۱۰ مرکز برتر خرید لپ تاپ ارزان برای دانشجویان

همانطور که میدانید باتری به عنوان یکی از مهم ترین اجزای ( لپ تاپ و نوت بوک ) مورد توجه است. نمایشگر لپ تاپ یکی از قطعاتی است که بیشترین تأثیر را در تجربهی کاربری دارد. کامپیوتر شما را به حالت قبلی باز می گرداند. اگر همه چیز ناموفق بود، نصب مجدد سیستم عامل، رایانه شما را به تنظیمات پیش فرض کارخانه باز می گرداند. پوشه Applications را باز کنید. “Performance Monitor” را تایپ کنید و روی Performance Monitor کلیک کنید. “Activity Monitor” را در نوار جستجو تایپ کنید و “Enter/Return” را فشار دهید. سیستم عامل خود را مجددا نصب کنید. این لپتاپهای اقتصادی نیازهای گروه بزرگی از کاربران خاص خود را برطرف میکند. هر گونه ناهنجاری در اجزای یکپارچه یک کامپیوتر می تواند برای عملکرد آن مضر باشد، اما برخی از مشکلات کلی برای تعمیر لب تاب و نوت بوک کامپیوتر را می توان بدون کمک حرفه ای IT برطرف کرد. در صورت اتصال، هر دستگاه USB را از برق جدا کنید و ببینید آیا خطا برطرف می شود یا خیر.

لطفا برای خرید لپ تاپ عجله نکنید و گول ظاهر و صفحه نمایش و نخورید، مهمتر از همه قطعات داخلی هستش که سرعت و بالا میبره حداقل سی پی یو باید هشت هسته ای باشه و رم هم کمتر از از هشت گیگ نباشه البته رم های جدید دی دی آر فور هستن و گران تر از رم های دی دی آر تری هستن،هارد لپ تاپ هم برای ذخیره فیلم و بازی کمتر از یک ترابایت نباشه که اگه اهل فیلم و خوره بازی باشین باید بیشتر از یک ترا هزینه کنین گرافیکم کمتر از 1060 نباشه که نمیتونه از پس بازی های روز بربیاد با اینگرافیک میتونید بازی هارو در حالت اُلترا و رزولیشن فول اچ دی اجرا کنین و لذت ببرین اگه کارهای گرافیکی و سرعت مهمه براتون حتمن از این قطعات استفاده کنید واگر کامپیوتر ساده میخواین همینم سایت laptop-tech کار راه بندازه..! کامپیوتری که یخ می زند یا به کندی کار می کند می تواند نشانه مشکلات جدی تری در آینده باشد. برای تعمیر رایانه، باید مشکل را عیب یابی کنید و تعیین کنید که آیا این مشکل چیزی است که خودتان می توانید انجام دهید یا خیر.

روی دیسک مکینتاش خود کلیک کنید و روی Restore یا Continue کلیک کنید. 7. هارد دیسک لپ تاپ صدا می دهد. میتوانید از فایلهای خود در یک هارد دیسک خارجی یا یک سرویس ذخیرهسازی ابری مانند iCloud، DropBox یا Google Drive نسخه پشتیبان تهیه کنید. گروههای مختلف کالا مانند کالای دیجیتال، لوازم خانگی، لوازم شخصی، فرهنگ و هنر و ورزش و سرگرمی با تنوعی بینظیر در دیجیکالا عرضه میشوند. با توجه به اینکه لپتاپ یک کالای الکترونیکی وارداتی محسوب میشود، قیمت فروش لپ تاپ به مولفهی مهمی همچون قیمت ارز و عرضه در بازار کشور وابسته است. ایسر هماکنون قریب به 8 هزار کارمند در دنیا دارد و در استرالیا بعد از هیولت پکارد (HP) و دل (Dell) به عنوان سومین عرضه کننده کامپیوتر شناخته میشود. نحوه برگزاری دوره تعمیر نوت بوک در کامتک بدین صورت است که در ابتدا کارآموز با قطعات الکترونیکی روی مدار لپ تاپ آشنا میشود. مرکز گارانتی و تعمیرات تخصصی نوت بوکسونی ، توشیبا ، دل ، ایسر ، اچ پی ، ایسوز Sony – Toshiba – Dell – HP – Asus – Acer – Compaq (notebook , laptop , computer ) مرکز تعمیرات و گارانتی نوت بوک در ایران حتی لپ تاپ و نوت بوک هایی که مراکز تعمیراتی دیگر غیر قابل تعمیر تشخیص داده اند.

برنامهای را که میخواهید حذف کنید، کلیک کنید و به سطل زباله در Dock بکشید. همچنین بررسی کنید که آیا فن یا سیستم خنک کننده به درستی کار می کند یا خیر. آيا فن ش صدا نمي دهد؟ حتی اگر کامپیوتر شما مشکلی ندارد، بهتر است به طور منظم فن ها را تمیز کنید. در غیر این صورت می توانید رایانه خود را به پیکربندی قبلی بازیابی کنید. کلیه چیپ های مادربرد مک و آی سی های دستگاه برای همکار موجود می باشد. همچنین می توانید ابزارهایی مانند Core Temp را برای بررسی دمای CPU خود دانلود کنید. استفاده از نقطه بازیابی برای بازیابی رایانه میتواند نرمافزار (مانند برنامه، درایور یا بهروزرسانی) را که ممکن است باعث ایجاد مشکل شده باشد، حذف کند.

اما نکتهای که بد نیست در آخر به آن اشاره داشته باشیم این است که بهتر است به ظاهر لپ تاپ و همچنین برند لپ تاپ نیز دقت کنید. می توانید وضعیت درایورها را از Device Manager بررسی کنید. با این کار تمام اطلاعات شما از کامپیوتر شما پاک می شود. امروزه میتوانید با کمتر از 200 دلار، یک لپ تاپ مناسب خریداری کنید؛ اما مهمترین مشخصات لپ تاپ خوب که با رعایت آنها میتوان بهترین تناسب بین هزینه پرداختی و لپ تاپی که میخریم برقرار شود کدام است؟ لپ تاب گیمینگ بین ۵۰ تا ۸۰ میلیون تومان چی پیشنهاد میدید ؟ تقسیمبندی میکنند. خبر خوب اینکه ایسوس در تمامی این دستهها محصولاتی برای پیشنهاد دارد. و در مقایسه این دوتا لپ تاپی که شما مد نظرته (با تمام احترامی که به سری گیمینگ ایسوس میذارم ) باید بگم که پیشنهاد و انتخاب نهایی من Acer Nitro 5 AN515 هستش. بعدی که از نظر من بهترین لپ تاپ برنامه نویسی زیر 25 میلیون تومنه لپ تاپ لنوو مدل ThinkBook 15-BA هستش که فقط ی حافظه ی 125 SSD کم داره که جمعا میشه حدود 25 میلیون. روی برنامه ای که از حافظه یا CPU زیادی استفاده می کند کلیک کنید.

برندهای اچ پی، MSI، ایسوس، دل، اپل، لنوو و ایسر از جمله بهترین برندهای تولیدکنندهی لپ تاپ هستند و بهتر است لپ تاپی که خریداری میکنید محصول یکی از این برندها باشد. لنوو جزو بهترین برندها در حوزه ساخت لپ تاپ به حساب میآید و سعی کرده محصولات مختلفی برای فعالیتهای گوناگون راهی بازار کند. استفاده از تراشه گرافیکی یکپارچه به جای کارت گرافیک اختصاصی، در هزینه شما صرفه جویی خواهد کرد و میتواند قیمت لپ تاپ را برای شما بهینهتر کند. افزون بر این میزان رم حداکثری این سرفیس نیز 16 گیگابایت است که در کنار حافظه حداکثری 256 گیگابایتی خود میتواند بسیاری از نیازهای کامپیوتری شما را به راحتی برطرف کند. در حالت نهایت روشنایی و استفاده از حداکثر قدرت پردازشی میزان تحمل باتری 1 ساعت و 50 دقیقه هست . همچنین قدرت پردازشی آن نیز نسبت به یک لپ تاپ کمتر بوده و بیشتر برای اتصال بیسیم و استفاده سبک مثل ورد و انجام کارهای روزانه در حین سفر کاربرد دارد. برای مثال مک بوک پرو 2020 با لپ تاپ مک بوک پرو 2021 تفاوت دارد.

از فایل های خود نسخه پشتیبان تهیه کنید. قبل از انجام هر کار دیگری، مطمئن شوید که از پوشه ها و فایل های مهم خود تا زمانی که هنوز به آنها دسترسی دارید، نسخه پشتیبان تهیه کنید. در پنل سمت چپ روی Recovery کلیک کنید. برای بستن اجباری برنامه، روی نماد “X” در گوشه سمت چپ بالا کلیک کنید. روی نماد براکت در سمت چپ هر دستگاه کلیک کنید تا همه درایورهای آن دستگاه نمایش داده شود. روی Next کلیک کنید. روی نقطه بازیابی سیستم کلیک کنید و روی Next کلیک کنید. روی Apps کلیک کنید. در کنار هر نرم افزاری که نیاز به به روز رسانی دارد، روی Download کلیک کنید. روی Get Started در زیر “Reset this PC” کلیک کنید. لپتاپهای زیر 250 دلاری دارای حافظه eMMC هستند که از لحاظ فنی، حالت جامد بوده، اما سریعتر از هارددیسک مکانیکی نیستند. لپتاپهای گیمینگ یا به طور کل لپتاپهایی که از پردازندههای کم مصرف سری U استفاده نمیکنند عموما قادر به شارژدهی بالا نیستند اگر شارژدهی برای شما مهم است اولترابوکها گزینههای در دسترس شما هستند.لپ تاپ دارای ویندوز اورجینال یا فاقد ویندوز؟

پس اگر محدودیت در بودجه برای خرید لپ تاپ دارید این لپ تاپ گزینه مناسب برای کارهای روزانه، وب گردی و تماشای فیلم و حتی امور دانشجویی و دانش آموزی است. پردازنده Core i3 نسل دهم در کنار 8 گیگابایت رم برای اجرای انواع نرم افزارهای معمولی، دانشجویی، کارمندی و سایر امور روزانه یک کاربر معمولی در این بازه قیمتی عالی است. لپتاپهای سری ویوبوک و ذنبوک گزینههای مناسبی برای برای دانشجویان و کارمندان هستند؛ البته در این سریها محصولات بالارده و گرانقیمتی نیز وجود دارد. در لپ تاپ Lenovo Legion 5 Pro این موضوع را مشاهده میکنید که دو شرکت AMD و Nvidia قویترین محصولات خودشان را در کنار هم قرار دادهاند. از سوی دیگر سری Core i9 از قویترین پردازندههای شرکت اینتل است که در برخی مدلهای گیمینگ ایسوس استفاده شد است.علاوه بر اینتل، ایسوس از پردازندههای AMD نیز در برخی از لپ تاپهای خود بهره گرفته است. به طور کلی، ویووبوک ها نوت بوکهای ایسوس و ذن بوک ها اولترابوک های این شرکت تایوانی محسوب میشوند.از آنجایی که میتوان گفت سری ویووبوک اساسا برای لپتاپها اقتصادی ایسوس در نظر گرفته شده است، محصولات این سری دارای طراحی معمولی هستند. برای مثال، تولیدکنندگان به رم علاقه دارند؛ چرا که به سادگی میتوان آن را به صورت عدد بیان کرد و اعداد بزرگتر، بهتر هستند.

خریداران بین دو نوع پردازنده دو هسته ای و چهار هسته ای باید تصمیم بگیرن . فقط یادتون باشه بعد نصب ویندوز همه درایور هارو اپدیت کنین ، یک روز وقتم سر این چیز پیش پا افتاده از بین رفت . خب اولا از همه هر وقت یه جنسی رو میخرین اول نگاه کنین کخ چقدر پول میدین از قدیم گفتن هر چه قدر پول بدی همون قدر آش میخوری بعضی ها میگن خوب نیست و… به غیر از نداشتن پورت ها بقیه سخت افزار خوب و با کیفیت است فقط کاش گرافیک mx150 بود. با این حال، برای مشکلات پیچیده تر، به دنبال کمک یک متخصص باشید.

اگر رایانه شما بیش از حد گرم می شود، آن را باز کنید و مطمئن شوید که تمام گرد و غبار از داخل رایانه پاک شده و از تهویه مناسب برخوردار است. روی نماد ذره بین در گوشه سمت راست بالا کلیک کنید. روی منوی استارت ویندوز کلیک راست کنید. روی نماد سطل زباله کلیک راست کرده و روی خالی کردن سطل زباله کلیک کنید. کامپیوتر خود را روشن کنید و ببینید کار می کند یا خیر. اگر همیشه رایانه خود را روشن می گذارید، اغلب می توانید با خاموش کردن رایانه و سپس جدا کردن آن از برق، مشکل را برطرف کنید. شما باید اسکن آنتی ویروس را به طور مکرر اجرا کنید. یک برنامه آنتی ویروس و ضد بدافزار خوب نصب و اجرا کنید. حتما یک برنامه آنتی ویروس/ضد بدافزار معتبر مانند McAfee، Norton، AVG Antivirus یا Malwarebytes نصب کنید. همچنین میتوانید از برنامههای شخص ثالث رایگان مانند Memtest86 برای آزمایش حافظه، CrystalDiskInfo برای آزمایش هارد دیسکهای خود و HWinfo برای آزمایش سایر درایوها و تجهیزات جانبی استفاده کنید. اگر مشکل پس از نصب یک هارد دیسک جدید رخ داده است، ممکن است به دلیل برق ناکافی یا گرمای بیش از حد باشد. یک System Restore را امتحان کنید.

استفاده از سی پی یو نسل یازده شرکت اینتل در کنار رم مناسب DDR4 میتواند گزینه خوبی برای خرید باشد. میزان رم هر دو مدل 16 گیگابایت است اما رم ایسوس از نوع LPDDR4X هست که نسبت به مدل لنوو DDR4 جدیدتر است. میتوانید از Task Manager در ویندوز یا Activity Monitor در Mac برای بررسی میزان مصرف CPU و حافظه خود استفاده کنید. روی Update & Security کلیک کنید. روی منوی استارت ویندوز کلیک کنید. یک نقطه بازیابی را انتخاب کنید و روی Continue کلیک کنید. پس اگر روی دنبال یک لپ تاپ با قیمت مناسب از برند ایسوس هستید لپ تاپ ایسوس مدل X543MA گزینه مناسبی برای شماست. برای بررسی میزان استفاده از CPU، روی تب CPU کلیک کنید. روی نماد Gear/Settings کلیک کنید.

روی نماد تنظیمات/دنده کلیک کنید. روی Open System Restore کلیک کنید. درایو دیسک با نسخه پشتیبان را انتخاب کنید و روی Continue کلیک کنید. البته سی پی یو برای چند هسته هم قابلیت اور کلاک را داراست. بنابراین با یک سیستم تقریبا معمولی که برای کارهای روزمره نیز عالی هست میتونید کارهاتون رو جلو ببرید. برای خرید یک کول پد خوب پیشنهاد میکنم حتما از مطلب « بهترین کول پد یا خنک کننده لپ تاپ » دیدن کنید. روی تب Updates کلیک کنید. روی پایان کار کلیک کنید. به پیشنهادات و کدهای مرجع توجه کنید. با سلام، من این مدل رو هفته پیش خریدم و تا الان که برنامه های مورد نظرم رو روش نصب کردم و کار کردم باهاش مشکل خاصی نداشتم، فقط باتریش یکم ضعیفه و زود خالی میشه که اونم با اتصال به برق قابل حله … البته من گرافیکش رو آپدیت کردم و کمی بهتر شد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار