دمای تراشه M3 در مک‌بوک ایر 2024 به 114 درجه سلسیوس می‌رسد

درواقع CPU و GPU مک‌بوک ایر M3 تحت فشار سنگین به‌ترتیب به دمای 114 و 102.9 درجه سلسیوس می‌رسند و از آن پس، عملکرد کلی دستگاه در مقایسه با مک‌بوک پرو M3 با افت مواجه می‌شود. این امر از آن جهت است که قطعات دستگاه بر اثر حرارت آسیب نبینند.

دمای مک‌بوک ایر M3

البته با پدهای حرارتی می‌توان گرمای هیت‌سینک این لپ‌تاپ را تا حدی کمتر کرد.


منبع: https://digiato.com/laptop/macbook-air-m3-generates-lot-temperature-during-heavy-processing

به گزارش Wccftech، یوتوبرها با استفاده از مدل 15 اینچی مک‌بوک ایر M3 و در بنچمارک 3D Mark Wildfire، موفق به ثبت امتیاز 5,916 شدند. جالب اینکه با مک‌بروک پرو 14 اینچی عدد 7,933 به‌ثبت رسیده بود. هر دو دستگاه برای پردازش‌ها از تراشه M3 اپل بهره می‌برند، اما به‌نظر می‌رسد اپل برای جلوگیری از گرم‌شدن زیاد مک‌بوک ایر جدید، حدود 33 درصد عملکرد چیپست را کاهش داده است.

عملکرد مک‌بوک ایر M3

دمای مک‌بوک ایر M3 در پردازش‌های سنگین چقدر است؟

با اینکه اپل سعی کرده از طریق سازوکارهای سخت‌افزاری دمای مک‌بوک ایر M3 را متعادل نگه دارد، اما به‌نظر می‌رسد خیلی در این امر موفق نبوده است. بدنه این دستگاه از جنس آلومینیوم است و هنگامی که سخت‌افزار پردازش‌های سنگین انجام می‌دهد، دمای بخش بیرونی بدنه می‌تواند به 45 درجه سلسیوس برسد و استفاده از دستگاه برای کاربر آزاردهنده شود.

اپل به‌تازگی مک‌بوک ایرهای جدید را با چیپ‌های اختصاصی M3 به بازار عرضه کرده است. کوپرتینویی‌ها مانند نسل قبلی، همچنان از طراحی خنک‌کننده بدون فن برای مدل‌های 13 اینچی و 15 اینچی مک‌بوک ایر استفاده کرده‌اند. درحالی‌که استفاده از این فناوری فعالیت بی‌سروصدای لپ‌تاپ‌های جدید را امکان‌پذیر می‌کند، اما می‌تواند از نظر مدیریت دما و عملکرد مشکل‌ساز شود.