مک بوک ایر جدید اپل 200 دلار بیشتر است—و احتمالاً ارزشش را دارد

قیمت مک بوک ایر M2 200 دلار بیشتر از نسخه M1 است که هنوز برای فروش باقی مانده است. M2 MacBook Pro با همان قیمت نسخه M1 شروع می شود، اگرچه این مدل متوقف شده است.

مانند بسیاری از سال ها، اپل از کنفرانس جهانی توسعه دهندگان نرم افزاری این هفته وقت صرف کرد تا لپ تاپ های جدید را معرفی کند. امسال، اعلامیه ها شامل نسخه جدیدی از مک بوک ایر، پرفروش ترین لپ تاپ اپل و توصیه فعلی ما برای بهترین مک بوک بود. اپل ایر را به طور کامل در اطراف تراشه جدید و سریعتر M2 خود – دومین پردازنده در خط از زمان کنار گذاشتن اینتل در سال 2020 – مجدداً طراحی کرده است و تعداد زیادی ارتقاء به صفحه نمایش، وب کم، بلندگوها و سرعت شارژ اضافه کرده است. اگرچه هنوز فرصتی برای آزمایش همه این ویژگی‌ها به دست نیاورده‌ایم، اما معتقدیم که آنها تغییرات معنی‌داری هستند که می‌توانند لپ‌تاپ جدید را انتخاب بهتری کنند.

اگرچه ارتقای کاربری کوچک مانند آن در توصیه‌های ما برای اکثر افراد نقش خواهد داشت، پردازنده جدید عامل مهمی خواهد بود زمانی که مک‌بوک ایر جدید را در به‌روزرسانی آینده راهنمای بهترین لپ‌تاپ‌های ویرایش ویدیو و عکس در نظر بگیریم. استفاده های تخصصی تر اپل ادعا می کند که پیشرفت های قابل توجهی، هرچند خیره کننده نیست. در طی این اعلامیه، این شرکت عملکردی را تبلیغ کرد که حدود 40٪ سریعتر برای ویرایش ویدیو و 20٪ برای ویرایش عکس سریعتر است. اگر نتایج مشابهی را در آزمایش‌های دنیای واقعی خود به دست آوریم، برای دستگاهی که حتی برای کار حرفه‌ای در نظر گرفته نشده است، قابل توجه خواهد بود – تراشه‌های M1 در حال حاضر زمان‌های پردازش کارهایی مانند ویرایش ویدیو را در مقابل پردازنده‌های اینتل به نصف کاهش داده‌اند.

قیمت های اولیه مک بوک ها

با پردازنده M1

با پردازنده M2

مک بوک ایر 13 اینچی

1000 دلار

1200 دلار

مک بوک پرو 13 اینچی

1300 دلار (متوقف شده)

1300 دلار

اگر M2 MacBook Air تجربه نسخه M1 را بهبود بخشد، مک‌بوک پرو 13 اینچی M2 جدید معرفی شده را تبدیل به یک میان‌بر عجیب می‌کند. مک بوک پرو 13 اینچی که از 100 دلار بیشتر از مک بوک ایر جدید شروع می شود، همان پردازنده M2 را دارد اما یک فن خنک کننده در داخل آن اضافه می کند، که اپل می گوید وقتی پردازنده برای مدت طولانی تحت بارهای سنگین قرار می گیرد خنک نگه می دارد. ما مشتاقانه منتظر آزمایش تفاوت ها هستیم.

پس از سخنرانی اصلی در Apple Park، چند دقیقه فرصت داشتیم تا لپ‌تاپ‌های جدید را بررسی کنیم و پس از مدت‌ها طراحی اولیه یکسان، کیس جدید مک‌بوک ایر مدرن‌تر به نظر می‌رسد. همچنین در چهار رنگ عرضه می شود، از جمله یک رنگ جدید مشکی-آبی براق به نام midnight که رنگ آن را در زوایای مختلف تغییر می دهد. همه لپ‌تاپ‌های جدید در ماه ژوئیه عرضه می‌شوند و به محض اینکه زمان برای آزمایش کامل مدل‌های جدید داشته باشیم، توصیه‌های خود را به‌روزرسانی خواهیم کرد.

صفحه نمایش 13.6 اینچی جدید بزرگتر از صفحه نمایش 13.3 اینچی قبلی است، اما همچنین روشنایی بیشتر و طیف رنگی وسیع تری را ارائه می دهد که باعث می شود گرافیک و ویدیو بهتر به نظر برسند. برای قرار دادن این صفحه نمایش بزرگتر در یک لپ تاپ با اندازه مشابه، اپل یک بریدگی دوربین در بالا اضافه کرده است، شبیه به آیفون و مدل های 14 و 16 اینچی مک بوک پرو. درون این بریدگی یک وب‌کم 1080p، همان دوربین مک‌بوک پروهای 14 و 16 اینچی، و دوربینی زیباتر از نسخه 720p موجود در مک‌بوک پرو 13 اینچی جدید، یک مزیت حیاتی در عصر کنفرانس ویدیویی قرار دارد.

یک مک‌بوک پرو اپل، روی میزی که یک نرم‌افزار ویرایش تصویر یا ویدیو روی صفحه باز است، باز می‌شود.
نسخه جدید M2 مک بوک پرو 13 اینچی همان طراحی اولیه را حفظ می کند، از جمله صفحه نمایش نوار لمسی، که جایگزین ردیف بالای کلیدهای عملکرد صفحه کلید می شود. عکس: دیو گرشگورن

چه به دنبال جایگزینی مک بوک خود باشید و چه برای خرید اولین مک بوک خود، باید تا ماه جولای، زمانی که اپل ارسال جدیدترین نسخه های مک بوک ایر 13 اینچی و مک بوک پرو را آغاز کند، منتظر بمانید.

وقتی به دنبال بهترین مک‌بوک‌ها می‌گردیم، در نظر می‌گیریم که یک لپ‌تاپ تا چه اندازه می‌تواند کارهای روزمره مانند مرور وب، ویرایش عکس‌ها، کدنویسی، و تماشای برنامه‌های تلویزیونی و همچنین عمر باتری دستگاه، تعداد پورت‌ها و نمایش دادن. با توجه به این معیارها، برای اکثر مردم ما معمولاً مدل پایه 2020 مک بوک ایر را دوست داریم که هنوز برای فروش است. اما قبل از توصیه نسخه جدید و گران‌تر، باید زمان بیشتری برای آزمایش نمایشگر، وب‌کم و سرعت شارژ از طریق اتصال MagSafe داشته باشیم، زیرا همه این تغییرات نسبت به یک پردازنده کمی سریع‌تر قابل توجه‌تر هستند. .

این مقاله توسط مارک اسمیرنیوتیس و جیسون چن ویرایش شده است.


منبع: https://www.nytimes.com/wirecutter/blog/new-apple-macbook-air-probably-worth-it/?utm_source=rss&utm_medium=feed&utm_campaign=RSS%20Feedاپل همچنین شارژ MagSafe – یک شارژر مغناطیسی که به خوبی روشن و خاموش می شود – در مک بوک ایر بازگردانده است. این شارژر به راحتی وصل می شود و همچنین در صورتی که روی کابل شارژ بیفتید به سرعت جدا می شود. نکته مهم این است که پورت MagSafe همچنین یکی از دو پورت USB-C لپ تاپ را از شارژ کردن آزاد می کند، به این معنی که می توانید از هر دو پورت برای لوازم جانبی استفاده کنید. ما خوشحالیم که اپل MagSafe را بازگردانده است، زیرا این یک ارتقاء کیفیت زندگی خوب است و لپ تاپ را کمتر در معرض تصادف قرار می دهد.