پردازنده، عملکردهای رایانه را کنترل میکند

قیمت این لپ تاپ در حدود قیمت بالای ۱۷۹۵ دلار فروش می رفت که امروزه به پول ما ۵۰۰۰ دلار میشد. می تونید دوستانی که قیمت لپ تاپ شون پول 1 پرایده اما نمی دونن چجوری باید ازش استفاده کنن یا 1 نرم افزار ساده رو لپ تاپ شون نصب کنن رو اطرافتون ببینید . بابا این وسیله که دستته ( موبایل ، لپ تاپ و … ) رو افراد متخصص و باهوش دیگه ای طراحی و تولید کردند . به همین دلیل است که تاکید می شود، لازمه خرید این محصول، توجه به نکات مهم هنگام خرید لپ تاپ است.

با اینکه لپ تاپ های قدیمی قابل حمل حساب می شدند ولی همچنان بسیار بزرگ و سنگین بودند و نمی شد به راحتی آن را جا به جا کرد. با کمک پردازنده و رم خوب این لپ تاپ براحتی میتوانید نرم افزارهایی مجموعه آفیس مثل ورد، پاورپوینت و حتی فتوشاپ را اجرا کنید. Osborne 1 را اکثرا به عنوان پدربزرگ لپ تاپ حساب می نمایند. با نگاهی به زمان قدیم اقدامات اساسی و موثر در ظهور تاریخچه این کامپیوترهای قابل حمل را بررسی خواهیم نمود و تاثیر آن ماشین های ابتدایی بر روی لپ تاپ های مورد استفاده ی کنونی ، خواهیم نوشت. با پیشرفتهایی که در این زمینه انجام شده است، لپ تاپ های جدید هر روز سبکتر و باریکتر از قبل می شوند در حالی که از نظرسخت افزاری و قطعات داخلی، بسیار پرقدرتتر و پیشرفته تر از قدیم شده اند و میزان دوام نگه داشتن شارژ باطری های آنها نیز بیشتر شده است. این لپ تاپ با بهرهمندی از پردازندههای اینتل Core-2، یکی از تخصصیترین و قدرتمندترین لپتاپهای دنیا به حساب میآید. ایسر هماکنون قریب به 8 هزار کارمند در دنیا دارد و در استرالیا بعد از هیولت پکارد (HP) و دل (Dell) به عنوان سومین عرضه کننده کامپیوتر شناخته میشود.

این کمپانی در سال ۱۹۸۴در شمال شهر آستین، تگزاس آمریکا توسط مایکل دل به ثبت رسید.Dell به عنوان تولید کننده لپ تاپ فعالیت خود را ادامه میدهد و در سال ۲۰۱۹ برای سومین سال پی در پی توانست مقام سوم را به دلیل سری های سطح بالا، مدل های پر قدرت و ظاهرهای زیبا و باریک بدست آورد. ایسر هم در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال ۲۰۱۸ دو رتبه پایین تر آمده و رتبه هفت را کسب نموده است ، او با توجه به تولید پدیده لپ تاپ مدل Acer Swift 7 در سال جاری که به طور عجیبی باریک است، بررسی و نقدهای ضعیفی داشته و طرح های جالبی ارائه نکرده است. مایکروسافت سال ۱۹۷۵ تاسیس و اولین دفتر خود را سال ۱۹۷۷ در ژاپن با مدیر عاملی بیل گیتس تاسیس نمود. حرف w در کامپیوتر و به خصوص اینترنت خیلی کاربرد داره به همین دلیل بهتره همه تلفظ صحیحش رو بلد باشن . یعنی دریغ از یک بار تحقیق از اینترنت یا منابع معتبر دیگر . و با نهایت تاسف یا نهایت تعجب باید بگم که اکثر قریب به اتفاق دوستان در اینترنت به جای اینکه بنویسند لپ تاپ ( Laptop ) ، می نویسند لب تاب ( Labtob ) .

من ایران و ایرانی رو دوست دارم . من به یه لپ تاپ برای رشتهی انیمیشن سازی و برنامه نویسی نیاز دارم که قیمتش زیر 32ملیون باشه به نظرتون چه لپ تاپی به دردم میخوره؟ کمپانی دل، لپ تاپ های گیمینگ خود را در شرکت زیر مجموعه اش با نام Alienware ارائه داده است ، لپ تاپ هایی با کیفیت قدرت بالا و صفحه نمایش بزرگ که طرفداران خاص خود را دارد و رتبه چهارم را در ۲۰۱۹ از آن خود کرده است. اما اگر به بسته نرم افزاری نیاز دارید که در Mac اجرا شود، نمیتوانید این کار را روی لپتاپ Windows انجام دهید. برنامه نویسان نیاز دارند ساعتهای بی پایان را مقابل لپتاپ و کدنویسی بگذرانند. اگر لپ تاپ خانگی شما بهترین قابلیتها و ویژگی های لپ تاپ خوب را نیز داشته باشد اما از قابلیت ارگونومی خوبی بهرهمند نباشد اصلا گزینهای ایدهآل نیست. همونطور که می بینید اصلا حرف B در این کلمه وجود نداره .

ولی اگر کاربرفعالی هستید که بیشتر کارهای روزانه شما بر عهده این دستگاه شگفت انگیز شما است، پس بهتر است همان لپ تاپ را تهیه کنید. اگر قصد خرید لپ تاپ دارید بهتر است نیمنگاهی به نوسانات بازار ارز داشته باشید. پیشنهاد میکنم اگه لپ تاپ رو صرفا برای گیم میخواین یک سیستم گیمنگ با کارت گرافیک بهتر تهیه کنید. این لپ تاپ ها دارای صفحه نمایش ۱۰٫۴ اینچی و تمام رنگی و دارای یک پوینت در وسط به عنوان اشاره گر موس داشتند که توانایی حقیقی یک لپ تاپ را نمایش می داد.همچنین این لپ تاپ دارای هارد ۱۲۰مگابایتی و پردازنده ۴۸۶SLC نیز بود که می توان گفت رابط گرافیکی و آیکونی برقرار شده است. و چطور تمام سخت افزار های بزرگ که در کامپوتر های رومیزی وجود دارد در لپ تاپ جا می شود ؟ البته باید بگوییم که لپ تاپ درست است که در دسته ی گیمینگ قرار دارد اما برای کاربری مالتی و عمومی نیز مناسب است. لپ تاپ های تخصصی گیمینگ به دلیل دارا بودن کارت گرافیک بالا معمولا از لپ تاپ های معمولی قیمت بالاتری دارند. بسیاری از کاربران به دنبال خرید لپ تاپ با کمترین هزینه برای پوشش نیازهایشان هستند. هوآوی در سال ۱۹۸۷ توسط آقای رن شنگفی شرکت خود را براساس بومی سازی افتتاح نمود.هوآوی لپ تاپی در سال ۲۰۱۸ تولید کرد، مدل MateBook X Pro که محبوبیت بسیاری به همراه داشت، اما در سال ۲۰۱۹به دلیل نداشتن پشتیبانی قوی رتبه ۹ را از آن خود کرده است.

GX550LWS از سری لپ تاپ های ROG ( جمهوری گیمر ها) است که توان اجرایی آن با توجه به قدرت بالای پردازشگر گرافیکی و حافظه ی پرسرعت آن بسیار بالاست. در کنار آن سخت افزار قدرتمند این لپ تاپ باعث می شود براحتی برنامه های گرافیکی مثل فتوشاپ و بازی ها را اجرا کنید و انجام از امور گرافیکی لذت ببرید. گواهینامه MIL-STD-810G استاندارد نظامی ایالاتمتحده است که سطح هر بخش از دنیای تکنولوژی را از نظر دوام و مقاومت تضمین میکند. کلمه laptop از دو بخش ترکیبی Lap در اینجا به معنی قسمتی بین کمر و زانو از بدن یک فردی که روی صندلی نشسته ( تقریبا ران ) و Top هم به معنی بالا تشکیل شده . معنی لاکچری چیه ؟ من با این بنده خدا یه سلام علیک کوچیکی داشتم ، رفتم داخل مغازه و گفتم فلانی این چیه نوشتی رو شیشه ، لپ تاپه ( Laptop ) نه لب تاب . در این زمینه خیلی خاطره دارم که تعریف کنم اما از حوصله بنده خارجه .

میگن مدل زفیروس m16 داغ میکنه و باتری خوبی نداره و سرعت ssd اون هم مقداری کمتره … نمیدونم چی شده که یه دفعه چندین هزار نفر King و Queen تو ایران به پادشاهی رسیدن و همش میخوان زندگی لاکچری شونو به نمایش بذارن 😀 اما اون طرف قضیه هنوز خیلیا هستن تو کف اینن که این « لاکچری » که میگن یعنی چی ؟ اگر شما هم جز اون دسته از افرادی هستید که بازی کردن برایتان بسیار لذت بخش است و مدت زمان زیادی از روز رو صرف گیم می کنید احتمالا به فکر خرید یک لپ تاپ گیمینگ حرفه ای افتادید. 3 – اکثر افرادی که در زمینه کامپیوتر ( خدمات کامپیوتری ) کار می کنند ، به صورت تجربی کار مردم رو راه میندازن . برای کسانی است که در اینترنت به جای لپ تاپ می گن لب تاب . اما آمار خیلی جالبی که هم اکنون می خوام بهتون ارائه کنم مربوط به افرادیه که دانشجو هستند ، در اینترنت حضور دارند و اتفاقا آدمای پولداری هم هستن . شاید بتوان پردازنده گرافیکی مجزا را در لپتاپهای غیر گیمینگ که ظاهر سادهتر و قیمت مناسبتری دارند نیز یافت.

در ادامه لیستی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ بازار را که مورد بررسی مستر نکست قرار گرفته تقدیم شما کرده ایم تا در اننخاب و خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ در کنار شما باشیم و در لذت بازی کردن سایت laptop-tech شما سهیم باشیم. در گذشته انسانها فکر این موضوع را نمی کردند که کامپیوترهای شیک و مدرن امروزی بدین گونه با زندگی روزمره ما مخلوط شوند. برای مثال اگر شخصی با عبارت بهترین مارک لپ تاپ وارد علم فردا شده باشه ، ما زمان ورود ، مرورگر مورد استفاده ، دستگاه مورد استفاده ، سیستم عامل مورد استفاده و همچنین موتور جستجوی مورد استفاده رو متوجه میشیم . به عبارت دیگر ، لپ تاپ کامپیوتری کوچک هست که می توانید از آن در قسمت فوقانی پاهای خود در حالت نشسته استفاده کنید . همونطور که می دونید و خب شاید هم ندونید ، وب سایت علم فردا با عبارت ” بهترین مارک لپ تاپ ” بیشترین ویزیت رو بین سایت های دیگه از موتور جستجوی گوگل میگیره . محمدرضا امين زاده هستم ، مهندس الكترونيك و سردبير مجله علم فردا . تو این چند وقت اخیر خیلی از کاربرای علم فردا باهامون تماس گرفتن و درخواست کردن که بخش آموزش زبان انگلیسی رو هم به علم فردا اضافه کنیم .

حالا اون بنده خدا که بالا تعریف کردم آدمیه که خیلی تو اینترنت نیست ،دانشجو نیست ، زبان انگلیسی هم بلد نیست . از امروز میخوایم آموزش زبان انگلیسی رو هم شروع کنیم . ■ آموزش گرامر انگلیسی از صفر تا صد! ولی هر مدل جدیدی که به بازار ارائه می گردد، قیمت های مدل قبل را کاهش می دهد.در سال ۲۰۰۵ فروش لپ تاپ ها از کامپیوترهای رومیزی بیشتر شد و سازندگان قبلی پذیرفتند که محبوبیت لپ تاپ ها بیشتر از قبل شده است. حتی میتوان به این نکته اشاره کرد که لپ تاپ برای بسیاری از ما یک وسیله است که از طریق آن و با کار کردن بوسیله آن درآمد کسب می کنیم و اگر آن را نداشته باشیم و یا دچار نقص شود مانند راننده تاکسی هستیم که ماشینش خراب شده و نمیتواند درآمد خود را مهیا کند.به دلیل همین اهمیت بیش از حد رایانهها است که قیمت لپ تاپ افزایش پیدا کرد و مردم اقدام به خرید لپتاپ کردند. گفتم فلانی لپ تاپه بخدا ، من چون دوستت دارم اومدم بگم که ضایع نشی ، گفت نترس پسر خوب و خلاصه من گفتم از ما گفتن بود خود دانی ، آخرین لحظه گفت وایسا تو گوگل چک کنم ببینیم درست میگی یا نه ( توجه کردید که ایشون خدمات کامپیوتری داره ) گفتم باشه و زد تو گوگل دید آره لپ تاپ هست نه لب تاب .

تاریخچه لپ تاپ چیست؟ با نگاهی به مسیر تغییر و تحول لپ تاپ ها می توانیم بگوییم لپ تاپ هایی که در حال حاضر از آنها استفاده می نماییم در ابتدا ظاهری بسیار ساده و ابتدایی داشتند.با بررسی تاریخچه ی این لپ تاپ ها می توانیم بررسی نماییم چطور این دستگاه های ساده به لپ تاپ های امروزی تبدیل شده اند. در بخش تاریخچه لپ تاپ چیست؟ دو لپ تاپ نام برده شده که به عنوان اولین نوت بوک های جهان بودند، سایزی به اندازه ی یک دفتر را داشتند.حمل این نوت بوک های برای افرادی مخصوصا کسانی که دایم در سفر بودند، بسیار لذت بخش بود. دراین دو لپ تاپ درایو هارد دیسک و فلاپی در داخل خود دستگاه قرار گرفته شده بود که آن را سازگارتر می نمود.درایور Compaq LTEدرحدود ۲۰ مگابایت حافظه و برای ۱Compaq LTE 286 حدود ۴۰ مگا بایت تعبیه شده بود. همراه شوید تا رکورداران صنعت تولید لپ تاپ را بشناسید. اپل در سال ۱۹۹۱ اولین سری از لپ تاپ های خود را با نام پاوربوک به بازار روانه کرد.سه لپ تاپ با نام های ۱۰۰، ۱۴۰ و ۱۷۰که بسیار قوی تر و موفقتر از کمپانی های قبلی، خود را نشان دادند. سری ابتدایی لپ تاپ به وسیله کمپانی مایکروسافت تولید شده است.

بگذریم از برخی دوستان که دچار دوگانگی ارزشی میشن و می نویسن لپ تاب ( Laptob ) . من یه لحظه قفل کردم و پیش خودم گفتم بنده خدا خیلی اوضاعش بی ریخته حالا خوبه ننوشته لاب تاب . پیش خودم گفتم اینجوری نمی شه باید بهش بفهمونم . حدود سی سال پیش ایده ساخت کامپیوترهای قابل حمل به نام امروزی” لپ تاپ”، جرقه زد ولی پیشرفت این لپ تاپ ها در سی سال اخیر بسیار زیاد و شگفت انگیز بوده است. این لپ تاپ یکی از بهترین گزینه ها در این رنج قیمتی است. با قیمتی تقریبی 550 دلار، میتوانید HP ProBook 445R G6 Notebook PC را خریداری کنید که دارای پردازنده AMD Ryzen 3، 4 گیگابایت رم، 500 گیگابایت حافظه HDD و نمایشگر 14 اینچی HD است.

در واقع این پردازنده ی پرطرفدار بیشتر در لپ تاپ هایی دیده میشه که قیمتی نزدیک به 20 میلیون و بالاتر داره. در اینجا ۱۲، برند لپ تاپ به همراه بهترین و بدترین رتبه برند در سال ۲۰۱۹ را معرفی می نماییم. در مرحله بعد، باید مشخصات فنی لپ تاپ را بررسی کنید. از فروشگاه اطلاع وب ، به تحولات لپ تاپ ها در گذر زمان نگاهی خواهیم انداخت. اپل صفحه نمایش جذاب Retina MacBook Air را ارائه نمود اما لپ تاپ های اپل به خاطره نداشتن تنوع و نوآوری جدید جذابیتی برای مخاطبان خود نداشته و همچنین مشکلات زیادی در صفحه کلید لپ تاپ ها وجود داشته است. زمانی داشتن این کامپیوترهای کیفی آرزویی برای کاربران بود ولی صنعت رو به رشد توانست با شتاب زیادی این نوت بوک های کیفی را در منزل اکثر افراد جهان محیا کند. این شرکت تایوانی یک سری از محصولات خود را با نام ROG که اختصار Repulic of Gamers است تولید می کند به معنی (جمهوری گیمر ها). لپ تاپ های این سری نیز مخصوص بازی طراحی شده و ظاهر بسیار خاص و پردازنده های بسیار قدرتمندی دارند که لذت یک کیس مخصوص گیم را نیز میتوانند برای شما به ارمغان بیاورند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار