2880 مگابایت‌برثانیه است.