بررسی پی ال سی S7-1200 و ورودی خروجی های آن PLC آسام فروشگاه پی ال سی و اتوماسیون محصولات زیمنس در ایران

پورت های ارتباطی سریال در یک PLC معمولا از کانکتورهای D-sub یا کانکتورهای ترمینال استفاده می plc 1200 زیمنس کنند. در حالی که پورت های ارتباطی اترنت معمولا از کانکتورهای RJ45 استفاده می کنند. عامل مهم دیگری که بر رتبه تأثیر می گذارد، درجه حرارت محیط است.

  • پی ال سی پانل‌شده از سیستم نصبی استفاده می‌کند که مستقیماً قطعات سخت‌افزاری آن را بدون نیاز به قفسه یا ریل نصب می‌کند.
  • انرژی ماژول های ورودی و خروجی و همچنین پردازنده را تامین می‌کند.
  • تکنولوژی پی ال سی در طول سالها در صنایع شیشه، تبدیل به یک تکنولوژی پرتقاضا و پرکاربرد شده است.
  • که برای مهندسان برق کنترل و مهندسان فعال در حوزه اتوماسیون صنعتی ضروری است که به این دو زبان برنامه نویسی مسلط باشند .
  • اما حافظه برنامه نویسی محدودی دارند، صفحه نمایش بسیار ابتدایی، عملکردهای ورودی صفحه کلید ساده دارند و استفاده از آنها کند و خسته کننده است.
در واقع از این موضوع زمانی استفاده می شود که کاربران بخواهند ماژول های خروجی و ورودی را گسترش دهند و فضای کافی برای ماژول های اضافی در رک اصلی ندارند. کسانی که مایل به پیشرفت در صنعت برق و اتوماسیون های صنعتی هستند ، می توانند با یادگیری آموزش پی ال سیplc به کنترل بسیاری از دستگاه های صنعتی و خط تولید بپردازند. پی ال سی رایانه ای است که از دو بخش نرم افزاری و سخت افزاری تشکیل شده است.

سیستم plc چیست و چه کاربردهایی دارد؟ دیدگاه بگذارید

نحوه برنامه دادن به میکروکنترلر از طریق پروگرامر است که از طریق آن میتوانیم برنامه‌ای که نوشتیم را به میکروکنترلر انتقال دهیم. به این صورت که IC را در جای خود گذاشته و برنامه از طریق کابل پروگرامر را به سیستم متصل کرده و برنامه را روی میکروکنترلر میریزیم. همانطور که گفته شد، سیستم های SCADA و HMI به ترتیب برای جمع آوری و نمایش داده های خاص هستند. PLC، به عنوان یک کامپیوتر صنعتی، به عنوان پلی بین فرآیند و کنترل آن عمل می کند. به این ترتیب، یک PLC اغلب در ارتباط با سیستم‌های SCADA و HMI استفاده می‌شود. HMI چیزی است که همیشه در هر نوع صنعت و حتی در خانه های ما به شکل مانیتور یا تبلت وجود دارد.

یک زبان برنامه نویسی بصری به نام Ladder Logic برای برنامه نویسی PLC طراحی شده است. به این صورت که PLC های کوچک تقریبا با 40 ورودی و خروجی , PLCهای متوسط با 128 ورودی و خروجی و PLC های بزرگتر مانند S7 با بیشتر از 128 ورودی و خروجی است. در صنعت انواع plc در 4 مدل مختلف وجود دارد که این مدل‌ها توسط شرکت‌های سازنده مختلفی که در بازار هستند، با کیفیت‌ها و ویژگی های متفاوت تولید می‌شوند. سلام، به طور کلی اگر بخوایم بگیم مهمترین تفاوت در تاب آوری و مقاومت بالای PLCها در محیطهای صنعتی و شرایط سخت محیطی هست که میکروکنترلرها در این خصوص قابل اطمینان نیستند.

بررسی پی ال سی S7-1200 و ورودی خروجی های آن PLC آسام فروشگاه پی ال سی و اتوماسیون محصولات زیمنس در ایران

در واقع ماژول های پیروزی انواع متفاوتی دارند و به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند. مانند ماژول رابط و ماژول های سیگنال و ماژول عملکرد و موجود منابع تغذیه و ماژول پردازنده ارتباط است. در حقیقت ماژول منبع تغذیه زمانی استفاده می شود تا بتوانند ولتاژ مناسب را به ماژول های دیگر و سیستم plc و سی پی یو بدهند. همانطور که می دانید سیستم pc با ولتاژ ۲۴ ولت دی سی کار می کند در واقع منبع تغذیه plc در اندازه های متفاوت بر اساس برنامه های مختلف ارائه می شود. یکی دیگر از ماژول های سخت افزار plc ماژول پردازش و یا واحد پردازش مرکزی سی پی یو است. در واقع در پردازنده cpu برای انجام عملی مانند مدیریت حافظه کامپیوتر و یا نظارت و وضعیت ورودی ها استفاده می شود.

علاوه بر این، انتخاب درست این مکان، بر استعداد‌های موجود برای استخدام تأثیر می‌گذارد. همه موارد فوق زبان های برنامه نویسی مفیدی هستند و بسته به کاربرد ممکن است مناسب تر از منطق نردبانی باشند. PLC به عنوان رابط فیزیکی بین دستگاههای موجود در کارخانه یا قسمت تولید و یک سیستم SCADA یا HMI عمل می کند. PLC بین فرآیندهای اتوماتیک مانند خطوط مونتاژ ، عملکردهای دستگاه یا دستگاه های رباتیک ، ایجاد ارتباط، نظارت و کنترل می کند. سیستم های SCADA و HMI به کاربران اجازه می دهد تا اطلاعات مربوط به تولید را مشاهده کرده و رابطی برای واحد کنترل و کاربران هستند و PLC ها یکی از اجزا اساسی سخت افزار در این سیستم ها هستند.

پی ال سی چیست؟

کار کردن به عنوان یک برنامه نویس PLC یکی از جذاب ترین مشاغل در حوزه مهندسی در دنیا است. شما در این شغل این شانس را دارید که سیستم کنترل و نظارت را در صنایع استراتژیک طراحی کنید. اگر می خواهید وارد دنیای اتوماسیون صنعتی شوید، شغل و حرفه‌ای به عنوان برنامه نویس PLC، یک انتخاب عالی است.

قسمت های مختلف PLC

یک کنتاکت باز با فشار دادن جریان را هدایت می کند، در حالی که یک کنتاکت بسته، جریان را هنگامی که سیگنال شروع می شود، متوقف می کند. کاربرد پی ال سی در صنایع لاستیک‌سازی به این گونه است که از آن برای ماشین‌های ذوب، قالب گیری تزریقی، سیستم تولید و همچنین آنالیز پلاستیک استفاده می‌شود. می‌توان آن را به نوعی یک کنترلکننده منطقی برنامه‌پذیر دانست که نقش بسیار مهمی را در زمینه مدیریت و برنامه ریزی بخش‌های مختلف صنعتی ایفا می‌نماید.

بر اساس نتیجه برنامه اجرا شده، پردازنده آن داده را در ماژول خروجی می‌نویسد تا وضعیت تمام خروجی‌ها به روز شود. یک عیب بزرگ دیگر این سیستم‌ها این بود که اگر نقصی در سیستم پیش بیاید، تشخیص محل دقیق آن زمانبر و مشکل است. به عبارت دیگر در زمان نقص، دستگاهها در مدت زمان قابل توجهی باید کارکرد خود را متوقف کنند تا مکان عیب تشخیص داده شده و رفع گردد. معماری IIoT به سازمان های صنعتی امکان می دهد تا راه حل های IIoT را در بالای سیستم های Brownfield ایجاد کنند. این باعث بهبود پهنای باند می شود و داده های PLC را به طور گسترده در سراسر سازمان در دسترس قرار می دهد. آنها رایانه های صنعتی هستند که برای کنترل فرایندهای مختلف الکترو مکانیکی برای استفاده در تولید ، کارخانه ها یا سایر محیط های صنعتی استفاده می شوند.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار